کد خبر: ۳۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
با شیوع پدیده کرونا در جهان و ایران اقدامات خوبی در حد توان مسئولان متولی صورت گرفته است اما قطعا این پدیده شوم بدون همکاری و همیاری مردم و مسئولان از کشور ما رخت برنمی بندد.

با شیوع پدیده کرونا در جهان و ایران اقدامات خوبی در حد توان مسئولان متولی صورت گرفته است اما قطعا این پدیده شوم بدون همکاری و همیاری مردم و مسئولان از کشور ما رخت برنمی بندد.
وزیر بهداشت اخیرا ضمن طرح گلایه هایی از مردم مجدد توصیه کرده اند که افراد تا حدی که می توانند در منزل بمانند چرا که بهترین پناهگاه است.حتما این فرمایشات وزیر صحیح است و شکی در آن نیست ولی در عین حال یک ابهام بزرگ نیز در درون خود دارد.
بیایید فرض را براین بگذاریم که مردم مو به مو
به توصیه های وزیر بهداشت عمل کنند و کلا در این شب عید کسب و کار خود را تعطیل نموده و در خانه بمانند اما پرسش جدی اینجاست پس اقتصاد و معیشت خانواده در این طوفان گرانی چه می شود؟برای مثال تکلیف آن کارگری که روزمزد است چه می شود؟در این روزهای قرنطینه چه باید بر سر سفره خانواده خود بگذارد؟آیا وقتی ادارات و مهمتر بانک ها دایر هستند و از مردم اقساط شان گرفته می شود و چک ها پاس می شود چه انتظاری وجود دارد همه مردم علی الخصوص اقشار ضعیف بپذیرند در خانه بمانند.طرف می گوید اگر کرونا من را نکشد این حجم بدهکاری و شرمندگی مقابل خانواده دقم می دهد!به نظر می رسد کمک هایی هم که بنا شده به مردم شود در قالب یارانه کرونا دردی را دوا نمی کند چراکه اولا مبهم است و ثانیا در حد مسکن هم نیست.
صددر صد قرنطینه آدابی دارد که گویا دولتی های ما یا از آن خبر ندارند و یا توان اجرای آن وجود ندارد.بهرحال از این دو حال خارج نیست.اگر بلد نیستند که باید از مدل های کشورهای موفق در این زمینه استفاده شود تا متوجه شوند در قبال قرنطینه چه آپشن هایی بایستی دیده شود و اگر توان اقتصادی چنین قرنطینه‌ای وجود ندارد و دولت رسما نمی تواند به هر دلیل به مردم کمکی کند صاف و رک به جامعه اعلام شود پشت شعارها و قلدری ها خبری نیست .
به نظر می رسد این روزها دولت
بیش از پیش به وحدت، همدلی و شفافیت نیاز دارد.نمی شود وزارت بهداشت پای کار باشد و وزارت صمت در خواب.نمی شود از مردم طلب اعتماد کرد اما ناصادق بود.تیم دولت باید پرکارتر ، هماهنگ تر و
صادق تر باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر: