کد خبر: ۳۴۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
در حالي که بر اساس اعلام مقام‌هاي محلي، شيوع ويروس کرونا در برخي از مناطق کشور تشديد شده است، علي ربيعي، سخنگوي دولت اعلام کرد که مناطق سفيد کشور به 280 شهرستان افزايش پيدا کرده است و گفت: «ميانگين بهبودي ما بسيار خوب است، به‌طوري که تقريبا 94‌درصد افرادي که مراجعه کردند، بهبود يافته‌اند در حالي که ميانگين جهاني آن 84‌درصد است.»

آرمان ملي: در حالي که بر اساس اعلام مقام‌هاي محلي، شيوع ويروس کرونا در برخي از مناطق کشور تشديد شده است، علي ربيعي، سخنگوي دولت اعلام کرد که مناطق سفيد کشور به 280 شهرستان افزايش پيدا کرده است و گفت: «ميانگين بهبودي ما بسيار خوب است، به‌طوري که تقريبا 94‌درصد افرادي که مراجعه کردند، بهبود يافته‌اند در حالي که ميانگين جهاني آن 84‌درصد است.» اين اظهارات در حالي مطرح مي‌شود که کميته اپيدميولوژي کوويد-91 وابسته به وزارت بهداشت، از آغاز روند صعودي يا شروع پيک در 10 استان (مرکزي، لرستان، خراسان شمالي، خوزستان، گيلان، چهارمحال و بختياري، سيستان و بلوچستان، بوشهر، هرمزگان، کردستان) خبر داده بود. همچنين با بازگشايي مشاغل پرخطري همچون رستوران‌ها، هتل‌ها، مهدهاي کودک، داندانپزشکي‌ها و... بعد از عيد فطر و در اواسط خرداد، عملا شرايط کشور به حالت مشابه سال قبل باز مي‌گردد، با اين تفاوت که امسال ويروس ناشناخته کرونا در طول 90 روز گذشته بيش از هفت‌هزار نفر از مردم ايران را قرباني کرده است و به‌طور ميانگين در هر روز حدود 77 نفر جان خود را از دست داده‌اند..
طبق آمار منتشر شده وزارت بهداشت از روز دوشنبه (28 ارديبهشت) تا سه‌شنبه (29 ارديبهشت) 69 بيمار مبتلا به کوويد 19 جان خود را از دست داده است و مجموع جان باختگان اين بيماري به هفت‌هزار و 57 نفر رسيد. همچنين در اين مدت دو‌هزار و 294 بيمار جديد مبتلا به کوويد 19 در کشور شناسايي شدند و مجموع بيماران در کشور به 122‌هزار و 492 نفر رسيد. از سوي ديگر تاکنون 95‌هزار و 661 نفر از بيماران، بهبود يافته و ترخيص شده‌اند. 2712 نفر از بيماران مبتلا به کوويد 19 در وضعيت شديد اين بيماري تحت مراقبت قرار دارند. همچنين کيانوش جهانپور، سخنگوي وزارت بهداشت با اشاره به اينکه استان خوزستان کماکان در وضعيت قرمز بيماري قرار دارد، گفت: بعد از خوزستان،‌ استان‌هاي لرستان، خراسان شمالي، جنوب کرمان به‌ويژه جيرفت،‌ جنوب سيستان و بلوچستان و کرمانشاه در وضعيت هشدار قلمداد مي‌شوند. به‌طور خاص در اين استان‌ها و در سراسر کشور از همه مردم مي‌خواهيم بهداشت فردي و فاصله‌گذاري را رعايت کنند.
رشد آمار مبتلايان در سيستان و بلوچستان
در اين بين حسينعلي شهرياري، عضو مجمع نمايندگان استان سيستان و بلوچستان در مجلس، با ابراز نگراني از رشد آمار مبتلايان به بيماري کرونا در اين استان اعلام کرد: متاسفانه به‌دليل عدم توجه مردم به پروتکل‌هاي بهداشتي و رعايت فاصله‌گذاري اجتماعي، ابتلا به بيماري کرونا در اين منطقه نيز رو به افزايش بوده که اين موضوع محل نگراني است. تجمع‌هاي ايجاد شده براي انجام مراسم مذهبي در ماه مبارک رمضان بدون توجه به فاصله‌گذاري اجتماعي يکي از مهمترين عوامل رشد آمار ابتلا به کرونا در استان سيستان و بلوچستان در روزهاي اخير بوده است.
بازگشايي هتل‌ها و رستوران‌ها
از سوي ديگر مسئولان استان خوزستان، لرستان، کردستان و کرمانشاه نيز نظراتي مشابه با نماينده زاهدان دارند و براين باورند که مردم ديگر به فاصله‌گذاري اجتماعي چندان توجه نمي‌کنند. اين در شرايطي است که تا بعد از عيد فطر حدود 90‌درصد محدود فعاليت‌هاي اصناف و موسسه‌ها برداشته مي‌شود، کما اينکه کارشناسان از عدم ايجاد محدوديت براي تعطيلات عيد فطر ابراز نگراني مي‌کنند و آن را سرآغازي براي شيوع بيشتر کرونا در کشور مي‌دانند. اين موضوع را دبير کميته اجتماعي انتظامي ستاد ملي مديريت کرونا تاييد مي‌کند و براين باور است که ستاد ملي مقابله با کرونا تصميمي دال بر کاهش سفرها اتخاذ نکرده است، اما رفع محدوديت‌ها به معناي عادي‌سازي شرايط کشور نيست. حسين قاسمي تاکيد دارد که مردم از انجام سفرهاي غيرضرور جدا پرهيز کنند. وي درباره فعاليت مراکز اقامتي اعم از هتل‌ها، متل‌ها و مسافرخانه‌ها تصريح کرد: برابر اعلام ستاد ملي مقابله با کرونا هتل‌ها، متل‌ها و مسافرخانه‌ها با رعايت دقيق و کامل پروتکل‌ها فعاليت خواهند کرد. همچنين سرهنگ نادر مرادي، معاون نظارت بر اماکن عمومي پليس امنيت عمومي پايتخت از آغاز فعاليت هتل‌ها و رستوران‌ها با رعايت تمام پروتکل‌هاي بهداشتي بعد از ماه مبارک رمضان خبر داد. همچنين بهزاد هوشمند، دبير کميته مشورتي دندان‌پزشکي ستاد کرونا نيز اعلام کرد: دندان‌پزشکان مي‌توانند نسبت به خود اظهاري و مشاهده دستورالعمل‌هاي ابلاغي در سامانه salamat.gov.ir اقدام به ثبت نام کرده و ارائه خدمات دندان‌پزشکي را بدون محدوديت آغاز کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر: