کد خبر: ۳۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
دوشنبه شب امیر حسین رستمی بازیگر کشورمان مهمان برنامه فرمول یک علی ضیا بود. او مدتها بود که به عنوان مهمان در هیچ یک از برنامه‌های صدا و سیما شرکت نکرده بود اما این بار آمده بود تا انتقاد کند.

آفتاب یزد- گروه شبکه: دوشنبه شب امیر حسین رستمی بازیگر کشورمان مهمان برنامه فرمول یک علی ضیا بود. او مدتها بود که به عنوان مهمان در هیچ یک از برنامه‌های صدا و سیما شرکت نکرده بود اما این بار آمده بود تا انتقاد کند. از همین رو حرف‌هایی را بر زبان راند که شاید سوال بسیاری از مردم در این روزها بود اما صدا و سیما به هنگام صحبت هایش، صدا و تصویرش را قطع و آگهی بازرگانی را جایگزین او کرد. عجیب‌تر آنکه بعد ازاتمام پیام بازرگانی و بازگشت به برنامه، خبری از امیر حسین رستمی نبود. در واقع رسم مهمان نوازی را به جا نیاوردند و او را از برنامه اخراج کردند!علی ضیا پس از قطع سخنان رستمی و بیرون کردنش از پخش زنده گفت: «به‌دلیل اینکه صحبت‌های امیر حسین رستمی مغایر با فضای ما بود از ایشان خواستیم در زمان دیگری مهمان ما باشد.ما نمی‌خواهیم امید الکی بدهیم اما در این شرایط باید دو طرف ماجرا را دید.» در نهایت این رفتار صدا و سیما با بازتاب‌های زیادی از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی روبه رو شد.
> رستمی چه گفت
اما امیر حسین رستمی در این برنامه گفته بود: «مدت‌هاست در برنامه زنده تلویزیون ظاهر نشدم، اما امشب دلیل‌های زیادی برای آمدن داشتم. چند نکته شخصا برای خودم سوال بود. چند وقت قبل یکی از دوستان دکترم مطلبی را درباره کرونا در اینستاگرام گذاشت و به من هم گفت که مسئله جدی است و ویروس به ایران هم وارد شده و باید شروع به اطلاع‌رسانی مردم کنیم. من هم ۲۴ ژانویه در صفحه خودم منتشر کردم. سوال اینجاست که چطور من که یک بازیگر ساده هستم و دوست دکترم در جریان آمدن کرونا بودیم اما وزیر محترم بهداشت ما تا روز اول اسفند خیلی محکم می‌گفتند که هیچ نشانه‌ای از کرونا در ایران نیست.» به گزارش ایلنا،وی ادامه داد: «خوب بود که یاد بگیریم که اول تحقیق کنیم و بعد تکذیب کنیم. چه اصراری بود که پروازهای ماهان به چین کنسل نشود، وقتی که می‌دانستیم مبدا این ویروس شهر ووهان چین است و اکثر دنیا تماس خود را با این شهر قطع کرده‌اند، باتوجه به هجمه‌های بسیاری که در فضای مجازی برای متوقف کردن این پروازها انجام شده بود، چه اصراری برای ادامه آن بود؟ متاسفانه تا آخرین لحظه این پروازها آمد و این بیماری را آورد.» رستمی در ادامه صحبت‌هایش اظهار داشت: «این سوال‌های چکیده‌ای از سوالات ۷۰، ۸۰ میلیون مردم ایران است. سوال دیگر این بود که چقدر بهتر می‌شدیک شهر قرنطینه شود تا اینکه یک کشور را قرنطینه نکنند. چراکه در شروع این ویروس همه کشورهای همسایه ما را قرنطینه کردند و همه مرزهای خود را روی ما بستند.» این بازیگر در ادامه درخواست کرد تا فیلترینگ تلگرام را حداقل موقتا تا رفع بحران کرونا بردارد. چراکه سرعت اینترنت پایین بوده و برای مطلع شدن پزشکان از یکدیگر و بهره بردن بچه‌ها از وضعیت آموزش مجازی اپلیکیشنی همچون تلگرام مورد نیاز است.وی در پایان نیز با انتقاد از تعطیل نکردن ادارات گفت: «بسیاری از مشاغل همچون بیمارستان‌ها قابل تعطیل شدن نیستند اما برای کنترل شیوع ویروس کرونا می‌شد که ادارات را تعطیل کنیم اما این کار را انجام ندادیم. ولی باید بدانیم که کارمندان نمی‌توانند با طی‌العرض از منزل به محل کار برسند و مجبور هستند که از خانه بیرون بیایند و به سر کار بروند.»
> واکنش سازمان هواپیمایی
اما یکی از سوال‌های امیر حسین رستمی مبنی بر اینکه چه اصراری بودکه پروازهای ماهان به چین کنسل نشود با واکنش سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور روبه رو شد. به گزارش تسنیم، رضا جعفرزاده گفته است:«‌ادامه پرواز‌ها به ووهان چین کذب محض است. اینکه بار‌ها شنیده می‌شود که علی رغم صدور اطلاعیه‌های متعدد در خصوص تعلیق پرواز‌ها به چین، پرواز‌های ماهان به این شهر برقرار بوده است ذکر این نکته ضروری است، که پس از جلسه راهکار‌های پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و تصمیم در خصوص تعلیق پروازها، عمده‌ترین تکلیفی که بر عهده سازمان هواپیمایی کشوری گذاشته شده بازگرداندن دانشجویان و هموطنان ایرانی مان از چین و انجام چند پرواز باری آن هم با رعایت کلیه اقدامات پیشگیرانه براساس دستورالعمل و نظارت دقیق بهداشتی بوده و این مهم به شرکت هواپیمایی ماهان واگذار شد.» وی افزود:«البته شرکت مذکور نیز بلافاصله پس از ابلاغ اتمام فروش سیستمی، پرواز‌های برنامه‌ای خود به چین را قطع و برای بازگرداندن دانشجویان از ووهان (یک پرواز) و سایر ایرانیان مقیم این کشور، پرواز‌هایی را برنامه‌ریزی کرد. همچنین پرواز‌های بعدی نیز باری و
در راستای کمک‌های انسان دوستانه، انتقال کمک‌ها و اقلام بهداشتی به ایران انجام شده که براساس مقررات صورت گرفته است.» جعفرزاده تصریح کرد: «علی رغم توضیحات مکرر و اذعان صریح مسئولان ذیربط همچنان شاهدیم که در تعبیر و تفسیر‌ها و در بعضی فضا‌های رسانه‌ای اهمیت بازگرداندن دانشجویان و اتباع ایرانی و نگرانی خانواده‌های ایشان به کلی نادیده گرفته می‌شود و شرکت هواپیمایی ماهان همچنان تحت اتهام از برقراری پرواز‌ها به منظور بازگرداندن اتباع ایرانی به کشور و انجام وظایف محوله قرار می‌گیرد به طور حتم این گونه اظهارنظر‌ها نه تحقیقی و نه دلسوزانه است بلکه خلاف واقع است.» سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: «تاکیدا این که برخلاف اظهارات این بازیگر به جز پرواز بازگشت دانشجویان در تاریخ ۱۵ بهمن ۹۸، نه‌مجوزی برای این شرکت جهت ادامه پرواز‌ها به این شهر از طرف سازمان هواپیمایی کشوری صادر شده و نه پروازی صورت گرفته است.»
> اصلا کار امیرحسین رستمی نادرست، شما خوب باش!
در این راستا عصر ایران نیز طی یادداشتی به قلم کاوه معین‌فرنوشته است:« احتمالا همه دیده‌ایم که امیر حسین رستمی در برنامه زنده فرمول یک تلویزیون سوالات و مواردی را مطرح کرد که عاقبت تلویزیون مجبور شد وسط بحث، آگهی بازرگانی پخش کند. وقتی دوباره ادامه پخش فرمول یک از سر گرفته شد دیگر از امیر حسین رستمی خبری نبود و علی ضیا (مجری و تهیه‌کننده برنامه) توضیحاتی کلی داد که حرف‌های آقای رستمی با اهداف برنامه مغایرت داشت و ان‌شاءالله در زمانی دیگر به او فرصت داده خواهد شد تا سوالاتش را بپرسد!امیرحسین رستمی چه گفت؟ این پرسشهای او در برنامه بود:«چطور من می‌دانستم کرونا در ایران اومده اما وزیر بهداشت تا 2 اسفند تکذیب می‌کردند؟ چه اصراری بود پروازهای ماهان تا آخرین لحظه ادامه پیدا کنه؟ چرا یک شهر قرنطینه نشد؟ چرا فیلترینگ تلگرام را لغو نمی‌کنند؟ چرا ادارات را تعطیل نمی‌کنند و باز می‌گویند در خانه بمانید؟» این سوالات مدام در ذهن بخش زیادی از جامعه هست و چون هیچ جواب صریحی پیدا نکرده‌اند ادامه هم پیدا می‌کند و اساسا کسی چون امیرحسین رستمی که به یک برنامه مخصوص شب عید دعوت شده است به جای بگو بخندهای معمول و تعریف خاطره از سر صحنه و اتفاقات سرالپ‌ها، فیلم‌ها و... شروع می‌کند به پرسش و مطالبه جواب؟آنچه در برنامه فرمول یک روی داد یک موقعیت کاملا متناسب و بازتابی از جامعه امروز بود. اساسا تعریف‌کننده موقعیتی است که امیر حسین رستمی را بر آن داشت تا در این برنامه به این شکل پرسش‌ها و موارد بی‌جواب مانده در ذهنش را مطرح کند.البته این قطع سخنان رستمی نشان داد مدیران پخش و ناظران صدا و سیما هنوز از دل عصر قدیم هستند و از انفجار ارتباطی عصر حاضر و تحولات ناشی از آن یا بی‌خبرند یا به آن بی‌اعتقاد! بعد از قطع سخنان رستمی و توضیحات ناکافی مجری به سرعت تمام ویدیو برنامه و شکل سانسور آن به شکل بسیار گسترده‌ای در فضای مجازی منتشر شد و اگر کسانی هم باشند که هیچ وقت تلویزیون را نبینند از طریق شبکه‌های اجتماعی درجریان تمام اتفاق قرارگرفتند.بسیاری هم به شوخی و جدی کامنتهایی نوشتند مانند: امیر حسین رستمی دیگر ممنوع‌الکار شد یا ممنوع‌التصویر شد؟ در سری جدید فوق‌لیسانسه‌ها نقش امیرحسین رستمی را علی ضیا بازی می‌کندو...
باید به مقامات، مدیران و مسئولان گفت: قبول، کار امیرحسین رستمی نادرست بود که در برنامه شب عیدی چنین حرفهایی را زد، شما جواب این کار زشت ایشان را چگونه خواهید داد؟ لطفا به جای اینکه به فکر ممنوع التصویری و... این بازیگر باشید به پرسش‌ها و موارد مطرح شده توجه کنید و پاسخگو باشید.اگر به شکلی صریح و با آرامش تمام اتفاقات را برای مردم شرح داده و دلایل تصمیمات را اعلام می‌کردید شاید کار به اینجا نمی‌رسید. آقایان و خانم‌های بالادستی لطفا بدانید که مردم تک، تک اقدامات و سخنان شما رارصد می‌کنند و از شما انتظار دارند.وقتی که کسی در جامعه به شکلی صریح پاسخگو نیست، هیچ کس مسئولیت مشخص هیچ اتفاقی را به عهده نمی‌گیرد، از رئیس جمهور تا رده‌های پایین‌تر همواره به جای پاسخگویی به سوالات جامعه فقط توصیه می‌کنند که باید این گونه شود یا آن گونه نشود.به گونه‌ای حرف می‌زنند انگار زمام امور دست ماست! و آنها مشاورانی پاره وقت هستند که فقط آمده‌اند تا پیشنهادها و راهنمایی‌هایشان را بدهند و بروند. بزرگواران شما مقام دارید و مسئول هستید!کار امیرحسین رستمی به صدا در آوردن یک زنگ هشدار برای مقامات و مسئولان بود، اگر این زنگ را بشنوند!؟»
نام:
ایمیل:
* نظر: