کد خبر: ۲۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
روز جمعه این هفته یازدهمین دوره انتخابات مجلس درحالی برگزار می‌شود که جریان‌های سیاسی در وضعیتی نه چندان برابر به استقبال آن خواهند رفت. رقابت انتخاباتی که در آن اصولگرایان با تمام قوا حضور دارند موجب شده تا آنها نتوانند به یک لیست واحد برسند و حالا برخی در این جریان این موضوع را مطرح می کنند که اگر لیست واحد ندهیم خلاف شرع است.

روز جمعه این هفته یازدهمین دوره انتخابات مجلس درحالی برگزار می‌شود که جریان‌های سیاسی در وضعیتی نه چندان برابر به استقبال آن خواهند رفت. رقابت انتخاباتی که در آن اصولگرایان با تمام قوا حضور دارند موجب شده تا آنها نتوانند به یک لیست واحد برسند و حالا برخی در این جریان این موضوع را مطرح می کنند که اگر لیست واحد ندهیم خلاف شرع است. اما اگر قرار است به موضوع انتخابات برمبنای شرع نگاه کنیم عجیب است این افرادی که دم از خلاف شرع می زنند چگونه سکوت کردند و حتی حمایت کردند نسبت به اینکه
تعدادی از چهره های با سابقه مجاهدت در
قبل از انقلاب، در جنگ و بعد از آن که در جایگاه‌های مختلفی همچون وکالت، مدیرکلی و وزارت خدمتگزار مردم بوده اند و از ارادتمندان به بنیانگذار انقلاب اسلامی بوده‌اند نتوانستند به دلیل روند تایید صلاحیت‌ها وارد رقابت انتخاباتی امسال شوند. چرا که کسانی که عمر خود را صرف جمهوری اسلامی کردند و اهل تعهد به اسلام و مصالح مردم هستند در انتخابات نیستند که اگر بودند بدون شک رای می‌آوردند. نکته جالب این است که در چنین وضعیتی یک جریانی که با تمام قوا در صحنه حاضر است در چارچوب خود این موضوع را مطرح می‌کند که خلاف شرع است اگر یک لیست ندهیم حقاً که هیچ توجیهی برای این مسئله نمی‌توان یافت. اما اینکه چرا چنین گزاره‌هایی از سوی برخی در جریان اصولگرا مطرح می‌شود به نظر می‌رسد مرتبط با نگرانی آنها از شکست درمقابل برخی لیست‌هایی است که تعدادی از احزاب اصلاح‌طلب اعلام کرده‌اند. در واقع اگرچه جریان اصلاح‌طلبی در سطح کلان در مواجهه با شرایط موجود و کمبود کاندیدای کافی تصمیم گرفت لیست واحد ارائه نکند اما برخی لیست‌هایی که احزاب توانسته‌اند جمع کنند و معرفی کنند نیز برای جریان اصولگرا به یک بیم تبدیل شده و کار را به جایی رسانده که دغدغه‌های آنها روز به روز افزایش یابد و حالا از شرع مایه بگذارند. ترس نسبت به آنچه مردم در انتخابات آتی تصمیم خواهند گرفت در جریان اصولگرایی درحالی دیده می‌شود که باید دید شرایط انتخابات چگونه پیش خواهد رفت. علاوه بر موضوع رقابت برخی احزاب اصلاح‌طلب این موضوع که مشارکت در انتخابات چگونه خواهد بود به ویژه در کلان شهرها بر سرنوشت انتخابات تاثیرگذار خواهد بود.
نام:
ایمیل:
* نظر: