کد خبر: ۵۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تفرقه‌افکنی با ژست وحدت
در جلسه دیروز چهارشنبه هیئت دولت که به ریاست حجت‌الاسلام روحانی برگزار شد، عبدالعلی علی‌عسگری رئیس ‌سازمان صداوسیما غایب بود.



ساعتی از پایان جلسه هیئت دولت نگذشته بود که خبرگزاری ایسنا نوشت: علت این غیبت عدم ارسال دعوتنامه از سوی دفتر هیئت دولت برای علی عسگری عنوان شده است.
به دنبال گمانه‌زنی‌ها درخصوص علت عدم دعوت رئیس‌صداوسیما در جلسه هیئت دولت بود که محمود واعظی رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت و در پاسخ به سؤال خبرگزاری تسنیم درباره این موضوع گفت: نمی‌دانم آقای علی عسگری دعوت شده یا نه اما در آن سالنی که حضور داشتیم ایشان نبود.
وی افزود: صداوسیما در برنامه‌های خود، از افرادی دعوت می‌کند که مخالف دولت هستند.
واعظی همچنین ادامه داد: صداوسیما نباید با مستندهایی که می‌سازد، مردم را ناامید کند، این برنامه زاویه برای وزرای ما قابل قبول نبود.
گفتنی است هفته گذشته، اظهارات یکی از میهمان‌های برنامه زنده «زاویه» از شبکه 4 سیما حواشی زیادی را به دنبال داشت که منجر به انتقاد تند برخی وزرا و اعضای دولت شد تاآنجاکه بر اساس گزارش‌ها، برخی از وزرای دولت اعلام کردند در صورت عدم عذرخواهی صداوسیما در جلسه دولت شرکت نخواهند کرد!
هرچند علی‌عسگری رئیس‌سازمان صداوسیما از دولت رسماً عذرخواهی کرد ولی گویا برخی دولتی‌ها در حالی که داعیه وحدت و همدلی دارند همچنان بر اختلافات دامن می‌زنند و نمی‌خواهند به صداوسیما روی خوش نشان دهند.
نکته جالب ماجرا آنجاست که عدم دعوت از علی عسگری به جلسه هیئت دولت در حالی است که رئیس‌جمهور طی روزهای گذشته، بارها بر ضرورت وحدت و همدلی میان قوا و مسئولان کشور تأکید کرده است.
عدم دعوت از شهردار تهران به جلسه هیئت دولت به خاطر ملک جماران!
البته ناگفته نماند که این‌گونه قهر و ترشرویی دولت نسبت به مسئولان، مسبوق به سابقه بوده است. تابستان سال جاری بود که عدم حضور حناچی در جلسات هیئت دولت حاشیه‌ساز شده بود تا اینکه کاشف به عمل آمد، عدم دعوت وی به جلسات هیئت دولت به دلیل پیگیری‌های شهردار تهران در ماجرای تخلف در ملک ریاست‌جمهوری در جماران بوده است.
بعد از جلوگیری از ساخت طبقه اضافه در ساختمان نهاد ریاست‌جمهوری واقع در جماران و غیبت 90 روزه شهردار تهران در جلسات هیئت دولت بود که پیروز حناچی در گفت‌وگوی تلویزیونی برنامه چاپ اول در شبکه خبر با‌اشاره به غیبت خود در جلسات هیئت دولت اظهار کرد: بر اساس قانون و آیین‌نامه‌های دولت، اعضای دولت یک سنتی داشتند که شهردار تهران را به جلسه هیئت دولت دعوت می‌کردند، مدتی است که دعوت‌نامه‌ای ارسال نمی‌شود، به‌طور طبیعی ما هم شرکت نمی‌کنیم.
عدم دعوت شهردار تهران به جلسات هیئت دولت در دوره مدیریت قالیباف هم موضوعیت داشت و ازجمله موارد انتقادی همیشگی بود که با انتصاب محمدعلی نجفی (یک نیروی اصلاح‌طلب) به‌عنوان شهردار جدید تهران این مسئله مرتفع شد!
عدم دعوت از ضرغامی و رحیم ­‌پور‌ازغدی در جلسات شورای‌عالی انقلاب فرهنگی
و شورای عالی مجازی
علاوه‌بر این موارد، عدم دعوت از ضرغامی و رحیم‌پورازغدی در جلسات شورای‌ عالی فضای مجازی و شورای ‌عالی انقلاب فرهنگی هم موضوع خبرسازی بود که در اوایل سال گذشته از سوی بسیاری از رسانه‌ها و فعالان سیاسی حرف‌وحدیث‌های بسیاری را برانگیخت.
همان موقع عزت‌الله ضرغامی در صفحه توییتر خود نوشت: «ممانعت غیرقانونی رئیس‌جمهور از حضور من در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی و فضای مجازی در برابر ده‌ها اقدام غیرقانونی مهم‌تر ایشان در سطح ملی خیلی مهم نیست».
البته حسن رحیم‌پور ازغدی هم پیش از آن اعلام کرده بود که رئیس‌جمهور گفته است چند نفر ازجمله او نباید به شورای عالی انقلاب فرهنگی بیایند!
رحیم‌پور ازغدی، بهمن 97 در جمع دانشجویان دانشگاه تهران در پاسخ به دانشجویانی که از او پرسیده بودند، آخرین خبری که از شورای‌عالی انقلاب فرهنگی دارد، چیست، گفت: «آخرین خبری که شنیده‌ام این است که رئیس ‌شورا چند نفر را نام برده و گفته اینها دیگر نباید به شورا بیایند و شاید یکی دو ماه دیگر نیز این جلسات تشکیل نشود، اما من خود از صحت‌وسقم این اخبار مطمئن نیستم.»
این عضو شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی پیرامون نقدهایی که به دولت وارد است، گفت: آقای روحانی اصلاً آدم انتقادپذیری نیست و این خیلی عجیب است.
ما در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، هم به رئیس‌دولت اصلاحات و هم به آقای احمدی‌نژاد انتقاد می‌کردیم و آنها گوش می‌دادند، اما آقای روحانی وقتی در جلسه صحبت‌ها برخلاف میلشان باشد، عصبانی می‌شود و توهین
می‌کند.
از دیگر انتقادات من به آقای روحانی این است که چرا جلسات شورا را تعطیل می‌کنید؟ چرا مصوبات شورا را ابلاغ و اجرا نمی‌کنید؟ و چرا برخی مسائلی را که با فرهنگ ما در تناقض کامل است در کشور اجرایی
می‌کنید؟
رئیس‌جمهور خطاب به ضرغامی؛ پاشو برو بیرون!
 جالب آنکه دلیل اصلی عدم دعوت این دو به جلسات شورا، انتقاد آنان به اظهارات رئیس‌جمهور در برخی موضوعات فرهنگی بوده است! بهمن‌ماه سال 97 اخباری درباره درگیری لفظی ضرغامی و حسن روحانی دریکی از جلسات شورای‌عالی انقلاب فرهنگی منتشر شده بود. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، ضرغامی در جلسه شورای‌عالی فضای مجازی خطاب به روحانی گفته بود «این حرف‌ها چی بود که شما درباره حجاب و فضای مجازی و فیلترینگ در وزارت ارتباطات گفتید؛ بعضی از این سخنان غیرواقعی و برخی دیگر معارض ارزش‌های اسلامی و انقلابی است». در پاسخ، روحانی نیز گفته بود «من نباید به شما جواب بدهم، پاشو برو بیرون!»
نام:
ایمیل:
* نظر: