کد خبر: ۴۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
نامه‌نويس خوبي است؛ هم براي داخلي‌ها مي‌نويسد و هم براي خارجي‌ها! در هر نامه هم درخواست دارد يا به موضوعاتي اشاره مي‌کند که مي‌داند سبب واکنش مي‌شود. بسياري آگاه هستند که ديده شدن براي محمود احمدي‌نژاد خيلي مهم است مانند آن روز که دلتنگي‌اش پس از درگذشت هوگو چاوز را علني کرد يا روزي که براي آنجلينا جولي در توئيتي تصريح کرد: «با صحبت صريح شما درباره وجود تبعيض بنيادين در جهان موافقم».

آرمان ملي- ياسمين طالقاني: نامه‌نويس خوبي است؛ هم براي داخلي‌ها مي‌نويسد و هم براي خارجي‌ها! در هر نامه هم درخواست دارد يا به موضوعاتي اشاره مي‌کند که مي‌داند سبب واکنش مي‌شود. بسياري آگاه هستند که ديده شدن براي محمود احمدي‌نژاد خيلي مهم است مانند آن روز که دلتنگي‌اش پس از درگذشت هوگو چاوز را علني کرد يا روزي که براي آنجلينا جولي در توئيتي تصريح کرد: «با صحبت صريح شما درباره وجود تبعيض بنيادين در جهان موافقم». احمدي‌نژاد براي داخلي‌ها هم نامه مي‌نويسد به‌ويژه آنکه نگران دو يار وفادارش يعني مشايي و بقايي است. اگر به بررسي نامه‌هاي احمدي‌نژاد در موضوعات داخلي پرداخته شود، مشاهده مي‌کنيد که سهم بالايي از آنها به ماجراي زنداني بودن بقايي و لزوم آزادي او اختصاص دارد.
نامه احمدي‌نژاد به وزير اطلاعات
19 مهر بود که نوشتند: «رئيس‌جمهور سابق درباره حميد بقايي به وزير اطلاعات نامه نوشت. احمدي‌نژاد با ارسال نامه‌اي خطاب به سيد محمود علوي وزير اطلاعات، ضمن تشريح اقدامات مخرب و غيرانساني برخي عوامل موثر در دستگاه اطلاعاتي کشور عليه آقاي حميد بقايي و ياران نهضت به سوي بهار، خواستار برخورد جدي وي با اين عناصر شد.» ديروز وکيل بقايي درباره اين نامه توضيحاتي داد. مهران عبدا...‌پور در رابطه با وضعيت فعلي موکل خود و اينکه در حال حاضر بقايي به زندان بازگشته است يا خير، گفت: بقايي همچنان در حال معالجه و به تبع آن در بيمارستان بستري است. اين وکيل دادگستري در رابطه با اينکه طبق نظر پزشک، بقايي تا چه زماني بايد در بيمارستان بماند؟ اظهار کرد: بقايي بيماري‌هاي مختلفي دارد و برخي از اين بيماري‌ها هنوز درمان نشده است، در حال حاضر نظر پزشکان اين است که او فعلا در بيمارستان بماند تا درمان شود. عبدا...‌پور در واکنش به اينکه بيماري‌هاي ناشي از اعصاب و روان منجر به طولاني شدن مدت بستري بقايي در بيمارستان شده يا بيماري‌هاي جسمي؟ تصريح کرد: هر دو نوع بيماري باعث شده او، تحت معالجه باشد. اين وکيل دادگستري در پاسخ به اينکه تغييري روي پرونده بقايي صورت گرفته است يا خير؟ تصريح کرد: در حال حاضر تغييري حاصل نشده است. عبدا...‌پور در توضيح نامه احمدي‌نژاد به وزير اطلاعات در مورد پرونده بقايي خاطرنشان کرد: به‌هرحال بقايي معاون احمدي‌نژاد بود بنابراين مکاتبه او با وزير اطلاعات در خصوص شبهات موجود در موضوع حادثه رانندگي، بقايي و نحوه عملکرد ماموران اداره اطلاعات در آن حادثه، موضوعاتي بوده که احمدي‌نژاد تشخيص داد که موارد را جهت بررسي به وزير اطلاعات، اعلام کند.
يار من آزاد شود
نامه‌ها با محتواي تاکيد بر لزوم آزادي بقايي زياد است به عنوان نمونه محمود احمدي‌نژاد در سال96 در نامه‌اي ضمن انتقاد به بازداشت بقايي، خواستار آزادي فوري وي شده است. او در اين نامه آورده بود: «مجددا شهادت مي‌دهم که برادر عزيزم آقاي حميد بقايي فردي مومن، انقلابي و فداکار و پاک‌دست و خدوم و باورمند به ارزش‌هاي الهي و انساني و مردي کاردان و مردمي است. اتهام آقاي بقايي اجراي مصوبه دولت در تخصيص مجموعا سيصد ميليون تومان پاداش پايان دوره و پس از 8 سال تلاش بي‌وقفه و شبانه‌روزي به هجده نفر از اعضاي دولت بوده است که تمام نهاد‌هاي قانوني نظارتي عدم مغايرت آن با قانون را رسما اعلام کرده‌اند.» در سال‌97 هم سايت دلواپس جهان‌نيوز نوشت: «محمود احمدي‌نژاد، طي نامه‌اي خطاب به فرمانده سپاه قدس، ضمن ادعاي پادرمياني سردار سليماني براي آزادي مهدي جهانگيري، از شهادت ندادن وي به بي‌گناهي بقايي اعتراض کرد! پيشتر هم احمدي‌نژاد پيرامون پرونده قضائي بقايي، خطاب به فرمانده سپاه قدس دست به قلم شده بود.» 20 شهريور 97 هم ايلنا نوشت: «محمود احمدي‌نژاد در نامه‌اي به مقام معظم رهبري با اشاره به شرايط جسمي حميد بقايي در زندان، درخواست کرد مقامات قضائي ضمن پذيرش اعاده دادرسي، نسبت به برقراري امکان تماس تلفني بقايي با خانواده و مرخصي وي اقدام نمايند.»
مشايي کجاست؟
آن‌طور که برخي اصولگرايان مي‌گويند احمدي‌نژاد معتقد بوده او، بقايي و مشايي يک روح در 3 بدن هستند اما چرا مدت‌هاست احمدي‌نژاد نامي از مشايي نمي‌آورد يا تلاش براي آزادي او نمي‌کند؟ آيا مشايي درمرخصي است يا روابطش با محمود تيره و تار شده که نامه‌اي با محوريت آزادي او منتشر نمي‌شود؟ اصولگرايان هم ترجيح مي‌دهند اشاره‌اي به مشايي نداشته باشند، تنها جهان نيوز چند روز پيش نوشت:« شنيده شده که اتاق محل اقامت آقاي اسفنديار رحيم‌مشايي معاون و مشاور رئيس‌جمهور سابق در زندان اوين را به آقاي‌محمدعلي‌نجفي داده‌اند. کانال تلگرامي دولت بهار؛ منتسب به هواداران احمدي‌نژاد در خبري مدعي انتقال محمدعلي نجفي (شهردار سابق تهران) به اتاق مشايي (رئيس دفتر رئيس‌جمهور سابق) در بند چهار زندان اوين شد. اين کانال تلگرامي در ادامه نوشت: اتاق محل اقامت آقاي اسفنديار رحيم‌مشايي معاون و مشاور رئيس‌جمهور سابق در زندان اوين را به آقاي محمدعلي نجفي داده‌اند و ايشان را به اتاق ديگري منتقل کرده‌اند که امکانات چندان مناسبي ندارد!»
نام:
ایمیل:
* نظر: