کد خبر: ۳۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
شرایط عمومی کشور هر روز دل نگرانیها را می‌افزاید. -وضع عمومی اقتصادی کشور، تولید، فروش نفت، صادرات، اشتغال اصلا خوب نیست. - تورم وگرانی به ویژه در اقلام کالاهای اساسی و نیازهای ضروری رو به فزونی مستمر دارد،-قیمت دلار و سکه به نحو غیر قابل انتظاری افزایش یافته.

شرایط عمومی کشور هر روز دل نگرانیها را می‌افزاید. -وضع عمومی اقتصادی کشور، تولید، فروش نفت، صادرات، اشتغال اصلا خوب نیست. - تورم وگرانی به ویژه در اقلام کالاهای اساسی و نیازهای ضروری رو به فزونی مستمر دارد،-قیمت دلار و سکه به نحو غیر قابل انتظاری افزایش یافته.
- بورس رشد حبابی‌اش کم و بیش ادامه دارد و نگران یک تلاطم بزرگ ناشی از شکستن حباب هستیم.
- قیمت مسکن، ملک و زمین بی‌رویه در ۴، 5 ماه گذشته بالا رفته است.
و حاصل همه اینها این است که دارا‌ها دارا‌تر و ندارها ندار‌تر می‌شوند.
- فاصله طبقاتی بیشترشده، ضریب جینی افزایش یافته، ارزش پول ملی به شدت افت کرده.
- تحریم‌های گوناگون هم در تقویت مشکلات فوق بی‌محابا عمل می‌کنند.
- همه اینها یک طرف دغدغه و نگرانی عمومی ناشی از بیماری کرونا طرف دیگر.
- این روزها بالاترین آمار مرگ و میر ناشی از کرونا را داریم. بیش از دو هفته است که تعداد فوتی‌ها از حدود ۲۲۰ نفر تغییر نیافته.
- از یک طرف مردم به ناچار باید برای کسب و کار و معیشت خود بیرون بیایند و غالب اقشار کارمندی، کارگری و ضعیف مجبورند از مترو و اتوبوس با تراکم بالا استفاده کنند و دچار مشکل و تهدید ابتلا به بیماری شوند. در هر حال کرونا به طور همه جانبه و بسیار گسترده همه امور کشور را به نحوی تحت تاثیر خود قرار داده است و در هر عرصه‌ای اختلالی ایجاد نموده است و جو روز مرگی و انتظار و بی‌ثباتی را مضاعف ساخته است. البته این بخش در بسیاری از کشورهای کرونا زده
کم و بیش مشابه است.
-بحث برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم و حرف‌های آقای روحانی در این رابطه هم نگرانی‌ها را افزود و نقدهای زیادی به همراه داشت، که بحمدالله با موضع‌گیری صریح مقام معظم رهبری مسئله تا حد زیادی حل شد.
به نظرمیرسد باید اتفاق ویژه‌ای بیفتد:
- تا روحیه و امید در مردم زنده شود.
- تا مشکلات اقتصادی، مدیریتی، بهداشتی و درمانی با راهکارهای اصولی و پایدار به سمت حل شدن سوق پیدا کند.
- فعالان فضای مجازی، باید این فضای بزرگ تاثیرگذار جهانی را به محیطی پویا برای کار و تلاش و سازندگی مبدل سازند.
- جناح ها، احزاب و تشکل‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی هر گونه اختلافی را کنار بگذارند و از هر نوع تنش آفرینی بپرهیزند و بر فضای امید و مشارکت در حل مشکلات و مسائل کشور بدمند و از هرگونه تضعیف منافع ملی خودداری کنند.
- اقتصاددانان با هر گرایشی به کمک مدیران اجرایی و ارشد کشور بشتابند و البته آنان نیز به گرمی استقبال نمایند.
- هر کس در هر جا و در هر وقت، از هر کار خوب کوچکی که در کاهش مشکلات می‌تواند انجام دهد دریغ نورزد و صادقانه و متعهدانه وظیفه خود را عملی سازد.
- شهرداری ها، شوراهای شهر و روستا، ائمه جمعه و روحانیون متعهد، فعالان و مقبولان اجتماعی، فرمانداران، بخشداران و اساتید دانشگاهها و فرهنگیان به نحو مقتضی هم فضای مناسب برای مشارکت مردم و رفع مشکلات فراهم نمایند و هم خود در میدان عمل فعال‌تر عمل نمایند.
- آنچه مهم است اینکه همه ارکان اداره امور کشور، در قوای مختلف، سران سه قوه، مدیران ارشد، استانداران و وزرا، روشنفکران و چهره‌های موثر سیاسی، فرهنگی و هنری تا آحاد زنان و جوانان و کارمندان و کارگران در ابتلا و آزمایش بزرگی واقع شده‌اند و لازم است به خوبی حساسیت زمان و شرایط جامعه را درک کنند و آگاهانه و اصولی بیش از پیش وارد صحنه و عرصه مشارکت شوند و به سهم خود گامی در جهت بهبود شرایط بردارند و از هر گونه غفلت و سهل انگاری بپرهیزند و بدانند و بدانیم که" ان الله لایغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم".
نام:
ایمیل:
* نظر: