کد خبر: ۵۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
مهمان و کارشناس دربی در تلویزیون خداداد عزیزی بود. سخنان بی‌پرده او در مورد دلیل عدم میزبانی ایران در جام ملت‌های آسیا به عقیده بینندگان از دربی جذاب‌تر بود!



آفتاب یزد – گروه شبکه: روز دوشنبه همزمان با دربی، صدا و سیما ویژه برنامه‌ای را به همین منظور ترتیب داده بود که یکی از مهمانان این برنامه خداداد عزیزی فوتبالیست سابق کشورمان بود. در بخشی از این برنامه کل کل کوچکی بین مجری برنامه و عزیزی بر سر میزبانی جام ملت‌های آسیا رخ می‌دهد که اظهارات خداداد عزیزی در خصوص یکی از بحث برانگیز‌ترین مسائل کشور که با گذشت سالها و انتقادی‌های بسیار، هنوز مرتفع نشده، بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. داستان از این قرار است که مجری برنامه خطاب به خداداد عزیزی می‌گوید:« در مقطعی ایران می‌خواست میزبانی جام ملت‌های آسیا را بگیرد» که در جواب، فوتبالیست سابق کشورمان می‌گوید: «روی کاغذ می‌نویسم و امضا می‌کنم که کنفدراسیون فوتبال آسیا میزبانی جام‌ملت‌های آسیا به ایران نمی‌دهد؛ مگه ما اجازه می‌دهیم زنان بروند استادیوم؟ مگر AFC و فیفا می‌گذارند خانواده‌های ژاپنی بیایند ایران و به زنان ژاپنی بگوییم در سکوی جدای از مردان بنشینند؟» در همین حین مجری سعی می‌کند که بحث را عوض کند اما موفق نمی‌شود و خداداد حرفش را با صراحت تمام می‌زند.
> خواسته‌ای که محقق نمی‌شود
اما سالهاست که نیمی از جمعیت کشور یعنی زنان، خواسته به حقی چون حضور در ورزشگاه‌ها برای تماشای فوتبال یا هر ورزش دیگری را دارند. برای تحقق این خواسته نیز ممارست به خرج داده‌اند و در فضای مجازی هشتگ‌سازی کردند تا از این طریق حرف‌هایشان را به گوش مسئولان برسانند. حتی برخی از زنان به هنگام دیدارهای فوتبالی مهم، تا ورزشگاه آزادی رفته‌اند اما با درهای بسته روبه رو شده اند. برخی دیگر با گریم و لباس پسرانه توانسته‌اند به ورزشگاه بروند. در این میان نیز هر از گاهی، برخی از چهره‌های شناخته شده وقتی در قاب تلویزیون
قرار می‌گرفتند یا می‌گیرند بحث حضور زنان در ورزشگاه را مطرح می‌کنند تا شاید اتفاقی
بیفتد و راه زنان به ورزشگاه باز شود اما برخی از مسئولان بنا به دلایلی از جمله آن که زیرساخت‌ها برای حضور زنان در ورزشگاه فراهم نیست، همچنان مانع از حضور آنها در ورزشگاه‌ها هستند. البته مهرماه سال 98 در جریان دیدار ایران و کامبوج برای نخستین بار به صورت رسمی زنان برای تماشای این دیدار در ورزشگاه حضور یافتند. تجربه‌ای که دیگر تکرار نشد. به هر حال تنها کشوری هستیم که بانوان نمی‌توانند در ورزشگاه حضور داشته باشند. به همین خاطر هم است که خداداد عزیزی این چنین با قاطعیت تمام می‌گوید کنفدراسیون فوتبال آسیا میزبانی جام‌ملت‌های آسیا را به ایران نمی‌دهد.
> واکنش کاربران
اکنون این اظهارات خداداد عزیزی بسیار مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته و واکنش‌های آنها را در پی داشته است.
یکی از کاربران در این مورد نوشته است:« دم خداداد گرم. چرا ما هیچ وقت نمی‌خواهیم واقعیت‌ها رو بفهمیم، اصلا به زیرساخت‌ها توجه نمی‌کنیم وحتی زمین تمرین استاندارد نداریم از همه مهم‌تر زنان اجازه حضور در ورزشگاه ندارند چرا ادعا کنیم میزبانی رو به ما بدین».
دیگری نوشت:« واقعا نباید با شرایط ایران جام ملت‌ها تو ایران باشه در صورتی که هیچ امکاناتی نداریم برای برگزاری».
یکی دیگر از کاربران گفته است:«کل دربی یه طرف این خداداد عزیزی یه طرف دیگه.»
یکی دیگر از کاربران اینطور می‌نویسد:
«‌ای کاش همیشه فیروز کریمی و خداداد عزیزی رو به عنوان کارشناس بیارن میثاقی رو هم نیارن از خود فوتبالا جذابتر میشه مخصوصا اینکه خداداد حرف‌های حقی را
به زبون میاره»
کاربران دیگر نوشته اند:« تو گفتگوی بعدِ بازی از خداداد عزیزی پرسیدن بزرگترین مشکلی که باعث میشه afc میزبانی رو به ایران نده چیه؟ خداداد عزیزی هم دمش گرم گفت اینکه خانوما نمیتونن وارد ورزشگاه‌ها بشن»، «با اینکه مجری تلاش می‌کند این بحث را عوض کند اما عزیزی می‌گوید چرا به مردم دروغ می‌گوییم؟ وقتی زنان را به ورزشگاه‌ها راه نمی‌دهیم چگونه توقع داریم به ما میزبانی جام ملتها را بدهند؟واقعا دمت گرم»، « همین که خداداد عزیزی از ورود خانم‌ها به استادیوم گفت کافیه»، « خداداد عزیزی از معدود پیشکسوتانی ا‌ست که قواعد دست ‌و پاگیر ملاحظات سیاسی را می‌شکند و بی‌پروا از ورود زنان به استادیوم در آنتن زنده صداوسیما حرف می‌زند»، « به نظرم حرف‌های خداداد عزیزی تو برنامه از خود دربی جذاب‌تر بود»، «کار ندارم تکرار واضحات بوده همین که در مورد ورود زنان حرف زد یعنی اینکه این موضوع فقط خواسته زنان نیست »، « ما به خداداد عزیزی‌های زیادی نیاز داریم»، « نتیجه دربی خداداد عزیزی به تنهایی 7 صدا و سیما صفر».
نام:
ایمیل:
* نظر: