کد خبر: ۴۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
همزمان با واکنش‌های داخلی و خارجی در محکومیت آمران و عاملان ترور ناجوانمردانه دانشمند هسته‌ای کشورمان، از روز گذشته در فضای مجازی، فایل‌های صوتی از سخنان شهید فخری‌زاده درباره کاخ‌نشینی، مذاکره و شهادت دست‌به‌دست می‌شود.

 سرویس سیاسی-همزمان با واکنش‌های داخلی و خارجی در محکومیت آمران و عاملان ترور ناجوانمردانه دانشمند هسته‌ای کشورمان، از روز گذشته در فضای مجازی، فایل‌های صوتی از سخنان شهید فخری‌زاده درباره کاخ‌نشینی، مذاکره و شهادت دست‌به‌دست می‌شود.
نباید به پای میز مذاکره رفت
در یکی از فایل‌های صوتی که شب سه‌شنبه در برنامه تلویزیونی هم پخش شد، شهید فخری‌زاده طی سخنانی بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی به موضوع مذمت مذاکره با آمریکا می‌پردازد و می‌گوید: آمریکا قابل سازش نیست. سازش با آنها معنا ندارد.
شهید فخری‌زاده در رد سازش و اعتماد به آمریکا تأکید می‌کند: شهادت حاج قاسم نشان داد که واقعاً نمی‌شود به حرف و قول آنها اعتماد کرد. مذاکره کنیم که تهش چه شود؟ اف‌ای‌تی‌اف را امضا کنیم که چه بشود؟
دانشمند شهید کشورمان می‌افزاید: گرگ گرگ است و تا زمانی که بر اساس احترام متقابل نخواهد رفتار کند، نباید به پای میز مذاکره رفت.
شهید فخری‌زاده با بیان اینکه «در دید امثال حضرت آقا، مبارزه با استکبار و دفاع از مظلوم معیار است» اضافه می‌کند: حاج قاسم مصداق بارز عدم سازش‌پذیری با استکبار است.
فایل صوتی دیگری از شهید محسن فخری‌زاده که در پایگاه‌های خبری منتشر شد و موردتوجه بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت، سخنان او درباره اختلاس و زندگی تجملاتی برخی مسئولان است.
شهید فخری‌زاده می‌گوید: و برادران جز شهادت هیچ راه دیگری نیست که انسان با خیال راحت بخواهد از این دنیا برود. شیخ اجل سعدی می‌گوید که «بی حسرت از جهان نرود هیچ‌کس به در/ الا شهید عشق به تیر از کمان دوست»
کسی شهید می‌شود که
در زمان حیاتش شهید شده باشد
فخر هسته‌ای ایران در مذمت دنیاطلبی و کاخ‌نشینی می‌گوید: در زمانی که خیلی‌هایمان برای ثروتمند شدن در حال سبقت گرفتن از همدیگر هستیم و همین سبقت‌ها و همین چشم‌و‌هم‌چشمی‌هاست که سبب می‌شود اختلاس بکنیم، کاخ بسازیم، خانه‌های آن‌چنانی درست کنیم ولی می‌بینیم هنوز هم وجود دارند کسانی که پشت به همه‌چیز کردند.
او می‌افزاید: کسی شهید می‌شود که در زمان حیاتش شهید می‌شود. به حیات آنها که نگاه می‌کنیم می‌بینیم که واقعاً حیات آنها حیات طیبه است.
شهید فخری‌زاده اضافه می‌کند: برادران! هر خونی که به زمین بریزد، گل پیروزی از آن خون خواهد دمید. جبهه مقاومت انتقام بگیرد یا نگیرد که قطعاً انتقام خواهد گرفت ولی منهای این بحث، اقل نتیجه خون به ناحق ریخته شده توسط این آشغال‌ها این است که بلاشک وجود کثیفشان از منطقه محو خواهد شد.
امید داریم که یک روزی شهید شویم
او می‌گوید: بالاخره دشمنان نشان دادند که جهادگران علمی را هم می‌کشند، پس ما هم امید داریم که یک روزی شهید شویم، ولو به عراق و سوریه نرویم.
تحریف و مصادره سیاسی شهید
از سوی مدعیان اصلاحات!
بااینکه فایل‌های صوتی شهید فخری‌زاده در فضای مجازی در حال انتشار است اما رسانه‌های دولتی با انتشار تصویری از دریافت نشان شهید فخری‌زاده از رئیس‌جمهور مدعی شده بودند وی حامی برجام بوده است!
چند روز پیش محمود واعظی، رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور در روزنامه ایران نوشت: ما شهید فخری‌زاده را سرمایه تمام ملت ایران می‌دانیم اما کسانی که جز از عینک منافع جناحی، توان مشاهده و تجزیه‌وتحلیل اتفاقات و موضوعات را ندارند، ظاهراً فراموش کرده‌اند که این شهید بزرگوار در سال‌های گذشته عضوی از دولت تدبیر و امید بوده است
وی افزود: از نتایج عجیب این عملیات روانی غیرمسئولانه، یکی این است که شهید بزرگواری که عضوی از دولت بوده و همزمان با تیم مذاکره‌کننده، به دلیل نقش‌آفرینی در توسعه و بالندگی صنعت صلح‌آمیز هسته‌ای، نشان درجه 2 خدمت از دست رئیس‌جمهور دریافت کرده است (این مسئله به دلیل ملاحظات امنیتی در آن زمان رسانه‌ای نشد) را مخالف دولت بازنمایی می‌کنند و شهادت مظلومانه او را به برجام ربط می‌دهند.
شاید بر همین اساس بود که رسانه‌های زنجیره‌ای روز گذشته، تصویری از شهید فخری‌زاده- در حالیکه رئیس‌جمهور در حال چسباندن نشان درجه 2 خدمت بر سینه اوست- در صفحه اول خود منتشر کردند تا این‌گونه القا و عنوان کنند که دانشمند هسته‌ای کشورمان حامی برجام بوده است! حال‌آنکه شهید بزرگوار، پدر صنعت هسته‌ای ایران مخالف مذاکره بوده و بینش و منش او با رویکرد و عملکرد حامیان برجام فرسنگ‌ها فاصله دارد.
روزنامه آفتاب یزد در زیر تیتر 1 صفحه اول خود نوشت: «انتشار تصاویری جدید حاکی از آن است که شهید فخری‌زاده جزو تیم کمک‌کننده به مذاکرات برجام بوده و این موضوع برخلاف برخی ادعاها نشان می‌دهد آن شهید مظلوم نیز مخالف دیپلماسی نبوده و اکنون نیز همزمان بایستی هم به فکر انتقام بود و هم درهای دیپلماسی را نبست»
سازندگی نوشت: «محسن فخری‌زاده از اعضای پشت صحنه مذاکرات هسته‌ای پیشتر از سوی رئیس‌جمهور نشان خدمت گرفته بود»
 یکی از رسانه‌های زنجیره‌ای دیگر در تیتر خود نوشت: «رونمایی از نقش شهید فخری‌زاده در برجام».
پرواضح است که شهید فخری‌زاده که در دهه ۶۰ مسئول طراحی نقشه راه صنعت هسته‌ای کشور بوده اساساً با برجامی که بیش از 90 درصد صنعت هسته‌ای کشور ایران را بر باد داد! هیچ نسبتی ندارد. آن شهید بزرگوار نه جزو تیم مذاکره‌کننده و نه حامی مذاکرات بوده است!
برجامیان، شهید فخری‌زاده را
مصادره نکنند
ادبیات و اظهارنظرهای مدعیان اصلاحات درخصوص شهید فخری‌زاده که حاکی از بهره‌برداری‌های سیاسی از دانشمند هسته‌ای کشورمان بود که با برخی انتقادها به مسئولان دولتی مواجه شد.
فریدون عباسی، رئیس‌کمیسیون انرژی مجلس در نشست «طرح اقدام راهبردی مجلس برای لغو تحریم‌ها» در خبرگزاری فارس با‌اشاره به خط تحریف مدعیان اصلاحات گفت: امروز دارند فخری‌زاده را به‌عنوان یک فرد برجامی معرفی می‌کنند.
وی افزود: شهید فخری‌زاده در دهه ۶۰ مسئول بود نقشه راه صنعت هسته‌ای را طراحی کند و اگر می‌بینیم در دهه ۷۰ این صنعت جان گرفت به خاطر آن بود که این صنعت از دست جناح کارگزاران رها شد.
دولت یازدهم مزاحم فعالیت‌های
شهید فخری‌زاده بود
عباسی گفت: در شروع دولت یازدهم با فخری‌زاده خوب برخورد نکردند و مزاحمت برای او و مجموعه زیردست او ایجاد کردند. چقدر تلاش شده مجموعه تحت مدیریت آقای فخری‌زاده را ضعیف کنند، البته نقطه تقویت خود را از جای دیگر آورد.
رئیس‌کمیسیون انرژی مجلس افزود: یک اخطار به عناصر دولت می‌دهم که اگر بخواهند فخری‌زاده را حامی برجام جلوه دهید که این کار را هم کرده‌اند و حرف خود را پس نگیرید من وارد عمل می‌شوم و آن‌وقت من به مطبوعات چیزهایی را خواهم گفت. اگر بخواهند این شهید بزرگوار را برای مطامع خود مصادره کنند خواهم گفت که این‌ها با فخری‌زاده می‌خواستند چه کنند.داغ همه خوبانکشتند تو را، آه، در آغوش دماوند
سخت است در آغوش پدر، کشتن فرزند
کشتند تو را ای دژ مستحکم ایران
تا باز بر این خاک ستم‌دیده بتازند
تو روح دماوندی و زین روی تو را کشت
ضحاک کمین‌کردة در کوه دماوند
تو زادة فخری و یقین فخر فروشد
ایران به تو و عشق تو، بر نام تو سوگند
داغ تو گران است، ولی گریه از آن است:
با قاتل تو از چه نشستیم به لبخند؟
با قاتل تو از چه نشستیم و نکشتیم
او را که دگرباره برون کرده سر از بند
ای داغ تو یادآور داغ همه خوبان
وی خون تو آمیخته با خون خداوند
آه ای گل گم‌نام! سرانجام شهادت
عطر تو در این دشت سیه‌پوش پراکند
ما زنده به عشقیم، اگر چند حسودان
گویند چنینیم و چنانیم به ترفند
بگذار بمیریم و بمیریم و بمیریم
بگذار بگویند و بگویند و بگویند
آنگاه ببین روید از این ریشه خونین
صد ساقه سرزنده و صد شاخ برومند
ایران من! امروز تو را صبر روا نیست
این وازدگی تا کی و این حوصله تا چند؟
برخیز و ببین دخترکان تو چو یاقوت
زین خون مقدس به گلو بسته گلوبند
برخیز و ببین رزم‌کنان تو صفاصف
خنجر به کمر بسته و بر سر زده سربند
من بغض یتیمانم و هم گرز دلیران
بگذار مرا بر سر ضحاک بکوبند!
حسن صنوبری
سروده‌شده در 7 آذر 1399 روز ترور شهید محسن فخری‌زاده
نام:
ایمیل:
* نظر: