کد خبر: ۳۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
افزایش 21 درصدی دستمزد کارگران در شورایعالی کار اگرچه برای کارگران ناچیز باشد که حق هم دارند چرا که آنها با توجه به نرخ تورم 42درصد آن چیزی که تصویب شده دارند، اما ما باید در شرایط فعلی که بیماری خانمان برانداز کرونا اقتصاد و سلامت مردم کشورها را هدف گرفته داده است، رفتار وتصمیم بگیریم.

مهدی تقوی- افزایش 21 درصدی دستمزد کارگران در شورایعالی کار اگرچه برای کارگران ناچیز باشد که حق هم دارند چرا که آنها با توجه به نرخ تورم 42درصد آن چیزی که تصویب شده دارند، اما ما باید در شرایط فعلی که بیماری خانمان برانداز کرونا اقتصاد و سلامت مردم کشورها را هدف گرفته داده است، رفتار وتصمیم بگیریم. در شرایط کنونی کار برای کارفرمایان و تولید سخت تر شده است وکارفرما نمی‌تواند در این اوضاع که رکود است وفروشی ندارد، بیشتر از 21 درصد بدهد.
حتی 21 درصد افزایش حقوق نیز برای کارفرمایان سنگین است ودر تامین آن ناتوان هستند. بنابراین یا باید نیروی انسانی خود را تعدیل واخراج کنند و یا در بنگاه خود را ببندند. بنده به عنوان استاد تمام دانشگاه علامه طباطبایی بعد از 40 سال خدمت و دارای دانشجویان دوره دکترا میزان حقوقم تنها 10 درصد افزایش یافته است. بنابراین افزایش 21 درصدی رقم کمی نیست. اگر نمی‌خواهیم کارگاهها و بنگاههای کوچک ومتوسط و بزرگ را به ورشکستگی بکشانیم، آن هم در شرایط حاد امروز دنیا، باید با کارفرما راه بیاییم وگرنه کارگر خود بیکار می‌شود وحتی ممکن است کارش بر سر کار دیگر کارگران اضافه گردد. کارفرمایان ما باید آن قدر در بیاورند که بتوانند سرپا بایستند. فشار هر چه بیشتر به کارفرما باعث زیاندهی آنها به خاطر بالا بودن هزینه‌ها می‌شود واقتصاد کشور رو به نابودی می‌رود. اقتصادهر کشوری متشکل از تولید و کار بنگاههای اقتصادی کوچک و متوسط وکلان آن است و کارفرمایان ما سرباز خط مقدم تولید در تحریم‌ها و گرانی‌ها وهزینه‌های سرسام‌آور تولید هستند. کاری نکنیم که همین تعداد بنگاههایی هم که باقی مانده‌اند تعطیل شوند.آن وقت دود این کار هم به چشم کارگر بیکار شده وهم کارفرما وهم دولت و در یک کلام کل کشور می‌رود. ما می‌دانیم که کارگران عزیز ما شرایط معیشتی سختی دارند. حق هم دارند اما اگر نمی‌خواهند به خاطر تعطیلی بنگاه‌ها بیکار نشوند باید تحمل کنند.این شرایط برای کارفرمایان نیز سخت است.بسیاری از آنها از جیب خود می‌گذارند تا هزینه‌های تولید و دستمزد و.. را بپردازند. آنها هم در شرایط راحتی نیستند که فکرکنیم تنها به کارگر فشار وارد می‌شود. بنابراین با همدلی هردو می‌توانیم به نوعی تعامل برسیم تا شرایط سخت فعلی اقتصاد کشور را رد کنیم
نام:
ایمیل:
* نظر: