کد خبر: ۲۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
روز گذشته دومين جلسه از دادگاه رسيدگي به اتهامات روح‌ا... زم سر شبکه معاند آمدنيوز با حضور مستشار دادگاه، وکيل مدافع، نماينده دادستان، تعدادي از شکات و نمايندگان حقوقي شکات به رياست قاضي صلواتي برگزار شد که در آن زم با رد اتهام افساد في‌الارض در خصوص قرار دادن اطلاعات مربوط به حضور نيروهاي مستشاري ايران در سوريه و اطلاعات خان‌طومان در اختيار دشمنان گفت: «از ما اطلاعات سوريه را مي‌خواستند و براي نياز مالي به رستمي پول مي‌دادم و از او اطلاعات مي‌گرفتم».

آرمان ملي: روز گذشته دومين جلسه از دادگاه رسيدگي به اتهامات روح‌ا... زم سر شبکه معاند آمدنيوز با حضور مستشار دادگاه، وکيل مدافع، نماينده دادستان، تعدادي از شکات و نمايندگان حقوقي شکات به رياست قاضي صلواتي برگزار شد که در آن زم با رد اتهام افساد في‌الارض در خصوص قرار دادن اطلاعات مربوط به حضور نيروهاي مستشاري ايران در سوريه و اطلاعات خان‌طومان در اختيار دشمنان گفت: «از ما اطلاعات سوريه را مي‌خواستند و براي نياز مالي به رستمي پول مي‌دادم و از او اطلاعات مي‌گرفتم».
شکايت شکات
دومين جلسه دادگاه رسيدگي به اتهامات روح‌ا... زم معروف به نيما ديروز يکشنبه در شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران به رياست قاضي صلواتي برگزار شد. ايسنا نوشت؛ با دستور رئيس دادگاه نماينده حقوقي معاونت حقوقي نهاد رياست جمهوري به عنوان يکي از شکات پرونده در جايگاه حاضر شد و اظهارکرد: نهاد رياست جمهوري به سبب انتشار نامه‌اي جعلي به تاريخ 9 اسفند 96، در کانال آمدنيوز ناظر بر موافقت رياست جمهوري با حضور بانوان در ورزشگاه آزادي از آقاي روح‌ا... زم و گردانندگان کانال آمدنيوز شکايت دارد و از دادگاه محترم تقاضا دارد اتهام جعل نامه با سربرگ نهاد رياست جمهوري و انتشار آن در کانال آمدنيوز را پيگيري کند. در ادامه، وکيل ابراهيم اسلامي با دستور رئيس دادگاه در جايگاه حاضر شد و اعلام کرد: روح‌ا... زم مدير شبکه آمدنيوز 20 مرداد 98، اکاذيبي را پيرامون ابراهيم اسلامي قاضي دادگاه کيفري يک استان منتشر کرده است که اين اکاذيب منتشره از مصاديق تهمت و افترا و تشويش و اهانت است. لذا ما از روح‌ا... زم و گردانندگان آمدنيوز شکايت داريم. رئيس دادگاه اعلام کرد: تعداد ديگري از شکات با ارسال لايحه شکايت خود را از متهم پرونده به دادگاه اعلام داشته‌اند که از جمله آنها مي‌توان به کميته جست‌وجوي مفقودين ستادکل نيروهاي مسلح، مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضائيه، آقاي جعفري دولت‌آبادي دادستان پيشين تهران، آقاي کاظم جلالي سفير جمهوري اسلامي ايران در روسيه، آقاي غلامرضا کاتب نماينده مجلس، آقاي حسن يوسفي مطلوب و خانم بهاره صادقي و تعداد ديگري از شکات اشاره کرد. سپس قاضي از متهم خواست تا براي دفاع در جايگاه حاضر شود.
افساد في‌الارض را قبول ندارم
روح‌ا... زم با قرار گرفتن در جايگاه متهم و ضمن معرفي خود گفت: من نمي‌توانم براي اين تعداد اتهاماتي که ذکر شد يک‌جا دفاع کنم بنابراين اتهاماتم را يک‌به‌يک ذکر کنيد. رئيس دادگاه تصريح کرد: شما در خصوص اتهام افساد في‌الارض که منتسب به شماست توضيح بفرماييد. روح‌ا... زم بيان داشت: من اتهام افساد في‌الارض را قبول ندارم. وي در خصوص شبکه معاند آمدنيوز گفت: اواسط سال 95، آمدنيوز تاسيس شد. بسياري از اطلاعات رسيده به ما دريافتي بود، ظرف سه سال برخي افراد هم به آمدنيوز وصل شدند، مانند سياست کاري يک رسانه جمهوري اسلامي فعاليت داشتيم. قبل از دي 96 آمدنيوز را رها کردم و تا اواسط 97، کنترل آمدنيوز با من نبود و سام محمودي سرابي آن را اداره مي‌کرد که گرايش کمونيستي داشت. وي ادامه داد: به علت برخي اتفاقات در سال 97 دوباره آمدنيوز را گرفتم. زم درباره وقايع و اتفاقات 96، مسئوليت جان افراد کشته شده در تظاهرات و اثبات عدم حضور در آمدنيوز بدون پاسخگويي به سوالات قاضي اظهارکرد: اين موضوع ارتباطي با من ندارد. قاضي گفت: درباره همکاري با سرويس اطلاعاتي فرانسه توضيح دهيد؟ متهم زم گفت: پس از مکالمه روحاني و مکرون از پليس فرانسه با من تماس گرفتند و گفتند که در خطر ترور هستي و شش يا هفت جلسه طول کشيد تا من را بشناسند و حدود چهار يا پنج ماه اين رفت و آمدها ادامه داشت و ايميل دادند که گزارش‌ها را در خصوص اخبار خودت ارسال کن. گزارش‌ها را ارسال کردم. زم افزود: حفاظت نامحسوس گذاشتند تا اينکه آدرس خانه، تلفن، کارت‌هاي بانکي و مشخصاتم در سايت‌هاي داخلي منتشر شد. پس از آن آدرس را به پليس دادم و 24 ساعت بعد خانه من را عوض کردند و تيم حفاظت سنگيني قرار دادند و هر دو ماه يکبار با من قرار مي‌گذاشتند. تعيين وضعيت حفاظت مي‌کردند و به من گفتند که بعد از مکرون سنگين‌ترين تيم حفاظت براي تو است. قاضي اظهارکرد: در جمع آوري اطلاعات نظام به نفع ساير کشورها و سرويس‌هاي جاسوسي چه کارهايي انجام داد‌ي؟ با محمد حسين رستمي در ترکيه ملاقات نکردي؟ زم پاسخ داد: رستمي جزو اسناد محرمانه است؟ رئيس محکمه بيان‌کرد: اطلاعات مربوط به حضور نيروهاي مستشاري ايران در سوريه و اطلاعات خان‌طومان را از اين طريق نمي‌گرفتي تا در اختيار دشمنان اين ملت قرار دهيد؟ متهم پاسخ داد: از ما اطلاعات سوريه را مي‌خواستند و براي نياز مالي به رستمي پول مي‌دادم، رستمي مي‌گفت که قبض‌هايش عقب افتاده و به پول نياز دارد و من هم از او اطلاعات مي‌گرفتم. رئيس دادگاه گفت: درباره توهين به مقدسات دين مبين اسلام توضيح دهيد؟ متهم زم اظهارکرد: بحث توهين به مقدسات زماني صورت گرفته که آمدنيوز در اختيار سرابي بوده است. سپس رئيس محکمه ختم دومين جلسه رسيدگي به اتهامات روح‌ا... زم را اعلام کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: