کد خبر: ۲۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
سرویس سیاسی ـدرخت انقلاب در اعماق زمین ریشه دوانده است. مکتب امام‌خمینی(ره) و انقلاب اسلامی با رویش چشمگیر، هر روز برگ و بار می‌دهد. تربیت‌یافتگان این مکتب راقی با رمز اخلاص غوغای تاریخی به پا می‌کنند. از همین رو، جوشندگی خون علمدار مقاومت دل‌های کثیری را فتح و اراده مقاومت حق‌طلبان جهان را تازگی بخشیده است.

سرویس سیاسی ـدرخت انقلاب در اعماق زمین ریشه دوانده است. مکتب امام‌خمینی(ره) و انقلاب اسلامی با رویش چشمگیر، هر روز برگ و بار می‌دهد. تربیت‌یافتگان این مکتب راقی با رمز اخلاص غوغای تاریخی به پا می‌کنند. از همین رو، جوشندگی خون علمدار مقاومت دل‌های کثیری را فتح و اراده مقاومت حق‌طلبان جهان را تازگی بخشیده است. حضور 25 میلیونی مردم در مراسم تشییع سردار سلیمانی در شهرهای مختلف کشور، قیامتی برپا و ناظران را مبهوت کرد تا جایی‌که بَری مک‌ کافری، ژنرال چهار ستاره آمریکایی به «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» گفت؛ «ترامپ از عظمت تشییع ژنرال سلیمانی، تا سرحد مرگ ترسید.» آزادگان جهان نیز از عراق و کشمیر و لبنان تا اروپا و آمریکای لاتین حضوری مثال‌زدنی داشتند و تظاهرات ضدجنگ 120 شهر آمریکا را فرا گرفت. مجاهدت خالصانه حاج قاسم در راه خدا و زندگی پیوسته در مسیر نورانی اسلام و انقلاب نیز از او اسوه‌ای ماندگار و مکتبی زنده و جامع پیش‌ روی ملت‌ها قرار داده است و حضور حیرت‌آور مردم ایران و جهان در مراسم تشییع او، اعلام پایبندی به «مکتب سلیمانی» بود.
با شش قسم جلاله...
فردا 22 بهمن است و جشن انقلاب در سراسر ایران برگزار می‌شود. جشنی که مانند خود انقلاب اسلامی، پدیده‌ای بی‌نظیر در جهان است و ملت تاریخ‌ساز ایران در پی شهادت و عروج سیدالشهدای مقاومت، با حضوری شورانگیز‌تر و انگیزه و عزمی نیرومندتر از پیش، پیام امید و اعتماد به انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی را به جهان منتقل می‌کند.
در مراسم تشییع پیکر حاج قاسم نیز حضور مثال‌زدنی مردم برای چهره‌ بین‌المللی مقاومت و میداندار اصلی مبارزه با تررویسم بود که با شش قسم جلاله گفته بود «برادران! از مهم‌ترین شئون عاقبت به خیری، نسبت شما با جمهوری اسلامی و انقلاب است. والله از مهم‌ترین شئون عاقبت به خیری، رابطه قلبی، دلی و حقیقی ما با این حکیمی است که امروز سکان انقلاب را به دست دارد؛ در قیامت خواهیم دید مهم‌ترین محور محاسبه این است.»
شعاع جهانی نعمت عظیم
مقتدای انقلاب در منزل شهید سلیمانی، شهادت ایشان به دست خبیث‌ترین افراد عالم یعنی آمریکایی‌ها و افتخار آنها به این جنایت را یک ویژگی ممتاز برای آن مجاهد شجاع برشمردند و خاطرنشان کردند: «جهاد او جهاد بزرگی بود و خداوند نیز شهادت او را شهادت بزرگی قرار داد. این نعمت عظیم بر حاج قاسم که شایسته آن بود، گوارا باشد. حاج قاسم باید همین‌جور به شهادت می‌رسید.»
شعاع همین نعمت عظیم شهادت حاج قاسم بود که نه فقط ملت ایران که شیفتگان راه انقلاب در جهان را فرا گرفت.
محبوب‌ترین شخصیت
نزد مردم
حضور خیره‌کننده مردم در تشییع سردار سلیمانی، علی‌رغم تبلیغات مسموم بوق‌های دروغ‌پراکن دشمن و دنباله‌های داخلی آنها بود که به خیال خام خود تقلا داشتند مردم را از ادامه مسیر مقاومت منصرف کنند. در سال‌های اخیر امپراتوری رسانه‌ای دروغ و پیاده ‌نظام آنها در کشور حضور و نقش‌آفرینی امنیت آفرین و ثبات‌زای ایران در غرب آسیا را هدف حملات خود قرار دادند و هرچه در توان داشتند برای کوبیدن مجاهدان فی سبیل‌الله و مدافعان حرم و فرمانده افتخار آفرینشان، حاج قاسم سلیمانی به صحنه آوردند. آنها در نهایت دروغ‌پردازی، تصویری تفرقه‌آمیز از ایران به بیرون نشان دادند و زمینه ترور سردار عالیقدر مقاومت را برای آمریکا آماده کردند. این رژیم خونخوار با همین خوش‌خدمتی‌ها بود که برای این جنایت گستاخ شد.
اینها در حالی بود که حاج قاسم پیش از شهادتش یعنی همان زمان که معارضان انقلاب در داخل و خارج مشغول ترور شخصیت او و یارانش بودند، محبوب‌ترین شخصیت ایرانی در تمام نظرسنجی‌های داخلی و حتی آمریکایی بود.
مقاومت؛ ناموس مردم
مردم نیز با حضور حماسی، دلبستگی خود به پرچم افراشته اسلام را نشان دادند و ثابت کردند مقاومت ناموس‌شان است. ملت مبارز ایران جلوه‌ای عظیم از خود در پایبندی به آرمان‌های انقلاب نشان داد و سال‌ها کار پر حجم رسانه‌ای ـ تبلیغاتی دشمن را در هم کوبید و تریلیون‌ها پول حرامی که خرج آن شد را دود هوا کرد.
این ملت بصیر بدخواهانش را هم شگفت زده کرد. کارشناس بی‌بی‌سی پس از تشییع پیکر مطهر سردار سلیمانی در اهواز و مشهد، در برنامه‌ای گفت: اتفاق نادر و عجیبی افتاد؛ تاریخ ایران در هیچ برهه‌ای مردم را اینقدر متحد و همراه ندیده است! وی تصریح کرد: خدا می‌داند فردا تهران چه خبر است؟!
اما تشییع این پیکر مطهر در تهران را خبرنگار نیویورک تایمز اینگونه توصیف کرد؛ «دریایی بی‌انتها از مردم که قبل از طلوع آفتاب برای شرکت در مراسم، در محل تعیین شده حضور داشتند. در ۲۵ سال گذشته تا کنون که اخبار ایران را پوشش می‌دهم، هرگز چنین صحنه‌ای ندیده بودم.»
یا نشنال اینترست که نوشت: «ترور ژنرال سلیمانی، موجب تقویت محور مقاومت در منطقه شده و حس ضدآمریکایی را در میان جوانان ایرانی شدت بخشیده است.»
این نشریه آمریکایی خاطرنشان کرده بود: «ترور سلیمانی ایرانی‌ها را در حمایت از جمهوری اسلامی به شیوه‌ای چشمگیر متحد کرده و این امر با حضور ده‌ها میلیون‌ نفری که در تشییع جنازه سلیمانی در سراسر ایران شرکت و از او به عنوان قهرمان ملی یاد کردند، آشکار شد. این مسئله بسیج چشمگیر مردمی بود که یادآور انقلاب اسلامی سال 1979 و تشییع پیکر آیت‌الله خمینی در سال 1989 است. این ابراز ارادت به سلیمانی، بیداری ملی را تقویت کرده، به گسترش حمایت از سیاست‌های منطقه‌ای ایران منجر شده و به میزانی چشمگیر اراده سیاسی کشور را در مقابله با فشار آمریکا، استحکام بخشیده است.»
نشنال اینترست از «تبدیل حس ضدآمریکایی به نیرویی قوی‌تر در نسل جوان» و «متحد ساختن دنیای شیعه در حمایت از مقاومت» به عنوان دیگر عواقب ترور سپهبد سلیمانی یاد کرد و نوشت: ترور سلیمانی حس ضدآمریکایی را در جوامع منطقه‌ای شیعه که چهل درصد جمعیت خاورمیانه را تشکیل می‌دهد تشدید کرده است. رهبران برجسته شیعه نظیر آیت‌الله علی سیستانی در عراق، که میلیون‌ها مقلد در سراسر جهان دارد، با محکوم کردن این ترور، از سلیمانی به عنوان شهید یاد کرده‌اند. موقعیت سلیمانی به عنوان یک شهید، همراه با طرفداران گسترده در جوامع اصلی شیعه نشانه ضعف استراتژی آمریکا در تسخیر قلب‌ها و ذهنیات مردم است.»
دورانی تازه در نظم جهانی
در مراسم تشییع سردار سلیمانی در تهران، حد فاصل میدان امام حسین(ع) تا میدان انقلاب و آزادی و خیابان‌های اطراف لبریز از جمعیت بود. رصد جاده‌های منتهی به اهواز در روز تشییع، حاکی از این بود که حجم زیادی از خودروهای شخصی و وسایل نقلیه از شهرهای مختلف استان خوزستان به‌سمت اهواز در حال حرکت بودند تا در این مراسم شرکت کنند.
تراکم جمعیت تمام وسعت روی پل شهید علم‌الهدی بر فراز رود کارون را فرا گرفته بود و منظره‌ای تاریخی و به یادماندنی آفریده بود. این تراکم شدید سبب شد مراسم تشییع که قرار بود از ساعت 8 صبح آغاز شود، دو ساعت به تأخیر بیفتد.
در مشهد نیز کاروان شهدای مقاومت با مشایعت مردم قدرشناس، پس از حدود سه ساعت، در میان غریو فریادهای «یا حسین» و استقبال زائران و خادمان حریم رضوی از «باب‌الجواد» وارد حرم مطهر رضوی شد. کرمان نیز به سیاق همین شهرها قیامت شد.
بیت‌الغزل شعارهای مردم در تشییع حاج قاسم «انتقام» بود. شعاری که با اقدام قاطعان سپاه جامه عمل بر تن کرد. بامداد چهارشنبه 18 دی ماه یکی از بزرگ‌ترین و مجهز‌ترین پایگاه‌های نظامی آمریکا در دنیا ـ عین‌الاسد ـ هدف 13 موشک نقطه زن قرار گرفت و منهدم شد.
آن هم در شرایطی که سیستم‌های راداری آمریکا از رهگیری موشک‌ها عاجز بودند و 75 سال بود که آمریکا چنین ضربه‌ای را از هیچ کشوری دریافت نکرده بود. این ضربت حماسی، در امتداد و دایره پیروزی‌های پی‌در‌پی جبهه مقاومت بر شبکه خبیث استکبار در غرب آسیا از جمله به گِل نشاندن کشتی جنگی‌اش در عراق و سوریه و متلاشی ساختن توده‌ سرطانی داعش، انهدام پهپاد فوق پیشرفته آمریکا، حملات انصارالله به تأسیسات آرامکو و... است و نشانه آغاز دوران جدید در نظم جهانی و شکسته شدن اراده شیطانی مستکبران است.
درختی ریشه‌دار
22 بهمن امسال با آغاز این دوران جدید همزمان است و یک ایران سلیمانی فردا بار دیگر با حضور حماسی در راهپیمایی، پیوند مستحكم خود را با نظام اسلامی به رخ همه‌ بدخواهانی می‌کشد که صدها ترفند و توطئه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، امنیتی در پی گسستن این اعتماد و پیوند مقدس‌اند. ملت آگاه و مبارز ایران فردا با حضوری شکوهمند و حرکتی مجاهدت‌آمیز و با دلی داغدار از شهادت محبوب‌ترین شخصیت خود اما پر انگیزه‌تر از پیش، به آرمان‌های امام راحل لبیک می‌گویند.
اساسا، پایبندی مردم و جوانان به اهداف و آرمان‌های انقلاب و امام راحل از جمله حقایق بزرگ و فرصت‌های نظام است. این حضور در مقاطع مختلف انقلاب معجزه آفریده است. حضور مؤثر و میلیونی مردم در راهپیمایی 22 بهمن نیز متعلق به روح و معنای حقیقی انقلاب است که ملت مبارز ایران عزم، همت و اراده انقلابی و اسلامی خود را در آن بروز می‌دهد و کِید دشمن را باطل می‌کند.
مقتدای انقلاب چهارم بهمن 1368 در دیدار اقشار مختلف مردم ابراز داشته‌اند: «بیست و دوم بهمن، در حکم عید غدیر است؛ زیرا در آن روز بود که نعمت ولایت، اتمام نعمت و تکمیل نعمت الهی، برای ملت ایران صورت عملی و تحقق خارجی گرفت.» حضور پر طراوت فردا عزت و اقتدار ملی را به رخ جهان می‌کشد و امیدهای دشمن را پوچ می‌کند. همین حضور یکپارچه است که درخت انقلاب را ریشه‌دار‌تر و تنومند‌تر می‌سازد که بركندن آن از جا ناممكن است.
نام:
ایمیل:
* نظر: