کد خبر: ۲۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
جنایت‌های رژیم آل‌سعود در یمن و حمایت‌های بی‌حد و حصر دولت ترامپ از «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی صدای برخی دموکرات‌ها را در آمریکا درآورده است.

جنایت‌های رژیم آل‌سعود در یمن و حمایت‌های بی‌حد و حصر دولت ترامپ از «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی صدای برخی دموکرات‌ها را در آمریکا درآورده است. طوری که برنی سندرز سناتور مطرح دموکرات در سنای این کشور و از کاندیداهای دموکرات‌ها در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در گفت‌وگو با شبکه «سی ان ان»، ضمن انتقاد شدید از سیاست‌های این رژیم عصر حجری‌، «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی را یک «دیکتاتور میلیاردر» توصیف کرد.
وی ضمن انتقاد از سیاست‌های این رژیم گفت: «برای سال‌هاست که ما عاشق عربستان سعودی-همپیمان فوق‌العاده خود- بوده‌ایم. تنها مشکل این است که افرادی که این کشور را اداره می‌کنند، اوباش آدمکش هستند». این سناتور ایالت ورمونت در ادامه افزود: «به جای آنکه با محمد بن سلمان که یک دیکتاتور میلیاردر است، بسیار گرم و صمیمی باشیم، واشنگتن باید برای حل اختلافات میان ریاض و ایران به منظور برقراری صلح در غرب آسیا تلاش
کند.»
 به گزارش فارس، این سناتور آمریکایی که آراء قابل توجهی را در دو انتخاب انجمن درون حزبی در ایالت «آیووا» و «نیوهمپشایر» به دست آورده، همچنین تصریح کرد که آمریکا در عین حمایت از رژیم صهیونیستی نباید، نیازهای فلسطینیان را نادیده بگیرد. سندرز این را هم گفت که آمریکا باید بدون حمایت از «دولت راستگرای نژادپرستی که در حال حاضر در اسرائیل روی کار است»، از استقلال و امنیت شهروندان اسرائیلی حفاظت کند. گفتنی است حمایت بی‌چون و چرا از رژیم کودک کش صهیونیستی یکی از سیاست‌های غیر قابل خدشه هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه است و آنها تنها درباره کیفیت این حمایت با هم اختلاف نظر دارند.
نام:
ایمیل:
* نظر: