کد خبر: ۴۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
از کسی که بگوید «اگر ایوانکا دخترم نبود شاید با او قرار عاشقانه می‌گذاشتم» یا اینکه سربازان امریکایی کشته شده در جنگ جهانی اول و دوم را مشتی هالو و احمق بخواند و در مواجهه با رقبای دموکراتش انواع توهین‌ها را به کار گیرد و در کنار همه اینها، پرونده‌ای عریض طویل از تعرض به زنان امریکایی داشته باشد

سرویس بین الملل جوان آنلاین: از کسی که بگوید «اگر ایوانکا دخترم نبود شاید با او قرار عاشقانه می‌گذاشتم» یا اینکه سربازان امریکایی کشته شده در جنگ جهانی اول و دوم را مشتی هالو و احمق بخواند و در مواجهه با رقبای دموکراتش انواع توهین‌ها را به کار گیرد و در کنار همه اینها، پرونده‌ای عریض طویل از تعرض به زنان امریکایی داشته باشد، بیشتر از این هم انتظار نمی‌رود که مناسبات بین‌المللی را هم با رکیک‌ترین الفاظ مزین کند: «من هانت علیه نفسه فلا تأمن شره». رئیس‌جمهور امریکا در مصاحبه‌ای که جمعه منتشر شده ضمن آنکه بار دیگر ایران را تهدید به حمله کرده، ادبیاتی موهن و سخیف به کار گرفته که حتی رسانه‌های غربی به ناچار آن را سانسور کردند.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا روز جمعه در یک مصاحبه رادیویی با رادیو ملی امریکا (NPR) گفت: «ایران، این را می‌داند. آن‌ها اخطار گرفته‌اند؛ اگر [.. (استفاده از الفاظ رکیک)]و کار بدی علیه ما انجام دهید، بلایی سرتان می‌آوریم که تا حالا سابقه نداشته.»‌موضع ترامپ علیه ایران در شرایطی است که تنها ۲۳ روز تا انتخابات نوامبر باقی مانده و اکثر نظرسنجی‌ها می‌گویند که او از رقیب خود عقب است.
پایگاه روزنامه ایندیپندنت، درباره این اظهارات ترامپ نوشت او هنگام صحبت کردن درباره ایران در برنامه رادیویی «راش لیمبو» (یکی از مجری‌های محافظه‌کار برنامه‌های رادیویی) از الفاظ رکیک استفاده کرده است.
پایگاه روزنامه «مترو» هم برای پوشش این خبر، ترامپ را فردی «بد دهن» توصیف کرده و نوشته استفاده او از دشنام فوراً با انتقاد در فضای مجازی روبه‌رو شد و بسیاری از کاربران، او را به دلیل استفاده از لحن نامتناسب با جایگاه ریاست‌جمهوری، مورد انتقاد قرار دادند. دولت امریکا بعد از خروج از «برنامه جامع اقدام مشترک» یا برجام تحریم‌ها علیه ایران را از سر گرفته و به سیاست‌هایی تحریک‌آمیز علیه ایران، از جمله ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روی آورده است. ترامپ پیش‌تر هم ملت ایران را تروریست خوانده بود. سخنگوی وزارت امور خارجه روز شنبه در توئیتی، به هتاکی ترامپ علیه ایرانیان واکنش نشان داد و گفت: «مردم ایران مرعوب لفاظی قلدرمآبانه رژیم شکست‌خورده و بی‌قانون ایالات متحده نمی‌شوند.»
سعید خطیب‌زاده افزود: «مردم ما از هیچ کاری برای دفاع از عزت خود فروگذار نمی‌کنند. این ماییم که پاسخ به جنایات ایالات متحده - از جمله تحریم‌های جنون‌آمیز و ترور جنایتکارانه سردار سلیمانی دشمن شماره یک داعش - را انتخاب می‌کنیم.» همچنین علیرضا میریوسفی، سخنگوی دفتر نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نیویورک هم در واکنش به توهین ترامپ در توئیتی نوشت: تلاش ترامپ برای نشان دادن خود به عنوان فردی سرسخت، در آستانه انتخابات امریکا موضوع عجیبی نیست.
وی افزود: «مردم ایران ثابت کرده‌اند که اهل مقاومت هستند و مرعوب چنین سخنان غیرمسئولانه و توخالی نمی‌شوند. همانطور که دکتر ظریف قبلاً گفت: هرگز یک ایرانی را تهدید نکنید!»
نام:
ایمیل:
* نظر: