کد خبر: ۳۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
«‌هانی مجالی»عضو کمیسیون تحقیق سازمان ملل در امور سوریه گفت، ترکیه باید مسئولیت جنایات گروه‌هایی که آنها را آموزش داده و مجهز کرده، به عهده بگیرد.

«‌هانی مجالی»عضو کمیسیون تحقیق سازمان ملل در امور سوریه گفت، ترکیه باید مسئولیت جنایات گروه‌هایی که آنها را آموزش داده و مجهز کرده، به عهده بگیرد. وی افزود: کمیسیون ویژه تحقیقات برای این نظر خود دلایل موجه دارد، از جمله اینکه شورشیان موسوم به «ارتش ملی سوریه» وابسته به مخالفان دولت این کشور، جنایات جنگی مرتکب شده‌اند. به گزارش ایسنا، مجالی ادامه داد: اگر گزارش کمیسیون اثبات کند ‌اشخاص یا گروه‌های مسلح تحت فرماندهی و نظارت نیروهای ترکیه کار می‌کنند، مسئولیت جنایات آنها را می‌توان به این فرماندهان (ارتش ترکیه) نسبت داد. کسانی که در جریان وقوع این جنایات بودند، یا باید در جریان آنها قرار می‌گرفتند، تدابیر لازم را برای ممانعت از وقوع این جنایات اتخاذ نکردند. شاهدان عینی گفته‌اند که شورشیان «ارتش ملی سوریه» در شمال سوریه اقدام به اعدام، غارت و غصب خانه‌های مسکونی ساکنان منطقه کرده‌اند. در حال حاضر ترکیه بزرگ‌ترین حامی گروه‌های تروریستی در شمال سوریه است.
حمایت آمریکا از ترکیه
«جیمز جفری» فرستاده آمریکا در سوریه، دیروز اعلام کرد که کشورش آماده حمایت از ترکیه در ادلب است.
به گزارش ایسنا، جفری گفت، واشنگتن برای ارسال مهمات نظامی به ترکیه در درگیری‌های ادلب آماده است.
وی ضمن اعلام حمایت آمریکا از دخالت‌های ترکیه در سوریه اعلام کرد که کشورش درخواست آنکارا برای تجهیز ترکیه به سامانه‌های دفاع هوایی را بررسی می‌کند.
ادلب از هفته‌ها قبل شاهد درگیری خشونت‌آمیز در ادلب میان تروریست‌های تحت حمایت ترکیه با ارتش سوریه است. طی روزهای گذشته احزاب «کار» و «وطن» ترکیه به «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور این کشور، در‌باره مداخله در سوریه، هشدار داده‌اند. اردوغان در استان ادلب سوریه، جانب تروریست‌ها را گرفته و علیه ارتش سوریه وارد جنگ شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: