کد خبر: ۳۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
مجلس يازدهم در حالي زنگ کار خود را به صدا درآورد که حرف و حديث پشت سر آن و حاشيه‌ها پيرامون آن از همان ابتدا بر سر زبان‌ها بود. بنا به فرموده امام، مجلس در راس امور است.

آرمان ملي: مجلس يازدهم در حالي زنگ کار خود را به صدا درآورد که حرف و حديث پشت سر آن و حاشيه‌ها پيرامون آن از همان ابتدا بر سر زبان‌ها بود. بنا به فرموده امام، مجلس در راس امور است اما در سال‌هاي گذشته اين موضوع با عملکرد‌هاي که ديده شده برخي بر اين باور رسيدند که مجلس قبلي از راس خارج شده و درحالي‌که همان مجلس با اکثريت آراي مردم تشکيل شده بود مطلبي که در مجلس فعلي خلاف آن مشاهده مي‌شود. به عبارت ساده‌تر و با ملاک نهادن آمار وزير کشور مبني بر مشارکت 42 درصدي مردم در انتخابات دوم اسفند 98 مي‌توان به اين نتيجه رسيد که مجلس فعلي تشکيل شده پشتوانه لازم را که همان مردم هستند ندارند. برخي از افراد حاضر با شعار‌هاي انقلابي و مبارزه جهادي و وعده‌هاي که سر مي‌دادند به ظن خود خواهان برگرداندن مجلس به راس امور بودند اما در همان ابتداي راه از صحن مجلس اخبار نااميدکننده‌تري به گوش مي‌رسيد و به ظاهر در همان گام‌هاي نخست اينگونه به نظر مي‌رسيد که مجلس بيشتر به مکاني براي تسويه‌حساب سياسي در نبود و فقدان جريان مخالف خود تبديل شده و نمايندگان بيشتر به حرکات نمادين مي‌پردازند؛ اين را مي‌توان در تشکيل ديرهنگام کميسيون‌ها ديد، برخلاف اينکه مجلس يازدهم در حرکت اول خود به ظاهر در انتخاب هيات‌رئيسه قاطع عمل کرده بود اما در ساختار اصلي و رکن سرنوشت‌ساز تا به اين ساعت عملکرد قابل دفاع از خود نشان نداده است. اين موضوع در حالي اهميت ويژه به خود مي‌گيرد که کشور گريبانگير مشکلات بزرگ است که مي‌توان به کسري بودجه 200ميلياردي دولت اشاره کرد؛ درحالي‌که کمتر از سه ماه ديگر بودجه شرکت‌ها را پيش رو دارد و از طرفي به فصل تقديم بودجه جديد از سوي دولت نزديک مي‌شود و در کنار همه اينها جامعه درگير مبارزه با کروناست. اما حال از صحن بهارستان همان يک اقدام قاطع در انتخاب هيات‌رئيسه مجلس هم گويي با مانع روبه‌رو شده است. اخبار حکايت از اين دارد که نمايندگان ملت خواستار تغيير در ترکيب هيات‌رئيسه شده‌اند که با حرف و عمل حاضران در بهارستان تضاد ايجاد کرده است.
استيضاح هيات‌رئيسه
تعداد امضاکنندگان استيضاح هيات‌رئيسه مجلس به يکصد نفر رسيد و پيش‌بيني مي‌شود از اين تعداد نيز بگذرد. اعتمادآنلاين نوشت؛ چيدمان خاص نمايندگان در کميسيون‌ها و مداخله برخي اعضاي هيات‌رئيسه در انتخابات هيات‌رئيسه کميسيون‌ها عمده‌ترين دليل اين استيضاح ذکر شده است. يک نماينده مجلس گفت: هيات‌رئيسه مجلس در کمتر از يک‌ماه پس از استقرار عملکرد خوبي از خود به جاي نگذاشت. وي افزود: قطعا رفتار اين‌چنيني در انتخابات سال دوم‌ هيات‌رئيسه تاثير بسزايي خواهد گذاشت و بسياري از افراد موثر در اجراي اين شيوه حذف خواهند شد. وي بيان کرد: قرار شود رئيس مجلس هر کاري مي‌کند با نمايندگان‌ مشورت کند و نظر استمزاجي آنها را بگيرد؛ اما اين کار نشد. اين نماينده تاکيد کرد که اين رفتارها با سوگند هيات‌رئيسه رعايت بي‌طرفي منافات دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر: