کد خبر: ۳۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
مجلس یازدهم با توجه به اینکه از ترکیبی خاص از نمایندگان تشکیل شده و اصولگرایان با اکثریتی مطلق در آن حضور دارند را باید به تناسب همین وضعیت مورد ارزیابی قرار داد.

مجلس یازدهم با توجه به اینکه از ترکیبی خاص از نمایندگان تشکیل شده و اصولگرایان با اکثریتی مطلق در آن حضور دارند را باید به تناسب همین وضعیت مورد ارزیابی قرار داد. به هرحال همچون همه ادوار گذشته یکی از موضوعاتی که درباره مجلس مطرح است به رابطه خانه ملت با دولت برمی گردد. در همین زمینه با توجه به اینکه هم اکنون دولت اعتدالی آقای روحانی در پاستور مستقر است گمانه زنی درباره رابطه مجلس اصولگرایان با دولت بسیار بوده است. نطق دیروز رئیس مجلس یازدهم اگرچه دارای نکات مختلفی بود اما می‌توان یک نگاه خوشبینانه نیز به آن داشت و درواقع امیدوار بود که تعامل دولت و مجلس در وضعیت مناسبی برقرار شود. در این مورد باید توجه کرد که قانون تکلیف را روشن کرده و ظرفیت‌هایی را به مجلس داده است و نمایندگان نیز باید براساس همان ظرفیت‌ها گام بردارند. درحالی که پیش از این در روز افتتاحیه رئیس جمهور درخواست تعامل حداکثری با مجلس جدید را مطرح کرده بود نطق دیروز محمدباقر قالیباف به نظر می‌رسد در راستای این موضوع بود که مجلس نیز به دنبال تعامل با دولت خواهد بود و از جمله اینکه رئیس مجلس تاکید کرده که در دوره جدید نمایندگان به دنبال مچگیری از دولت نخواهند بود.
درباره تعامل مجلس با دولت دوازدهم که در یک سال آینده تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 1400 ادامه خواهد داشت موضوعی که از اهمیت بالایی برخوردار است توجه به قانون است که می‌تواند مسیر صحیحی را درباره رفتارهای این دو نهاد نسبت به یکدیگر روشن کند. بنابراین نطق دیروز آقای قالیباف درباره نوع مواجهه دولت و مجلس اگر به طور دقیق بر مدار قانون قرار گیرد که چگونه این دو نهاد باید با یکدیگر تعامل داشته باشند موجب هم افزایی و تلاش در جهت رفع مشکلات کشور می‌شود.
به هرحال برای مجلس ظرفیت‌هایی نظیر
قانون گذاری و نظارت در قانون درنظر گرفته شده و پی ریزی تعامل میان دو طرف نیز باید براساس همین ظرفیت‌ها باشد نه کمتر و نه بیشتر!
نام:
ایمیل:
* نظر: