کد خبر: ۳۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
کارشناسان از شدت گرفتن مجدد شيوع کرونا در کشور ابراز نگراني مي‌کنند و طبق آخرين آمار استان‌هاي هرمزگان، کردستان، خوزستان، خراسان رضوي و بوشهر در وضعيت قرمز قرار دارند، البته وضعيت پايتخت هم بهتر از اين استان‌ها نيست و به گفته مسئولان در يک ماه اخير مراجعه به بيمارستان‌ها در تهران نيز افزايش چشمگيري داشته است.

آرمان ملي- رها معيري: کارشناسان از شدت گرفتن مجدد شيوع کرونا در کشور ابراز نگراني مي‌کنند و طبق آخرين آمار استان‌هاي هرمزگان، کردستان، خوزستان، خراسان رضوي و بوشهر در وضعيت قرمز قرار دارند، البته وضعيت پايتخت هم بهتر از اين استان‌ها نيست و به گفته مسئولان در يک ماه اخير مراجعه به بيمارستان‌ها در تهران نيز افزايش چشمگيري داشته است. طبق آخرين آمار روزانه تعداد مبتلايان روزانه و بر اساس گزارش آزمايشگاه ها و دانشگاه هاي علوم پزشکي از جمعه (23 خرداد) تا شنبه (24 خرداد) دو‌هزار و 410 بيمار جديد در کشور شناسايي شد و از بين مبتلايان جديد،714نفر مورد بستري و 1696 نفر موارد سرپايي يا در تماس با مبتلايان بودند که شناسايي شدند. با در نظر گرفتن موارد جديد، مجموع بيماران مبتلا به کوويد19 در کشور به 184‌هزار و 955 نفر رسيد. همين مدت زماني 71 بيمار جان باختند و از زمان شيوع اين بيماري در کشور تاکنون 8‌هزار و 730 نفر جان خود را از دست داده‌اند. بر اساس اين گزارش ها تاکنون 146‌هزار و 748 نفر از بيماران مبتلا به کوويد19 در کشور بهبوديافته و از بيمارستان ترخيص شده‌اند. 2755 نفر از اين بيماران نيز در وضعيت شديد اين بيماري و به نوعي بحراني تحت مراقبت در بخش هاي آي سي يو قرار دارند. اين آمار که هر روز بر تعداد آن افزوده مي‌شود، نشانگر اين واقعيت است که محدوديتي در کشور وجود ندارد و مردم نيز توجهي به شيوع ويروس کرونا در محل زندگي‌شان ندارند. دولت هيچ‌محدوديتي در رفت و آمدها اعمال نکرده و از سوي ديگر مردم نيز فکر مي‌کنند که به اين ويروس ديگر مبتلا نخواهند شد، اما همچنان کوويد 19 در بين آنها تکثير مي‌شود. شايد مصداق وضعيت فعلي را در ضرب المثل «مرگ خوب است، اما براي همسايه» جست‌وجو کرد، که بسياري از مردم فکر مي‌کنند آنها کرونا نمي‌گيرند. نظرسنجي‌هاي چند وقت اخير اين نيز اين ادعا را تاييد مي‌کند و حدود 60‌درصد مردم کشور کرونا را جدي نمي‌گيرند.
تهران، به سرنوشت خوزستان دچار نشود!
اين در حالي است که هنوز هيچ‌واکسني براي کرونا کشف نشده و گرماي هوا و شيوع پيک دوم کرونا در خوزستان نيز ثابت کرد ادعاي نابودي کرونا در گرما اشتباه است، بسياري از مسئولان استان خوزستان براين باورند که رعايت نکردن فاصله‌گذاري اجتماعي و بازگشايي مشاغل دليل اصلي اين اتفاق است؛ در اين بين بسياري از کارشناسان بهداشتي معتقدند که با تداوم شرايط فعلي در تهران، اين استان نيز به وضعيت خوزستان دچار مي‌شود. استاندار تهران از قرار گرفتن استان تهران در پايين‌ترين رتبه در حوزه رعايت فاصله گذاري اجتماعي خبر مي‌دهد و فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران نيز از تقليل فاصله گذاري اجتماعي طي يک ماه گذشته در تهران ابراز نگراني مي‌کند. به اعتقاد عليرضا زالي: «با توجه به تجمعات فراوان و حجم بالاي کسب و کارها در تهران متاسفانه در طول يک ماه گذشته شاهد تقليل فاصله‌گذاري اجتماعي هستيم که نگراني عمده‌ ما نيز بر روي همين مساله است».
با وجود اينکه در چند ماه اخير استفاده مسافران از ماسک در اتوبوس و مترو تهران اجباري شده است، اما با توجه به ازدحام مردم در اين وسايل نقليه عمومي، کمتر کسي ماسک مي‌زند و به ضربدر زرد رنگ توجهي دارد. همچنان که مديرعامل شرکت واحد اتوبوسراني مجددا بر لزوم استفاده مسافران از ماسک در اتوبوس تاکيد مي‌کند و استفاده همه مسافران از ماسک در ناوگان اتوبوسراني پايتخت اجباري است. محمود ترفع افزود: البته اگر مسافري ماسک به همراه نداشته باشد، مي‌تواند نسبت به تهيه آن از 60 مرکز عرضه ماسک در پايانه‌هاي اتوبوسراني و ايستگاه‌هاي تبادلي و پر مسافر خطوط تندرو اقدام کند.
نام:
ایمیل:
* نظر: