کد خبر: ۳۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
چندی پیش در فضای مجازی کلیپی منتشر شد که حاکی از ضرب و شتم زنی توسط یک مرد در خیابان بود.

آفتاب یزد- گروه اجتماعی: چندی پیش در فضای مجازی کلیپی منتشر شد که حاکی از ضرب و شتم زنی توسط یک مرد در خیابان بود. در ویدئوی منتشر شده زن جوان در حال عبور از پیاده رو است که توسط مردی به شدت مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد و اطرافیان هم سعی در جدا کردن آن‌ها دارند اما در نهایت موفق به این امر نمی‌شوند. این ویدئو با واکنش‌های بسیاری در فضای مجازی مواجه شد و مورد خشم عمومی جامعه قرار گرفت. با این حال روز گذشته دادستان عمومی و انقلاب شهر ری از ابعاد جدیدی از این ماجرا پرده برداشت.
>فرد خاطی در آذرماه دستگیر شده است
در پی انتشار این ویدئو در فضای مجازی، دادستان عمومی و انقلاب شهر ری گفت: «به محض دریافت گزارش، موضوع در دستور کار قرار گرفت و شخصا از رئیس پلیس امنیت عمومی خواستم تا پیگیر موضوع باشد.»
به گزارش فارس، غلامرضا نوفرستی خاطرنشان کرد: «با توجه به بررسی فیلم منتشر شده در فضای مجازی مشخص شد که این درگیری در نزدیکی یک موسسه مالی صورت گرفته؛ لذا مقرر شد تمامی شعب این موسسه مالی در شهر ری مورد بررسی قرار گیرند تا مشخص شود که در نزدیکی کدام یک از شعب، موضوع رخ داده است. در بررسی‌های انجام شده، مشخص شد که این موسسه مالی فقط دو شعبه در شهر ری دارد و محل درگیری در نزدیکی هیچ کدام از این دو شعبه نبوده است و مشخص شد که این موضوع هیچ ارتباطی با حوزه قضایی شهر ری ندارد.»
نوفرستى اذعان کرد:«تحقیقات پیرامون این موضوع ادامه داشت تا اینکه با بررسى سوابق متهم مشخص شد که در تاریخ چهارم آذرماه یک نیابت قضایى از تهران پیرامون ضرب و شتم و مزاحمت براى بانوان دریافت شده بود و متهم در همان تاریخ بازداشت و با صدور قرار وثیقه تحت الحفظ تحویل مرجع قضایى مربوطه شده بود.»
دادستان عمومى و انقلاب شهر رى اذعان کرد:« تحقیقات حکایت از این دارد که شخصى که از جزئیات پرونده مطلع بوده با سوءنیت و با هدف ایجاد التهاب در جامعه در شرایط کنونى اقدام به انتشار این کلیپ در فضاى مجازى کرده است. تحقیقات تکمیلى در خصوص انتشار این کلیپ در فضاى مجازى توسط پلیس فتا انجام خواهد شد.»
>تکذیب محل وقوع ضرب و شتم بانویی
در شهرستان ری
فرماندار ری نیز محل وقوع ضرب و شتم زن در شهرستان ری را تکذیب کرد.
به گزارش برنا؛ حسین توکلی کجانی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در این خصوص اظهار داشت: «با بررسی‌های صورت گرفته محل وقوع این حادثه در حوزه سرزمینی ری نبوده و این موضوع تکذیب می‌شود. مضمون کلیپ منتشر شده بسیار غیراخلاقی و ناشایست است و موضوع از طریق مراجع قضایی و انتظامی تهران در حال پیگیری است.»
>نقل قول منتسب به دادستان شهر ری کذب است
روز گذشته همچنین حواشی پیرامون تحت تعقیب قرار گرفتن منتشره کننده ویدئو در فضای مجازی منتشر شد اما دادستان شهر ری در این خصوص گفت: «در مصاحبه‌ای که درباره این موضوع انجام دادم، به هیچ عنوان نگفته‌ام که انتشار دهنده فیلم ضرب و شتم یک خانم در فضای مجازی تحت تعقیب قضائی قرار می‌گیرد.»
به گزارش مهر، نوفرستی عنوان کرد: «در مصاحبه‌ای که با یکی از خبرگزاری‌های داخلی درباره این موضوع انجام دادم، به هیچ عنوان نگفته‌ام که انتشار دهنده فیلم ضرب و شتم یک خانم در فضای مجازی تحت تعقیب قضائی قرار می‌گیرد. این خبرگزاری علی رغم اینکه چنین جمله‌ای در مصاحبه بنده با خبرنگار آن نبوده، اقدام به انتشار چنین موضوعی کرده است.»
او با بیان اینکه گزارش تخلف و یا جرم بر اساس قانون جرم محسوب نمی‌شود، گفت: «در موضوع مورد نظر، شخصی که انگیزه وی هنوز مشخص نیست، بعد از گذشت چندین ماه از موضوع و بازداشت فرد خاطی، اقدام به انتشار آن کرده است. با این حال اقدامی جهت تعقیب قضائی منتشر کننده فیلم در فضای مجازی از سوی دادستانی انجام نشده است. متهم ضرب وشتم در تاریخ چهارم آذرماه بازداشت و تحویل مرجع قضائی مربوطه شده است. به محض دریافت گزارش، موضوع در دستور کار قرار گرفت و شخصاً از رئیس پلیس امنیت عمومی خواستم تا پیگیر موضوع باشد. تحقیقات پیرامون این موضوع ادامه داشت تا اینکه با بررسی سوابق متهم مشخص شد که در تاریخ چهارم آذرماه یک نیابت قضائی از تهران پیرامون ضرب و شتم و مزاحمت برای بانوان دریافت شده بود و متهم در همان تاریخ بازداشت و با صدور قرار وثیقه تحت الحفظ تحویل مرجع قضائی مربوطه شده بود. مشخص نیست به چه دلیل بعد از چند ماه از برخورد قضائی، این کلیپ اکنون در فضای مجازی منتشرشده است.»
نام:
ایمیل:
* نظر: