کد خبر: ۴۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
شهید فخری زاده از راه دور به شهادت رسید؟
هنوز چگونگی ترور شهید فخری زاده دانشمند ارزشمند کشورمان توسط نهادهای امنیتی به طور کامل بیان نشده است. اما وزیر اطلاعات گفت: سربازان گمنام امام زمان(عج) بلافاصله بعد از ترور شهید فخری زاده تمام تلاش خودشان را به کار گرفتند و سرنخ‌های زیادی به دست آوردند و همچنان با تمام ابعاد در حال پیگیری قضیه هستند.

هنوز چگونگی ترور شهید فخری زاده دانشمند ارزشمند کشورمان توسط نهادهای امنیتی به طور کامل بیان نشده است. اما وزیر اطلاعات گفت: سربازان گمنام امام زمان(عج) بلافاصله بعد از ترور شهید فخری زاده تمام تلاش خودشان را به کار گرفتند و سرنخ‌های زیادی به دست آوردند و همچنان با تمام ابعاد در حال پیگیری قضیه هستند.
حجت الاسلام والمسلمین محمود علوی در گفت‌وگویی درباره آخرین تحولات درباره ترور شهید محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای کشورمان، گفت: همکاران ما بلافاصله بعد از ترور شهید فخری‌زاده تمام تلاش خودشان را به کار گرفتند و کار خود را آغاز کردند و سرنخ‌های زیادی به دست آوردند و همچنان با تمام ابعاد در حال پیگیری قضیه هستند.
علوی اظهار کرد: منتها چون این موضوع جاری است و لازم است که جزئیات آن را فعلا ذکر نکنیم تا به نتیجه‌های روشنی برسیم بعد ملت عزیز را در جریان آن قرار دهیم.
وزارت اطلاعات روز گذشته نیز در اطلاعیه‌ای ضمن عرض تسلیت شهادت محسن فخری زاده از نخبگان و خادمان جمهوری اسلامی در عرصه علم، فناوری و صنعت دفاعی اعلام کرد که با اقدامات اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) سرنخ‌هایی از عاملان این حمله تروریستی به دست آورده است که اطلاعات تکمیلی متعاقباً به استحضار ملّت شریف ایران خواهد رسید.
تروریست‌ها عصر جمعه - هفتم آذر ماه - با کمین در مسیر خودروی حامل «محسن فخری‌زاده» رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع، در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد دماوند، در عملیاتی انتحاری و مسلحانه، دانشمند هسته‌ای کشورمان را به شهادت رساندند.
به گفته سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جریان این حمله تروریستی ابتدا خودرو حامل فخری‌زاده مورد حمله واقع گرفت و بعد یک خودرو نیسان در ۱۵ متری او منفجر شد. در اثر این تیراندازی‌ و انفجار، فخری زاده به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد ولی با توجه به شدت جراحات وارده در بیمارستان به شهادت می‌رسد.
شمخانی: دشمن از سبک جدیدی استفاده کرد
اما دبیر شورای‌عالی امنیت ملی با اشاره به ترور شهید فخری زاده گفت: دستگاه‌ها و سیستم‌های اطلاعاتی به این اطلاع رسیدند که ایشان هدف است و در همین نقطه‌ای که ایشان به شهادت رسید، قرار است اقدامی علیه ایشان صورت بگیرد، تمهیدات ایمنی لازم هم در ارتباط با حفاظت ایشان صورت گرفت، اما این‌بار دشمن از سبک و شیوه‌ای کاملا حرفه‌ای، تخصصی و جدید استفاده کرد و متاسفانه موفق شد.
به گزارش ایسنا، امیر دریابان علی شمخانی دبیر شورای‌عالی امنیت ملی در حاشیه مراسم تدفین شهید محسن فخری زاده در امامزاده صالح‌(ع) تهران با بیان اینکه «به غمناک و غصه دار شدن ملت ایران نسبت به از دست دادن چنین فرد صالح، توانمند و موثری سر تعظیم فرود می‌آورم و متعهد شوم که ما اشک غم را از چشمان مردم پاک کنیم» اظهار کرد: ۲۰ سال است که شهید فخری زاده را میشناسم و در جریان جزئیات فعالیت‌های او بودم؛ او به معنای واقعی کلمه فردی بی بدیل بود.
وی افزود: شهید فخری زاده در حوزه فناوری صاحب سبک، خلاق و مبتکر بود و همیشه محل خدمت او نوک پیکان خدمت به ملت ایران بود؛ در حاشیه نبود اما گمنام بود. خدمات شهید مهندس هسته‌ای سردار فخری زاده قابل بیان نیست؛ همین‌قدر بگویم که دشمن ۲۰ سال به دنبال به شهادت رساندن ایشان بود، اما تا به حال ناکام بود.
دبیر شورای‌عالی امنیت ملی گفت: این بار هم سیستم‌های اطلاعاتی کشور با دقت احتمال بروز حادثه برای ایشان و محل بروز احتمالی حادثه را پیش‌بینی کرده بودند، اما به دلیل تواتر اخبار در طول این ۲۰ سال متاسفانه جدیت مورد نیاز اعمال نشد و این بار آنها موفق شدند، وگر نه عملیات‌های ناکام فراوانی داشتند.
دریابان شمخانی افزود: دستگاه‌ها و سیستم‌های اطلاعاتی به این اطلاع رسیدند که ایشان هدف است و در همین نقطه‌ای که ایشان به شهادت رسید، قرار است اقدامی علیه ایشان صورت بگیرد، تمهیدات امنیتی لازم هم در ارتباط با حفاظت ایشان صورت گرفت، اما این‌بار دشمن از سبک و شیوه‌ای کاملا حرفه‌ای، تخصصی و جدید استفاده کرد و متاسفانه موفق شد.
وی خاطر نشان کرد: از دیدگاه من او یک دانشمند هسته‌ای بی‌بدیل است؛ بسیار هستند کسانی که با سوءتفاهم می‌توان گفت دانشمند هسته‌ای هستند اما شهید فخری زاده دانشمند هسته‌ای بود. اگر روزی مصلحت بر این شد که تلاش‌های گام به گام او در تولید اقتدار در حوزه‌های مختلف از کرونا تا توان پدافند هسته‌ای و هسته‌ای بیان شود، حتماً چشم مبهوت جهانیان از اینکه این فرد با این قابلیت‌ها در ایران حضور داشته است، بیشتر مبهوت می‌شود.
دبیر شورای‌عالی امنیت ملی با تاکید بر اینکه فخری زاده تنها نیست، گفت: ما بطور قطع فخری زاده‌ها داریم و دشمنان ما هرگز قادر نیستند توان علمی فخری زاده‌ها را از جوانان عزیز ما، هرچند با تاخیر بگیرند. امیدوارم خون است شهید همانطور که در پیام رهبری هم بیان شد منجر به ادامه‌ تلاش در مسیری باشد که ایشان شروع کرد و امیدوارم زندگان ما قصاص این خون را به نحوی که ملت ایران را شاد کند، بگیرند.
ترور ماهواره‌ای؟
پس از گذشت چند روز از ترور شهید فخری زاده روایت های تازه‌ای درباره نحوه این ترور منتشر شده است. شبکه العالم وابسته به صداوسیما به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد که شواهد و مدارک دست داشتن رژیم اشغالگر صهیونیستی در ترور محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای وجود دارد.
این منبع مذکور افزود: رژیم صهیونیستی عناصر متخاصم علیه انقلاب اسلامی را برای انجام عملیات ترور محسن فخری‌زداه استخدام کرده است.
اما نکته‌ی که العالم به نقل از این منبع آگاه مطرح کرده این است: اسلحه استفاده شده در این ترور ساخت اسرائیل است که از طریق ماهواره کنترل می‌شود.
اولین بار نیز خبرگزاری فارس اعلام کرد که ترور توسط یک سلاح کنترل از راه دور انجام شده است.
فارس در روایت خود نوشته که تروریست‌ها از یک تیربار اتوماتیک کنترل از راه دور استفاده کرده اند. این خبرگزاری افزود: طبق اطلاعات در این عملیات که حدود ۳ دقیقه طول کشیده است، هیچ عامل انسانی در محل ترور حضور نداشته و تیراندازی‌ها تنها توسط سلاح خودکار انجام شده است و به جزء محافظ شهید که مجروح می‌شود، هیچ فرد دیگری در این حادثه آسیب نمی‌بیند.
این روایت ها در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر از حضور چندین عامل تروریستی و چند خودرو در این عملیات سخن گفته می‌شد، حتی برخی شاهدان عینی از مشاهده عوامل تروریستی حرف زده بودند. حتی گزارش های صداوسیما در روز حادثه خبر از دستگیری یکی از عوامل می‌داد. واضح است که اینگونه روایت‌های ضدونقیض هیچ فایده ای ندارد و شاید بهتر باشد که هرچه زودتر نهادهای امنیتی و مسئول در این باره توضیحات دقیقی ارائه کنند تا بیش از این درباره نحوه ترور شبهه ایجاد نشود.
دشمنان منتظر انتقام ما باشند
همچنین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: دشمنان منتظر انتقام ما باشند، زمان، مکان و کیفیت عمل را ما تعیین می‌کنیم ولی اصل واکنش و مجازات عاملان و آمران به قوت خود باقیست.
به گزارش ایسنا، سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه مراسم تشییع پیکر شهید محسن فخری زاده گفت: دشمنان منتظر انتقام ما باشند، زمان، مکان و کیفیت عمل را ما تعیین می‌کنیم ولی اصل واکنش و مجازات عاملان و آمران به قوت خود باقیست.
سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه نیز در این مراسم اظهار کرد: تروریست‌ها و دشمنان اسلام می‌خواهند حرکت نورانی ملت ایران را متوقف کنند، اما بدانند اگر قرار بود این اتفاق بیفتد در این چهل سال که ۱۷ هزار شهید ترور دادیم این حرکت متوقف می‌شد، اما امروز شاهد ادامه این حرکت ملت ایران هستیم.
وی گفت: دشمنان ما از ترس مرگ دست به خودکشی زدند و بدانند که قطعاً تقاص خواهند داد.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خطاب به دشمنان تصریح کرد: ملت ایران از انتقام دست بر نخواهد داشت.
سردار حاجی زاده گفت: راه این شهید و دیگر شهدای ترور ادامه دارد و این شهادت‌ها رغبت و انگیزه دوستان و همکاران این شهید را برای ادامه راه او بیشتر خواهد کرد.
همچنین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به ترور شهید محسن فخری زاده تصریح کرد: دشمن به خوبی می‌داند هیچ جنایتی در نزد ملت ایران بی پاسخ نخواهد ماند و ما حتماً جنایتکاران را تعقیب می‌کنیم و امر فرماندهی معظم کل قوا اجرا خواهد شد.
به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح دوشنبه در مراسم تشییع پیکر شهید محسن فخری زاده که در ستاد این وزارتخانه برگزار شد، طی سخنانی گفت: ما امروز با شخصیتی وداع می‌کنیم که از نوجوانی با خدای خود پیمان بست و بر این پیمان پای فشرد و امروز به این ‌پیمان وفا کرد و به شرف شهادت رسید.
وی با بیان اینکه «فقدان این شهید عزیز برای همه ما جانکاه است» خاطرنشان کرد: اگر دشمنان رذیلانه دست به این جنایت نزده بودند و خون شهید عزیز ما را نریخته بودند، چه بسا او در گمنامی از این دنیا می‌رفت. امروز شهید عزیز ما که فقط الگوی شاگردان خودش بود، یک شخصیت جهانی است و همه کسانی که پای در راه او می‌گذارند، یک الگوی جدید دارند.
وزیر دفاع با تاکید بر اینکه دشمنان بدانند این اولین شکست آنها است، تصریح کرد: اگر شهید ما را کشتند که نامش از بین برود، او بلند آوازه شد. شکست دوم آنها این بود که بگویند شهید عزیز ما در راه منافع ملت ایران گام بر نمی‌دارد و با رمز هسته‌ای می خواستند این کار را بکنند، اما این باعث افتخار وزارت دفاع و نیروهای مسلح و مردم است؛ مگر نه اینکه بزرگترین تهدید علیه بشریت همین سلاح‌های هسته‌ای است که شما دارید؟ این سلاح‌های هسته‌ای برای این است که در دکور منزل خود بگذارید؟
امیر حاتمی در پایان تصریح کرد: دشمن به خوبی می‌داند هیچ جنایتی در نزد ملت ایران بی پاسخ نخواهد ماند و ما حتماً جنایتکاران را تعقیب می‌کنیم و امر فرماندهی معظم کل قوا اجرا خواهد شد. کشورهایی در این حادثه ابراز انزجار کردند که من از آنها تشکر می‌کنم، اما نهادهای بین‌المللی که مماشات کردند، بدانند این کار تروریست‌ها را وقیح‌تر می‌کند. اگر در دام نظرات خود بمانید، یک روز این ترور دامن شما را می‌گیرد
نام:
ایمیل:
* نظر: