کد خبر: ۴۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
خودکشی پسر یازده ساله اهل بوشهر خبری است که طی چند روز گذشته در رسانه‌ها منتشر و با بازتاب‌های بسیاری همراه شد که بعضا ناحق بود. چرا که در گمانه زنی‌های اولیه علت مرگ محمد این پسر یازده ساله نداشتن تلفن همراه برای شرکت در کلاس‌های مجازی عنوان شده بود.

آفتاب یزد- گروه شبکه: خودکشی پسر یازده ساله اهل بوشهر خبری است که طی چند روز گذشته در رسانه‌ها منتشر و با بازتاب‌های بسیاری همراه شد که بعضا ناحق بود. چرا که در گمانه زنی‌های اولیه علت مرگ محمد این پسر یازده ساله نداشتن تلفن همراه برای شرکت در کلاس‌های مجازی عنوان شده بود. این مسئله باعث سوءاستفاده برخی‌ها شد و آموزش و پرورش را مورد مذمت قرار دادند درحالی که بلافاصله بعد از این حادثه آموزش و پرورش این شهرستان طی اطلاعیه عنوان کرده بود که این ماجرا که این پسر یازده ساله به خاطر نداشتن گوشی همراه خودکشی کرده، حقیقت نداشته و تا روز حادثه محمد در کلاس‌های آنلاین حضور فعال داشته است. حتی این سازمان برای اثبات ادعایش تصاویری از حضور محمد در کلاس‌های مجازی آنلاین را منتشر کرده بود. اما با این وجود برخی از افکار عمومی از توضیحات آموزش و پرورش قانع نشدند. البته این نکته را نمی‌توان فراموش کرد که برخی از رسانه‌ها از جمله آفتاب یزد بر اساس مستنداتی که سایر خبرگزاری‌ها از این حادثه منتشر کرده بودند و بر اساس ادعاهای مادر محمد که گفته بود پسرم به خاطر نداشتن گوشی خودکشی کرده،گزارش‌هایی را در این راستا تهیه کردند.
> پسرم در شبکه شاد فعال بود
حالا مادر محمد در گفتگو با فارس پرده از حقیقت ماجرا برداشته است. حقیقتی که نشان از درستی گفته‌های آموزش و پرورش استان بوشهر دارد. خانم نجار مادر دانش‌آموز فوت شده دیری اظهار داشت: «آقای ایرج قاسمی مدیر مدرسه فرزندم در این سال‌ها کمک‌هایی به فرزندم داشته است که متوجه نبوده‌ام و از وی کمال تشکر را دارم. نمی‌دانستم لباس فرم و بیمه فرزندم از طریق مدیر مدرسه تامین شده است.» وی با بیان اینکه مدیرمدرسه یک گوشی را در اختیار فرزندم قرار داد، افزود: «در این سالها نمی‌دانستم کتاب‌های درسی، لباس فرم مدرسه و بیمه فرزندم از کجا تامین می‌شده است. در این پنج سال آقای قاسمی به فرزندم خیلی کمک کرده است. ایشان برای فرزند من چیزی کم نگذاشته است. این کمک‌ها به صورت نقدی و کارت بانکی و مواد غذایی بوده است. محبت‌های ایشان را هرگز فراموش نمی‌کنم.»
> فرزندم در شبکه شاد عضو بوده است
خانم نجار در خصوص فعالیت فرزندش در شبکه شاد، گفت:« این اواخر با وجود اینکه گوشی پسرم مشکلاتی داشت اما سید محمد در شبکه شاد عضو بوده است و البته نمی‌دانم که تا لحظه آخر در شبکه شاد فعال بوده است یا نه؛ چون همان روز حادثه در منزل نبوده‌ام.»وی تصریح کرد:« از مدیر مدرسه فرزندم راضی هستم و از او شکایتی ندارم و فقط می‌خواهم بچه‌ام را حلال کند، چون در این سال‌ها همیشه در کنار ما بوده و خیلی محبت در حق فرزند من داشته است.» مدیر دبستان شهید باهنر دیر، مدرسه‌ای که سید محمد موسوی‌زاده در آن مشغول تحصیل بوده است، می‌گوید که او گوشی به دانش‌آموز فقیدش اهدا کرده است و مادرش نیز به این موضوع اذعان دارد. ایرج قاسمی با بیان این‌که در فروردین سال جاری گوشی شخصی خود را عوض کرده است، اظهار داشت: «با خرید گوشی جدید، گوشی قبلی که مدل هوآوی بود را در اختیار سید محمد قرار دادم.» وی افزود:« چون خانواده او که همسایه ما هستند و با آنها رفت‌وآمد دارم و همچنین خود سید محمد که پنج سال دانش‌آموز مدرسه‌ام بود را به‌خوبی می‌شناختم و می‌دانستم که نیازمند هستند، گوشی را به او دادم.»
> چند نفر از همسایه‌ها شاهدند
من به سیدمحمد گوشی دادم
قاسمی ادامه داد: «اوایل سال تحصیلی جدید سید محمد به مدرسه آمد تا برنامه شاد را برایش نصب کنم. حتی به در حیاط آنها هم رفتم تا او را برای استفاده از شبکه شاد راهنمایی کنم. همان روز پدر و مادرش و چند نفر از همسایه‌ها شاهد ماجرا بودند.»وی با بیان اینکه همیشه به این خانواده کمک مالی می‌کرده است، گفت: «در پنج سال دانش‌آموزی سید محمد حتی یک ریال بابت کتاب‌های درسی، بیمه و لباس فرم از او نگرفته‌ام. امروز بعد از شنیدن مصاحبه مادر سید محمد با یکی از رسانه‌ها به او گفتم آیا من هزینه‌ای برای کتاب و بیمه و لباس فرم از شما گرفته‌ام؟ آیا گوشی به فرزندت ندادم؟ و حتی برای فرزندت تقاضای گوشی جدید هم نکردم؟ مادر سید محمد قسم خورد که جز من، کسی به آنها کمک نمی‌کرده است. حتی گفت که حاضر است که بوشهر و تهران و هر جای دیگر بیاید تا شهادت دهد که مدیر مدرسه به آنها کمک کرده است.» وی ادامه داد:« در روز تشییع جنازه، مادر در جلوی همه مردم گفت که فلانی برای بچه‌ام خیلی زحمت کشیدی و او را حلال کن.»
> کمک‌هایی که به شاگردم کردم
به نمایندگی از آموزش‌وپرورش بود
مدیر دبستان شهید باهنر دیر در خصوص حضور دانش‌آموز فقید در شبکه شاد و کلاس درس اظهار کرد: «سید محمد در روز حادثه در کلاس درس آنلاین می‌شود اما تکلیفی ارسال نمی‌کند که نشان می‌دهد دانش‌آموز عضو کلاس مجازی بوده است. من مدیر مدرسه هستم. کمک‌هایی که به شاگردم کرده‌ام به نمایندگی از آموزش‌وپرورش بوده است»
> ورود مجلس به موضوع
اما برای مشخص شدن ابعاد بیشتر ماجرا، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خبر از ورود مجلس به حادثه را می‌دهد. به گزارش ایسنا، احمد نادری - رئیس فراکسیون مقابله با آسیب‌های اجتماعی - در صفحه توییتر خود نوشت: «پدیده خودکشی آنهم برای یک دانش‌آموز
۱۱ ساله فاجعه است و نباید به راحتی از کنار آن عبور کنیم. این فاجعه باید به درستی علت‌یابی شود تا در آینده شاهد تکرار چنین مصیبت‌هایی نباشیم. ‏خدا به خانواده این دانش‌آموز صبر عنایت کند.‏حتما علت دقیق آنرا پیگیر خواهم بود.» همچنین این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در توییت دیگری با اشاره به طرح تهیه شده برای تکلیف دولت جهت تامین سه میلیون تبلت و گوشی هوشمند برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت نوشت:« طرح دوفوریتی تهیه سه میلیون تبلت و گوشی هوشمند برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت را حدود یک ماه پیش تهیه و با جمع‌آوری حدود ۴۰ امضا سابمیت کردم. اعلام وصول شده و در نوبت قرار دارد.‏مطابق این طرح دولت مکلف خواهد شد از محل‌های بودجه‌ای مشخص شده، سه میلیون ابزار تهیه و در اختیار آنان قرار دهد.»
نام:
ایمیل:
* نظر: