کد خبر: ۵۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
آفتاب یزد – گروه سیاسی: محمد باقر قالیباف رئیس مجلس به استان چهار محال و بختیاری سفر کرده است. هدف از این سفر "بازدید و نظارت میدانی از این حوزه انتخابیه" ذکر شده است.



این سفر حاشیه مهمی داشت که خبرساز شده است. عده‌ای در جریان بازدید قالیباف از جاده لردگان- ایذه به استقبال او آمدند. خبرگزاری مجلس (خانه ملت) در این باره نوشته است "تعداد زیادی از مردم" در ورودی شهر لردگان به صورت "غیر منتظره" به استقبال او آمده بودند. به نوشته خانه ملت قالیباف با حاضران گفتگو کرد و در جریان مشکلات آن‌ها قرار گرفت. سفرهای استانی قالیباف پس از حضور او در مسند ریاست مجلس افزایش یافته است. بسیاری از منتقدان اصولگرا و اصلاح‌طلب او این سفرها را "انتخاباتی" ارزیابی می‌کنند.تصاویر مخابره شده از سفر استانی قالیباف گواه می‌دهد اصلا پروتکل‌های بهداشتی مدنظر ستاد مقابله با کرونا رعایت نشده است.ضمن آنکه این تصاویر یادآور سفر‌های استانی احمدی‌نژاد است.به نوعی می‌توان گفت رئیس مجلس خاطره و یاد رئیس جمهور سابق را زنده کرد.البته با این تفاوت که در ایام احمدی‌نژاد کرونایی در کار نبود و اکنون این ویروس جان مردم را به خطر می‌اندازد.
>قالیباف چه گفت؟
محمدباقر قالیباف در بدو ورود به شهرکرد در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهداف سفر خود به این استان، اظهار کرد: این سفرها براساس اولویت‌های ماموریت‌های کاری مجلس شورای اسلامی و رویکرد تحولی مجلس در موضوع نظارت میدانی است. رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اولویت سفرهای استانی مجلس با مناطق محروم و کم‌برخوردار و بررسی مسائل و مشکلات این استان‌ها هست، چهارمحال و بختیاری براساس شاخص‌های توسعه نسبت به سایر استان‌ها محروم‌تر است.
وی بازدید از مناطق محروم چهارمحال و بختیاری، بازدید از صنایع و پروژه‌های عمرانی را از مهم‌ترین برنامه‌های سفر دو روزه خود عنوان کرد و گفت: امید است با یک جمع‌بندی مطلوب در بودجه ۱۴۰۰ اعتبار خوبی در سال آینده برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام
این استان که دارای پیشرفت فیزیکی بالاتری هستند تخصیص پیدا کند.
>بازدید قالیباف
رئیس مجلس شورای اسلامی از پروژه تونل گورمیزه شهرستان اردل بازدید کرد.به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف که به منظور نظارت میدانی بر حوزه‌های انتخابیه نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری، به این استان سفر کرده، از پروژه تونل گورمیزه شهرستان اردل نیز بازدید کرد. در این بازدید رئیس مجلس با پیمانکار و برخی از کارگران و نیروهای اجرایی این پروژه گفتگو کرد و در جریان مسائل و مشکلات آن‌ها و نیز کمبودهای این پروژه قرار گرفت. مهم‌ترین نکته‌ای که پیمانکار این پروژه بر آن تاکید داشت، بحث تامین اعتبار ساخت این تونل بود. رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از پروژه‌های شهرستان اردل، گفت: در مسیر بازدید با استاندار، فرماندار و نماینده شهرستان بحث و گفتگو شد. محور اردل – دوپلان، مرکز استان و سایر شهرستان‌های استان چهارمحال و بختیاری را به ایذه و خوزستان وصل می‌کند و از ویژگی
منحصر بفردی برای شهرنشینان، روستاییان و عشایر استان برخوردار است.رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس گزارش‌های واصله محور اردل – دوپلان حدود یک دهه است به دلیل اعتبارات و موضوعات مختلف با کسری بودجه مواجه است البته معتقدم مشکل بر اساس توضیحات داده شده قابل حال است.
وی ادامه داد: اعضای کمیسیون عمران که در استان حضور دارند موضوع را بررسی خواهند کرد، این پروژه نیاز به اعتبارات قابل توجه و زیادی ندارد و در لایحه بودجه ۱۴۰۰ آن را مورد توجه قرار خواهیم داد و مسئولان اجرایی هم قول دادند پروژه را با سرعت پیش ببرند.
قالیباف در توضیح بازدیدهای بعدی خود یادآور شد: از خط لوله سرخون بازدید خواهیم کرد زیرا جزو پروژه‌های مهم استان است و با وزیر نفت صحبت کردیم تا تدابیری اتخاذ و مسیر لوله به گونه‌ای نوسازی و انتخاب مسیر انجام شود تا ایمنی آن ارتقا یابد.رئیس قوه مقننه کشورمان افزود: بررسی‌های اولیه حاکی از آن است که شکستگی خط لوله سرخون به دلیل ریزش و جابجایی زمین رخ داده، البته نشتی آن هم که باعث آلودگی محیط زیست به ویژه آب‌های سطحی و زیرزمینی شده را مورد بازدید قرار خواهیم داد تا بتوان تصمیم جدی برای رفع مشکل گرفت؛ مقدمات موضوع از وزیر وزیر نفت در تهران پیگیری شد و با کارشناسان اینجا هم صحبت خواهیم کرد و برای جبران خسارت توجه جدی خواهیم کرد.
بر اساس این گزارش تونل بزرگ محور اردل – دوپلان (گورمیزه) به طول ۱.۶ کیلومتر از پروژه‌های بسیار مهم اقتصاد مقاومتی در استان چهارمحال و بختیاری است.
تکمیل این پروژه دسترسی مرکز استان چهارمحال و بختیاری به استان خوزستان را از شهرستان‌های اردل، کیار و با حذف گردنه‌ باج‌گیران و محور دوپلان که از نقاط حادثه‌خیز استان هستند، تسهیل کرده و در صورت بهره‌برداری از این محور مسیر شهرکرد به خوزستان ۲۵ کیلومتر کوتاه‌تر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: