کد خبر: ۳۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
آمار مرگ و مير در ميان مبتلايان به کرونا در يک هفته گذشته، روزانه بيش از 200 نفر بوده و طبق آخرين اعلام رسمي وزارت بهداشت و درمان از پنج شنبه (2 مرداد) تا جمعه (3 مرداد 99) 215 نفر در کشور جان خود را از دست داد‌ه‌اند، به اين ترتيب آمار جان باختگان اين بيماري در 153 روز گذشته به 15‌هزار و 289 نفر رسيد.

آرمان ملي: آمار مرگ و مير در ميان مبتلايان به کرونا در يک هفته گذشته، روزانه بيش از 200 نفر بوده و طبق آخرين اعلام رسمي وزارت بهداشت و درمان از پنج شنبه (2 مرداد) تا جمعه (3 مرداد 99) 215 نفر در کشور جان خود را از دست داد‌ه‌اند، به اين ترتيب آمار جان باختگان اين بيماري در 153 روز گذشته به 15‌هزار و 289 نفر رسيد. در حساب سرانگشتي روزانه 100 نفر جان‌شان را از دست مي‌دهند و در هر ساعت 8 نفر از بيماران به آرامستان‌ها منتقل مي‌شوند. البته اين آمار رسمي است و اين روزها آمار مرگ بر اثر ايست قلبي در کشور حدود 40‌درصد در ميان افراد بالاي 60 سال افزايش پيدا کرده است.
آيا کرونا باعث ايست قلبي مي‌شود؟
مطابق مطالعات جديدي که در مورد کرونا انجام گرفته، مشخص شده که تعداد قابل توجهي از بيماران کرونايي بستري شده دچار آسيب قلبي شده‌اند که با بالا رفتن خطر مرگ در اين بيماران مرتبط است. در اين مطالعه مشخص شد که 19.7‌درصد اين افراد دچار آسيب قلبي هستند که يکي از عوامل تاثيرگذار در احتمال مرگ ناشي از کرونا به شما مي‌رود. برخي از کارشناسان معتقدند دلايل اصلي افزايش مرگ و ميرهاي افراد مبتلا به کرونا مواردي همچون نارسايي‌‌هاي تنفسي و ريوي به‌عنوان اصلي‌ترين عامل و همچنين علائم ديگري همچون بيماري‌هاي زمينه‌اي به‌ويژه در افراد بالاي 65 سال موجب مرگ بيماران کرونايي است. همچنين در اين زمينه چاقي و اضافه وزن در فوت بيماران جوان کرونايي دخيل بوده است. طبق اعلام مسئولان در ماه‌هاي اخير تعداد ابتلا در ميان افراد جوان‌تر و حتي در کودکان افزايش پيدا کرده است.همچنين در تعداد مبتلايان به کوويد 19تغيير زيادي اتفاق نيفتاده اما افزايش موارد حاد بيماران کوويد19 و تعداد مرگ و مير‌ها در هفته‌هاي گذشته اين سؤال را مطرح مي‌کند که چرا با وجود ابلاغ دستورالعمل‌هاي بهداشتي ستاد ملي مقابله با کرونا و فاصله‌گذاري اجتماعي آمار جانباختگان دوباره خيز برداشته است؟ البته ستاد ملي مقابله با کرونا تنها راه‌حل برون رفت از اين وضعيت را بازگشت برخي محدوديت‌ها مي‌داند و بر همين اساس متخصصان حوزه سلامت تاکيد دارند با مداخلات تشديد يافته آمار فوتي‌ها ظرف سه تا چهار هفته آينده دوباره نزولي مي‌شود.
افزايش بيماري در استان کهگيلويه و بويراحمد
طبق آخرين آمار وزارت بهداشت و درمان 3653 نفر از بيماران مبتلا به کوويد19 در وضعيت شديد اين بيماري تحت مراقبت قرار دارند و از پنج شنبه (2 مرداد) تا جمعه (3 مرداد 99) دو‌هزار و 489 بيمار جديد مبتلا به کرونا شناسايي شده‌اند که يک‌هزار و 504 نفر از آنها بستري شدند. با احتساب به اين آمار مجموع بيماران کوويد19 در کشور به 286‌هزار و 523 نفر رسيد. همچنين همانند روزهاي گذشته استان‌هاي مازندران، فارس، آذربايجان‌هاي شرقي و غربي، خراسان رضوي، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ايلام در وضعيت قرمز قرار دارند و استان‌هاي تهران، اصفهان، بوشهر، هرمزگان، قزوين، مرکزي، خراسان شمالي، همدان، خراسان جنوبي، سمنان، سيستان و بلوچستان، اردبيل و کهگيلويه و بويراحمد نيز وضعيت هشدار را پشت سر مي‌گذارند. همچنين بنا بر اعلام سخنگوي وزارت بهداشت در استان کهگيلويه و بويراحمد ميانگين موارد بستري روزانه طي دوماه گذشته به چهار برابر رسيده و در شهرستاني مانند گچساران ميزان بستري تا 10 برابر افزايش پيدا کرده است. سيما لاري ادامه داد: در استان سيستان و بلوچستان سه شهرستان وضعيت قرمز و دو شهرستان وضعيت هشدار دارند و شهرستان هاي زابل و زاهدان موارد بستري به بيش از پنج برابر رسيده است. در اين شرايط ايرج حريرچي، معاون کل وزارت بهداشت با بيان اينکه تا اطلاع ثانوي و حداقل يک سال آينده درگير ويروس کرونا خواهيم بود، گفت: لازم است که برخي از تصميمات و ملاحظات ديني آينده نزديک که اعياد قربان و غدير و ايام محرم است را با مشارکت روحانيت، هيات‌هاي مذهبي و جامعه مداحان داشته باشيم. وي همچنين معتقد است که عادي‌سازي و عادي پنداري در اثر کاهش ميزان ترس نسبت به اين ويروس باعث شيوع بالاي اين بيماري شده و ميزان ابتلا، بستري و مرگ را افزايش خواهد داد.
نام:
ایمیل:
* نظر: