کد خبر: ۴۶۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
ترور دانشمند برجسته ی کشورمان که دیروز رخ داد را باید در ابتدای امر تبریک و تسلیت گفت به ملت ایران و مقام معظم رهبری، برای داشتن چنین متخصصان و شخصیت‌هایی که نیروهای دشمن و مزدوران آنها در سال‌های اخیر تلاش کرده‌اند به زعم خود با ترور به اهداف خود برسند.

حسین کنعانی مقدم- کارشناس: ترور دانشمند برجسته ی کشورمان که دیروز رخ داد را باید در ابتدای امر تبریک و تسلیت گفت به ملت ایران و مقام معظم رهبری، برای داشتن چنین متخصصان و شخصیت‌هایی که نیروهای دشمن و مزدوران آنها در سال‌های اخیر تلاش کرده‌اند به زعم خود با ترور به اهداف خود برسند. محسن فخری زاده دانشمندی که در جایگاه رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع نیز حضور داشت، در صنعت هسته‌ای و موشکی ایران چهره به نام و برجسته‌ای بود. پیش از این نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل نیز در شوهای تبلیغاتی خود به نام فخری زاده اشاره کرده بود. اگرچه
از دست دادن او ضایعه‌ای بزرگ برای کشور
بود اما نکته مهمی که باید در این زمینه ذکر کرد این است که همیشه این شهادت‌ها ثمراتی داشته است و مهمترین ثمره آن این است مسیری که این متخصصان و مجاهدان در آن فعال بودند شتاب بیشتری می‌گیرد و با همت شاگردان و همکاران آنها جهش می‌یابد. در شرایط فعلی نخست باید منتظر کامل شدن تحقیقات ماند تا روشن شود چه افراد و گروه‌هایی در این ترور دخیل بوده اند. در شرایط فعلی اولین و احتمالا قوی‌ترین گمانه زنی این است که اسرائیلی‌ها در این ترور نقش داشته اند. اگر این موضوع پس از گزارش‌ها تایید شود حتما باید برنامه‌ای برای انتقام سخت از این اقدام آنها در دستور کار قرار گیرد. اینکه پاسخ چگونه باشد و در چه زمانی باشد تصمیماتی است که مراجع بالادستی می‌توانند درباره آن تصمیم‌گیری کنند. ضایعه دیروز درحالی رخ داد که چند روزی است شاهد یک سری تغییر و تحولات نسبت به نوع تهدیدات امنیتی ایالات متحده آمریکا و اسرائیل بوده ایم. اقداماتی که در مرزهای جولان، در سوریه و عراق رخ داده نشان از تغییراتی است که از قرار دونالد ترامپ به دنبال این است با برخی اقدامات ماجراجویانه بایدن را در شرایط پیچیده‌ای قرار دهد و چه بسا رئیس جمهوری آمریکا و همپیمانان منطقه‌ای او گمان می‌کنند با وقوع یک جنگ ترامپ می‌تواند در کاخ سفید باقی بماند.
نام:
ایمیل:
* نظر: