کد خبر: ۳۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
در حالی که بسیاری از مردم این روز‌ها در تامین حداقل معاش خود مشکل دارند و در تنگناهای اقتصادی قرار گرفته‌اند خبر واریز 231میلیونی برای نمایندگان داغ دل بسیاری از مردم را تازه کرد.

در حالی که بسیاری از مردم این روز‌ها در تامین حداقل معاش خود مشکل دارند و در تنگناهای اقتصادی قرار گرفته‌اند خبر واریز 231میلیونی برای نمایندگان داغ دل بسیاری از مردم را تازه کرد. حسین جلالی، نماینده مردم رفسنجان و انار در گفت‌وگو با ایسنا از واریز حقوق نمایندگان خبر داد و گفت: اولین حقوق نمایندگی ۱۱میلیون تومان واریز شده به علاوه ۲۰۰ میلیون تومان بابت مسکن و ۲۰ میلیون تومان هم برای سایر هزینه‌ها به حساب ما واریز شد.
به گزارش عصرایران، در همین رابطه کامران بارنجی روزنامه نگار در رشته توئیتی می‌نویسد: «اگراز دریافتی 231میلیون تومانی نمایندگان ‎مجلس یازدهم در ماه اول کاری‌ تعجب کرده اید این رشته توییت را بخوانید تا با سایر مزایا و دریافتی‌های نمایندگانی که قرار است از حقوق کارگران، معلمان، بازنشستگان، بیکاران و... در مجلس دفاع کنند بیشتر آشنا شوید.حقوق ثابت هر نماینده مجلس(بین رئیس مجلس و سایر نمایند‌ه‌ها تفاوتی نیست) 11میلیون و 600هزار تومان است اما آیا نماینده‌ها فقط این حقوق را برای حضور در مجلس دریافت می‌کنند؟ پاسخ به این سوال منفی است.»
وی در ادامه می‌نویسد:« ‏نمایندگان مردم در مجلس علاوه بر حقوق، ردیف‌های دریافتی دیگری هم دارند مانند: هزینه ایاب و ذهاب، استخدام منشی، اجاره دفتر، اجاره منزل در تهران و قبض موبایل که باز هم برای دریافت همه این موارد تفاوتی بین نماینده‌ها نیست و حتی نمایندگان تهران هم اجازه منزل دریافت می‌کنند.‏اما هزینه‌هایی که برای این ردیف‌ها پیش‌بینی می‌شود هم جالب است. مثلا هر نماینده ماهیانه3میلیون تومان برای اجاره دفتر و 9میلیون تومان برای استخدام 3نفر دریافت می‌کنند که برای استخدام این 3نفر(اگر استخدام کنند)هیچ‌گاه دست به ریسک نمی‌زنند و نزدیکانشان در این سمت‌ها استخدام می‌کنند.» در ادامه این رشته توئیت آمده است:
« ‏هزینه اقامت نماینده‌ها در تهران هم به ازای هر نماینده 5میلیون
تومان برای بیت‌المال آب می‌خورد. اینجا هم تفاوتی بین نماینده‌های تهران و شهرستان یا نماینده‌هایی که در تهران منزل شخصی دارند، وجود ندارد. این پول بدون هیچ فیلتری ماهیانه به حساب تمام نماینده‌ها واریز می‌شود.هزینه مسکن، استخدام و اجاره دفتر تنها امتیازات نماینده‌ مردم بودن نیست.آنها همان ابتدای شروع به کار یک خودروی دولتی با سهمیه بنزینی و یک نفر راننده به انتخاب نماینده محترم در اختیارشان قرار می‌گیرد و علاوه بر آن برای رفت و آمد به مجلس هم بیش از دو میلیون تومان دریافت می‌کنند. »
در پایان این رشته توئیت آمده است:«اما نماینده مجلس است و هزینه‌های موبایل. در بودجه، هزینه این بخش هم پیش بینی شده و ماهیانه به حساب نماینده‌ها عددی نزدیک به 500هزار تومان بابت پرداخت قبض موبایل واریز می شود. بنابراین با جمع این اعداد آن حقوق بالای 11میلیون تومان و پرداخت 20میلیون تومان به عنوان سایر هزینه‌ها دور از تصور نیست. در حقیقت اگر هر نماینده فقط همین هزینه‌ها را دریافت کند هر روز یک میلیون تومان به حسابش واریز می شود.»
نام:
ایمیل:
* نظر: