کد خبر: ۵۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
دوستداران و اهالی ورزش و هنر ایران دیروز لحظات پر التهاب و سختی را سپری کردند. چرا که حال علی انصاریان، ملی‌پوش سابق فوتبال ایران و بازیگر سینما و تلویزیون رو به وخامت گذاشت و همه برای سلامتی او دست به دعا شدند.

 دوستداران و اهالی ورزش و هنر ایران دیروز لحظات پر التهاب و سختی را سپری کردند. چرا که حال علی انصاریان، ملی‌پوش سابق فوتبال ایران و بازیگر سینما و تلویزیون رو به وخامت گذاشت و همه برای سلامتی او دست به دعا شدند. بامداد سه‌شنبه و در ساعاتی که معمولاً خبرهای کمتری روی خروجی خبرگزاری‌ها می‌رود، تعدادی از خبرنگاران فعال بخصوص در فضای مجازی خبرهایی درخصوص بد شدن حال انصاریان منتشر کردند و خیلی زود انتشار اخبار در این زمینه و پیگیری وضعیت انصاریان از فضای مجازی به رسانه‌های رسمی هم راه یافت. در این میان نگرانی میان مردم و کاربران کاملاً مشهود بود و بسیاری به یاد مهرداد میناوند افتادند که چهارشنبه شب گذشته پس از چند روز دست و پنجه نرم کردن با ویروس کرونا درگذشت و این دلهره‌ها را درباره وضعیت انصاریان افزایش داد. پس از آن بسیاری از چهره‌های مختلف با گذاشتن استوری و پست در صفحات شخصی‌شان در اینستاگرام از مردم خواستند تا برای سلامتی این بازیکن سابق پرسپولیس و استقلال دعا کنند. مجید یاسر، بازیگر سینما و تلویزیون که از دوستان نزدیک انصاریان به شمار می‌رود، ابتدا در استوری عکسی از او را منتشر کرد و نوشت: «یا خداوندگار مهربانی کمک کن» و ساعاتی بعد در لایو خود با چشمانی اشکبار به بد شدن حال او اشاره کرد و از همه خواست برایش آرزوی سلامتی کنند. از آن سو، چهره‌های دیگری مانند علی دایی، فرهاد مجیدی، یحیی گل‌محمدی و احسان علیخانی هم در اینستاگرام‌شان از مردم خواستند تا برای انصاریان طلب شفا کنند. یکی از واکنش های قابل توجه مربوط به استوری صمد نیکخواه بهرامی ملی پوش بسکتبال ایران بود. صمد نوشت:«آقای علی انصاریان شما آنقدر ما رو خندوندی که حق نداری ناراحتمون کنی. منتظرت هستیم.» با تأیید بد شدن حال انصاریان، بسیاری از صفحات مجازی پر شد از تصاویر و ویدئوهایی از انصاریان در کنار مادرش که خودش او را «ننه علی» صدا می‌کند و همه در آستانه روز مادر از خداوند خواستند علی را به آغوش مادرش بازگرداند. صبح دیروز حامد اژدری، همسر خواهر انصاریان درباره آخرین وضعیت او به فارس گفت: «متأسفانه وضعیت علی به حدی وخیم است که فقط می‌توانم از همه مردم ایران بخواهم او را دعا کنند. از بعد از ظهر دوشنبه اکسیژن خونش کاهش شدیدی داشته و با وجود تلاش پزشکان با استفاده از یک روش جدید، متأسفانه انصاریان به کما رفت. ضربان قلب علی خیلی بالاست و در شرایطی که باید با استفاده از روش اینتوبه اکسیژن خونش بالا و حدود 90 می‌آمد اما اکنون اکسیژن خون علی بشدت پایین و نزدیک 30 درصد است. دستگاه ونتیلاتور را داخل گلویش گذاشته‌اند. امید خودمان به زنده ماندن علی خیلی کمتر از قبل شده و برای بازگشت او نیاز به یک معجزه داریم.» در این میان بیم و امید مردم خبرهایی مبنی بر فوت انصاریان هم منتشر شد که بلافاصله تکذیب شد. حدود ساعت 14 دیروز محمدرضا ‌هاشمیان، پزشک معالج او گفت: «من بالای سر انصاریان هستم. او در قید حیات است و تقاضا دارم رسانه‌ها و افراد در شبکه‌های اجتماعی حاشیه‌سازی نکنند.»
اهالی فوتبال و سینما در بیمارستان
علی انصاریان به واسطه فعالیت‌هایش در سال‌های گذشته دیگر یک چهره صرفاً ورزشی نیست. محبوبیت ویژه انصاریان میان اهالی فوتبال و سینما باعث شد تا بسیاری از علاقه‌مندان به او و چهره‌های مختلف پس از وخامت حال انصاریان و قرار گرفتنش در خواب مصنوعی، از صبح دیروز راهی بیمارستان فرهیختگان شوند. چهره‌هایی مانند علی کریمی، بهنام ابوالقاسم‌پور، ابراهیم شکوری، جعفر سمیعی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس، مهدی امیرآبادی، احمدرضا عابدزاده، نیما نکیسا، جواد کاظمیان، ناصر محمدخانی، عادل کلاه‌کج، بهزاد غلامپور، علی پروین، علیرضا منصوریان، نسرین مقانلو و میرطاهر مظلومی بازیگران سینما و تلویزیون در محل بیمارستان حضور یافتند و برای سلامتی او دست به دعا شدند. در این میان تعدادی از مردم دل‌نگران هم خود را به بیمارستان رساندند که این موضوع باعث شد مسئولان آنها را به خارج از محوطه بیمارستان هدایت کنند و اجازه ورود به داخل ساختمان را به جز به اقوام نزدیک انصاریان و همچنین برخی از دوستانش، به فرد دیگری ندادند. نسرین مقانلو در گفت‌وگویی با علی کریمی اعلام کرد شنیده‌ام اکسیژن خون علی بالاتر آمده و همین موضوع نشان می‌دهد امیدواری جامعه فوتبال و سینما به زنده ماندن او بیشتر شده است. کریمی هم اعلام کرد از همه می‌خواهیم دست به دعا برداشته و با دعای خیر خود علی را به آغوش خانواده بازگردانند. در این شرایط مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان در تماس تلفنی با دکتر نوروزی رئیس فدراسیون-پزشکی ورزشی با تأکید مجدد بر دستورات گذشته برای مداوای انصاریان گفت: «همه امکانات حمایتی و درمانی فدراسیون را برای بهبودی علی انصاریان بکار بگیرید. برای سلامتی هر چه سریع‌تر او از صمیم قلب دعا می‌کنم و امیدوارم خبر بهبودی او را بشنویم.»
وضعیت انصاریان از زبان پزشک معالجش
دکتر‌ هاشمیان که از همان بامداد سه‌شنبه در چند نوبت درباره وضعیت علی انصاریان صحبت کرده بود، حوالی ساعت 15 دیروز درخصوص آخرین وضعیت انصاریان به خبرنگاران گفت: «تا دوشنبه بعد از ظهر حال انصاریان تقریباً خوب بود اما از بعد از ظهر با پایین آمدن سطح اکسیژنش ما مجبور شدیم سیستم درمان را که از تنفس مکانیکی غیر تهاجمی استفاده می‌کردیم به سیستم تهاجمی تغییر دهیم. از این رو با داروهایی انصاریان را بیهوش کردیم تا بتوانیم روند درمان را ادامه بدهیم. در حال حاضر او در خواب مصنوعی قرار دارد و از طریق سیستم تنفس مکانیکی به صورت تهاجمی اکسیژن دریافت می‌کند. انصاریان در کما نیست اما دچار افت اکسیژن خون شده که اگر این شرایط ادامه پیدا کند، بسیارخطرناک خواهد بود. از ابتدا گرفتاری ریه زیاد بود ولی با این شرایط ایجاد شده از صبح امروز (دیروز)، وضعیت خطرناک‌تری دارد. به هر حال شرایط خیلی بحرانی است و ان‌شاءالله که بتواند از این شرایط عبور کند. امروز زمان طلایی است  و باید دعا کنیم که از این شرایط سخت عبور کند.»
او درخصوص اینکه انصاریان ورزشکار قدرتمندی بوده و علت این وضعیتش چیست، گفت: «ما در کشورمان بیماران جوان و سالم بسیار داشتیم. این طور نیست که پیرها و افراد ناتوان درگیر آن شوند. جوانان بسیاری را از دست دادیم و شرایط جدیدی برای ما نیست. این فرضیه که مردم فکر می‌کنند قرار است از کشوری یک ویروس به اینجا برسد، فرضیه‌ای جدا است ولی بارها و بارها مرگ عزیزان را در بیمارانی که جوان بودند و شرایط زمینه‌ای نداشتند، دیدیم. البته یکی از فاکتورهای مهم دیر رسیدن به بیمارستان است. علی انصاریان بعد از حدود یک هفته و با درگیری ریوی بسیار شدید مراجعه کرد. این بسیار مهم است ولی درخصوص دیگر بیماران این اتفاق بسته به شرایط می‌تواند تغییر کند.»

آرزوی سلامتی آذری‌جهرمی برای انصاریان

محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دیروز با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش که در آن یک موسیقی پخش می‌شد، برای انصاریان آرزوی سلامتی کرد و نوشت: «با علی رفیقیم؛ همیشه شاد و خوش خنده و سرحال، بمب انرژیه این پسر. چند وقت پیش که کرونا گرفته بودم و خونه بودم، این موسیقی رو برام فرستاد نوشت سلطان! نبینم بیفتی. چند مدته تو بیمارستانه و جویای احوالش بودم، امروز اخبار نگران کننده‌س؛ صبح همین آهنگ رو براش فرستادم و نوشتم: سلطان! نبینم بیفتی. مطمئنم خدا کمکش می‌کنه و به‌خاطر دل «مادرش» هم که شده، علی انصاریان دوباره سلامتیش رو به دست میاره.»
نام:
ایمیل:
* نظر: