کد خبر: ۴۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
واژه انقلابي‌گري معناي مثبتي دارد و کمتر شخصي را مي‌توان يافت که تفسير منفي از اين واژه ارائه دهد اما هر اقدام و تصميمي را نمي‌توان انقلابي‌گري ناميد و به تحسين آن پرداخت ،چراکه حرکت به سمت منافع و مصالح ملي و دوري کردن از تمايلات سياسي و جناحي نخستين اصل انقلابي‌گري است که در ماه‌هاي اخير مشاهده مي‌شود برخي بدون توجه به اين الزامات خود را انقلابي ناميده و در مسير مخالف اهداف اين واژه حرکت مي‌کنند.

آرمان ملي: واژه انقلابي‌گري معناي مثبتي دارد و کمتر شخصي را مي‌توان يافت که تفسير منفي از اين واژه ارائه دهد اما هر اقدام و تصميمي را نمي‌توان انقلابي‌گري ناميد و به تحسين آن پرداخت ،چراکه حرکت به سمت منافع و مصالح ملي و دوري کردن از تمايلات سياسي و جناحي نخستين اصل انقلابي‌گري است که در ماه‌هاي اخير مشاهده مي‌شود برخي بدون توجه به اين الزامات خود را انقلابي ناميده و در مسير مخالف اهداف اين واژه حرکت مي‌کنند. حجت‌الاسلام مجتبي ذوالنوري، رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس از مدعيان انقلابي‌گري است که چند روز قبل در حساب توئيتري خود نوشت: «جناب روحاني اگر براي توجيه مذاکره با دشمن، علت صلح امام حسن با معاويه را خواست اکثر مردم از امام ذکر مي‌کنيد! امروز اکثريت قاطع ملت ايران به کمتر از عزل و مجازات شما راضي نمي‌شوند؛ با منطق شما، رهبر انقلاب بايد دستور دهند هزار بار شما را اعدام کنند تا دل مردم عزيز راضي شود» اين توئيت با واکنش‌هاي زيادي مواجه شد و بسياري از سياسيون که اصولگرا هم بودند به مخالفت با ديدگاه ذوالنوري پرداختند.
واکنش متضاد مشاور قاليباف
اما برخي هم از توئيت ذوالنوري بهره‌برداري‌هاي دوجانبه مي‌کنند، مانند سيدمحمود رضوي، مشاور فرهنگي رئيس مجلس که ديروز در توئيتي آورد: «حضرت آقا فرمودند: اعتقاد راسخ دارم که دولت‌ها بايد تا روي آخر وظايف خود را انجام دهند. امروز که تندروهاي اصلاحات براي فرار از پاسخگويي به مردم استعفاي رئيس‌جمهور را مطرح مي‌کنند، برخي استيضاح رئيس‌جمهور را مطرح و دنبال مي‌کنند! برخي چرا متوجه نيستند که آب در آسياب که مي‌ريزند» در وهله نخست، مشاور قاليباف برخلاف ادعاهاي رئيس مجلس مسير خلاف ايجاد وحدت را دنبال مي‌کند و گويي دو قطبي‌سازي که آفت بزرگي براي کشور است خط قرمز مشاور قاليباف نيست. همچنين رضوي بايد به بررسي چرايي تاکيد برخي اصلاح‌طلبان بر استعفاي روحاني مي‌پرداخت و مي‌دانست رفتار برخي همفکران او مانعي براي تحقق برنامه‌هاي دولت است. بخش اول و دوم توئيت رضوي با هم همخواني ندارد چراکه به فرموده رهبري بايد اجازه داد دولت تا روز آخر به انجام مسئوليت بپردازد اما مشاور قاليباف برخلاف اين موضوع حرکت مي‌کند. برخي هم معتقدند توئيت رضوي به نوعي تبليغ انتخاباتي براي قاليباف و حاميان اوست.
هدف جمع‌آوري راي است؟
محمد غرضي، عضو کابينه دولت‌هاي جنگ و سازندگي هم مانند رضوي به فرمايش رهبري اشاره دارد اما هدف او از طرح اين موضوع با اهداف مشاور قاليباف متفاوت است. غرضي گفت: اين خشونت کلامي عليه دولتي‌ها در حالي اين روزها پررنگ شده است که رهبري سال پيش با صراحت گفتند، بگذاريد دولت کار خودش را انجام بدهد، البته اين نوع از تندروي‌ها مقدمات انتخابات 1400 است، يعني اصولگرايان با اين هدف به دولت فشار مي‌آورند که بتوانند راي جمع کنند و دليل ديگري نمي‌تواند داشته باشد. او تصريح کرد: اين تحرکات راديکال موجب هدررفت سرمايه‌هاي ملي مي‌شود. يعني گروه‌ها و احزاب دغدغه امتيازهاي خودشان را دارند و منفعت ملي و مصلحت عمومي براي‌شان اهميتي ندارد. در گذشته هم بارها مشاهده شده که گروه‌هاي مسلط موقعي که قدرت مي‌گرفتند، بيشتر به فکر رانت و اين حرف‌ها بودند و اينکه چه کاري به‌صلاح کشور است را دنبال نمي‌کردند.
نام:
ایمیل:
* نظر: