کد خبر: ۳۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
در طي چهار روز گذشته، روند روزانه ابتلا به کروناويروس در کشور، بيش از هزار نفر بوده و همين امر نشان از شيوع بيشتر کرونا در شهرهاي کشور مي‌دهد، هر چند که به اعتقاد مسئولان وزارت بهداشت، هنوز به زمان پيک بيماري در کشور نرسيده‌ايم.

آرمان ملي- رها معيري: در طي چهار روز گذشته، روند روزانه ابتلا به کروناويروس در کشور، بيش از هزار نفر بوده و همين امر نشان از شيوع بيشتر کرونا در شهرهاي کشور مي‌دهد، هر چند که به اعتقاد مسئولان وزارت بهداشت، هنوز به زمان پيک بيماري در کشور نرسيده‌ايم. بر اساس آخرين آمار وزارت بهداشت، شمار افراد مبتلا به ويروس کرونا در 25 روز گذشته به 12 هزار 729 نفر رسيد، 611 نفر جان خود را از دست دادند و تاکنون چهار هزار و 339 نفر بهبود يافته‌اند. بر اساس اين گزارش از جمعه (23 اسفند) تا شنبه (24 اسفند) هزار و 365 مورد بيمار جديد مبتلا به ويروس کرونا شناسايي شده‌اند. تهران با 347 نفر، قم با 132 نفر، گيلان با 113 نفر، اصفهان با 155نفر، البرز با 134 نفر، مرکزي با 115 نفر، يزد با 73 نفر، قزوين با 47 نفر و سمنان با 47 نفر بيشترين فراواني ابتلا به کرونا را در ميان شهرهاي کشور در يک روز داشتند و استان‌هاي گلستان، کرمان، کهگيلويه و بويراحمد، چهارمحال بختياري و هرمزگان در يک روز گذشته موردي از ابتلاي جديد به کرونا در آنها گزارش نشده است. همچنين کيانوش جهانپور، سخنگوي وزارت بهداشت اعلام کرد که ميانگين سني مبتلايان 54 سال و فوت شدگان اين بيماري 67 سال است.
کنترل تردد در 11 استان ايران
جلسه ستاد ملي مقابله با کرونا روز شنبه به صورت ويدئو کنفرانس با حضور رئيس جمهور برگزار شد و در اين جلسه وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي و ديگر اعضاي ستاد گزارشي را از اقدامات انجام شده در مقابله با شيوع ويروس کرونا ارائه کردند و پيشنهادات جديدي براي تصويب در ستاد ارائه شد. رئيس جمهور همچنين از مقام معظم رهبري براي صدور فرمان فعال شدن قرارگاه بهداشتي و درماني نيرو‌هاي مسلح قدرداني کرد و گفت: از ابتداي تشکيل ستاد ملي مقابله با کرونا رئيس ستاد کل نيرو‌هاي مسلح و همچنين سپاه پاسداران، ارتش و نيروي انتظامي در اين جلسات حضور مستمر داشتند و با فرمان مقام معظم رهبري براي فعال شدن قرارگاه ستاد مشترک نيز همه امکانات نيرو‌هاي مسلح بهتر، دقيق‌تر و کامل‌تر در خدمت مردم خواهد بود. روحاني با اشاره به اينکه گزارش ارايه شده از سوي معاون وزير بهداشت در مورد شبکه غربالگري بيماري کرونا در کشور و اينکه در اين طرح ميليون‌ها نفر در کشور مورد سوال قرار گرفته و 97 درصد از پاسخ دهندگان علايم بيماري نداشته‌اند، گفت: اين بسيار خوشحال و اميدوارکننده است که براساس گزارش افراد سالم و بيماران به سرعت مشخص مي‌شوند و براي درمان مبتلايان اقدامات لازم در دستور کار قرار مي‌گيرد. رئيس جمهور در پاسخ به پيشنهاد وزير بهداشت براي تصويب مصوبه کنترل تردد در 11 استان کشور اين پيشنهاد را براي کنترل بيماري مفيد ارزيابي کرد و گفت: بايد دقت کنيم که نقاط کنترل در استان‌ها کاملاً مشخص باشد و تيم‌هاي کنترل‌کننده به گونه‌اي عمل کنند که مشکلاتي همچون ترافيک در راه‌ها ايجاد نشود و قبل از اقدام به مردم اطلاع‌رساني شود. روحاني در واکنش به پيشنهاد وزير بهداشت مبني بر تعيين جريمه براي کساني که با علائم بيماري به مسافرت و جابجايي در اين استان‌ها اقدام مي‌کنند، گفت: ممکن است اين افراد از بيماري خود مطلع نباشند و همين که برگردانده شوند و به بيمارستان براي درمان هدايت شوند به‌عنوان جريمه براي آن‌ها کافي است.
حرم امام رضا(ع) تعطيل شد
با شيوع گسترده ويروس کرونا در کشور، مديرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبي سازمان اوقاف و امور خيريه اعلام کرد که به منظور کاهش شيوع ويروس کرونا، برگزاري آيين تحويل سال نو و هرگونه مراسم در بقاع متبرکه و حرم‌هاي مطهر امام‌زادگان کشور ممنوع شد. در اين بين نگراني‌ها درباره اين بيماري در استان‌ خراسان رضويي به دليل اهميت خاص اين استان و حرم شريف رضوي است و بر اين اساس حرم امام رضا(ع) در مشهد براي سه روز تعطيل شد و امکان زيارت براي زائران وجود ندارد. آستان قدس رضوي، اطلاعيه‌هايي در سطح شهر نصب کرده و در آن نوشته است: از شنبه 24 اسفند تا دوشنبه 26 اسفند اين مکان زيارتي به‌طور موقت براي شست‌وشو و تنظيف بسته خواهد بود. آستان قدس رضوي همچنين از مردم خواسته از سفر به مشهد و زيارت حضوري خودداري کنند، اما ديگر بخش‌هاي حرم رضوي فعال است. فرماندار مشهد نيز از مردم ايران خواسته به مشهد سفر نکنند. شمار افراد مبتلا به ويروس کرونا در اين استان افزايش يافته و به 395 نفر رسيده است.
تهران قرنطينه نمي‌شود
اين در حالي است که در چند روز گذشته فايل‌هاي صوتي در فضاي مجازي منتشر شده که تهران به زودي در قرنطينه کامل قرار خواهد گرفت و همين امر موجب هجوم مردم به فروشگاه‌هاي مواد غذايي شده است. مسئولان ذيربط اين فايل‌ها و موضوع قرنطينه کامل تهران را تکذيب کرده‌اند و مي‌گويند که هنوز هيچ تصميمي در اين رابطه گرفته نشده است. روز گذشته هفتمين نشست ستاد ملي مقابله با کرونا برگزار شد و وزير بهداشت در باره مصوبات اين جلسه گفت: مصوب شده که رفت وآمدها را بيشتر کنترل کنيم و محدوديت‌هاي جديدي را براي عبور و مرور به‌ويژه در رابطه با افراد مبتلا و آلوده به اين بيماري ايجاد کنيم. سعيد نمکي افزود: همچنين مصوبه‌اي در رابطه با عدم مراجعه حضوري شهروندان براي فراخوان‌هايي که وزارتخانه‌ها مانند ثبت مسکن جديد براي افراد فاقد مسکن يا خودرو مي‌دهند نيز داشتيم. همچنين مصوباتي داريم که پيشنهادات آن آماده شد و روز دوشنبه در ستادي که قرار است با حضور رئيس جمهور برگزار شود، بحث مي‌کنيم. از سوي ديگر امين بابايي سخنگوي استانداري تهران در واکنش به انتشار اخباري مبني بر انسداد راه‌هاي ورودي به تهران و ممنوعيت ورود به استان تهران از طريق راه‌هايي مانند کرج، چالوس، دماوند و فيروزکوه گفته است: اخبار مربوط به قرنطينه و بسته شدن راه‌هاي تهران کذب است و هيچ تصميمي در اين خصوص گرفته نشده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: