کد خبر: ۴۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
بعد از ظهر چهارشنبه هفتم آبان، علی دایی اسطوره فوتبال کشورمان درحالیکه از شرکت خود در خیابان آصف زعفرانیه خارج شده و در حال سوار شدن به خودروی خود بود، توسط سارقان مورد سرقت قرار گرفت آنهم در حالی که دخترش نورا همراه او بود. در جریان این سرقت مسلحانه، سارقان گردنبند علی دایی را دزدیدند.

آفتاب یزد- گروه شبکه: بعد از ظهر چهارشنبه هفتم آبان، علی دایی اسطوره فوتبال کشورمان درحالیکه از شرکت خود در خیابان آصف زعفرانیه خارج شده و در حال سوار شدن به خودروی خود بود، توسط سارقان مورد سرقت قرار گرفت آنهم در حالی که دخترش نورا همراه او بود. در جریان این سرقت مسلحانه، سارقان گردنبند علی دایی را دزدیدند. فیلمی که از لحظه این سرقت در رسانه‌ها منتشر شده نشان می‌دهد که یکی از سارقان با چاقو به علی دایی که همراه دخترش است، حمله می‌کند و پس از درگیری با او گردنبد او را سرقت و با دیگر همدستش که بر روی موتورسیکلت نشسته بود پا به فرار می‌گذارند. قطعا لحظات شوک‌آوری را این اسطوره فوتبال تجربه کرده است چرا که علاوه بر مراقبت از خودش باید از جان دخترش نورا نیز در برابر سارقی که با چاقو به سمت او حمله کرده محافظت می‌کرد. از سوی دیگر دایی هرچند توانست خود و فرزندش را از این مهلکه سالم خارج کند اما بی‌شک این سرقت می‌تواند تبعات ذهنی و روحی سختی نیز برای آنها داشته باشد مخصوصا برای نورا.
> جزئیات سرقت
به دنبال اعلام سرقت گردنبند طلای علی دایی در منطقه زعفرانیه، سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری تهران بزرگ توضیحاتی را در این خصوص ارائه کرد. سرهنگ محمد کالوسی در گفت‌وگو با ایسنا اظهارکرد: «حوالی ساعت ۱۸ عصر روز چهارشنبه (۷ آبان ماه) علی دایی به همراه فرزندش در حال خروج از دفترکارش در خیابان آصف بود که ناگهان دو فرد سوار بر موتورسیکلت به او نزدیک شدند، گردنبند طلای او را به سرقت بردند و متواری شدند.» وی ادامه داد: «دقایقی بعد از این سرقت و با اعلام موضوع به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، تیمی از ماموران در محل حاضر شدند و بررسی شواهد و اظهارات شاکی که علی دایی بود، پرداختند. طبق گفته او و بررسی تصاویر دوربین‌های محل، دو نفر سوار بر موتورسیکلت از پشت به این فوتبالیست سابق کشورمان نزدیک شده و در عرض چند ثانیه گردنبند را از گردن آقای دایی کشیده و متواری شدند.» سرکلانتری یکم پلیس پیشگیری تهران بزرگ درباره اینکه آیا دو سارق، علی دایی را شناسایی کرده بودند یا خیر؟ گفت: «با توجه به اینکه دو سارق از پشت به دایی و دخترش نزدیک شدند، به نظر نمی‌رسد که آنان از قبل شناسایی کرده باشند یا حتی سارقان از این موضوع که از چه کسی سرقت می‌کنند، با خبر باشند و قصد قبلی درکار بوده باشد البته این موضوع در حال بررسی است و فعلا نمی‌توان به شکل قطعی درباره آن اظهار نظر کرد.» کالوسی درباره ارزش ریالی گردنبند علی دایی نیز اظهارکرد: «ارزش گردنبند مسروقه به گفته علی دایی حدود ۸۰ میلیون تومان است اما نکته این است که متاسفانه گردنبند او کاملا نمایان و قابل رویت بوده در حالی که یکی از هشدارهای همیشگی پلیس این است که شهروندان اقلام و اشیای قیمتی خود را به نمایش نگذارند.» وی درباره وضعیت این پرونده نیز گفت: «ماموران کلانتری اقدام به تشکیل پرونده کرده و با ثبت اطلاعات و مستندات، پرونده را برای رسیدگی تخصصی به پلیس آگاهی ارجاع داده اند.»
> تاثیر مشکلات جامعه بر حوزه جرائم
اما نکته اینجاست که سرقت گردنبند علی دایی در روز روشن، بیانگر شرایط سخت زندگی اجتماعی حال حاضر است. شرایطی که حاصل تورم، گرانی و بیکاری است. مردم فقیرتر شده‌اند و به سختی روزگار می‌گذرانند اما در این میان متاسفانه برخی‌ها هم از روی ناچاری یا اینکه می‌خواهند ره صد ساله را یک شبه طی کنند راه دزدی کردن را در پیش گرفته اند. همین چند ماه پیش سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفته بود:« بیش از ۵۰ درصد دستگیرشدگان در حوزه سرقت برای بار اول مرتکب جرم شده بودند و این نشان می‌دهد که این اتفاقات بی‌تاثیر از شرایط روز نیست. اگر بگوییم مسائل و مشکلات مختلف جامعه در حوزه جرائم تاثیری ندارد، حرف بیهوده‌ای است؛ یقینا مشکلات مختلف به ویژه مشکلات اقتصادی در حوزه جرائم تاثیرگذار است.»
بنابراین تا زمانی که شرایط جامعه بهبود نیابد نمی‌توان امیدوار بود که جرائمی چون سرقت در جامعه
کاهش یابد.
> واکنش کاربران
خوشبختانه در رابطه با سرقت گردنبند علی دایی پرونده‌ای در کلانتری تشکیل شده و تحقیقات برای شناسایی و بازداشت سارقان در جریان است. اما این بار اولی نیست که این اسطوره فوتبال مورد سرقت قرار می‌گیرد. در اسفند ماه سال 91 نیز علی دایی و همسرش که به قصد انجام کارهای درمانی به بیمارستان فرمانیه مراجعه کرده بودند، مورد حمله چهار سارق قرار گرفتند؛ سارقانی که با دو دستگاه موتورسیکلت در تعقیب وی بودند. آنها که قصد ربودن گردنبند دایی را داشتند، به وی حمله کردند اما او در برابر آنها مقاومت کرد که در نتیجه سارقان ناکام ماندند. حال اینبار که سارقان موفق شدند گردنبند علی دایی را به سرقت ببرند مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته و واکنش‌های آنها را در پی داشته است. یکی از کاربران در این مورد نوشته است: «ان‌شاءالله این کفتار‌ها را میگیرن و به سزای عملشون می‌رسانند.چقدر گستاخ بودند. باید مجازات شوند. مجازات برای عبرت دیگران» دیگری نوشت:«این دقیقا همون چیزیه که وقتی وضع اقتصادی خراب بشه ثروتمندان هم در خطرن چون هممون داخل یک کشتی هستیم و اگر قرار به غرق شدن باشه همه با هم می‌ریم ته دریا». کاربر دیگری گفته است:« این ویدیوی حمله به علی دایی و دزدیدن گردنبندش تو روز روشن چقدر ترسناکه» یکی دیگر ازکاربران اینطور می‌نویسد: «وقتی جامعه به سمت شرایط بد اقتصادی بره، تو هم که اون وسطا یا بالا‌ها نشسته‌ای در امان نیستی». کاربران دیگر نوشته است:«بنده خدا نصفه نیمه درگیر هم شد با سارق. شانس آورد چاقو بهش نزدند»، « شکاف اجتماعی ارتباط مستقیمی با افزایش دزدی داره! میخوام بگم اینایی که جزو سه دهک بالای جامعه هستن، باید بیشتر از این وضعیت هراس داشته باشن و به خودشون بیان»، « وقتی تو روز روشن، وسط خیابون، جلوی دخترش، با زور و کتک، زنجیر طلای علی دایی رو از گردنش پاره می‌کنن و می‌رن، دیگه ببین اوضاع چطور شده»، «حمله با چاقو وسرقت و زورگیری گردنبند علی دایی، درحالیکه دخترش همراهش بود این زنگ خطر برای همه هست».
نام:
ایمیل:
* نظر: