کد خبر: ۲۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
حاشیه های جذاب ترین تساوی دربی
نودویکمین دربی سرخابی پایتخت با تساوی پرگل 2-2 تمام شد تا یحیی گل‌محمدی و فرهاد مجیدی، سرمربیان جدید پرسپولیس و استقلال در نخستین تقابل‌شان بازنده نباشند.

نودویکمین دربی سرخابی پایتخت با تساوی پرگل 2-2 تمام شد تا یحیی گل‌محمدی و فرهاد مجیدی، سرمربیان جدید پرسپولیس و استقلال در نخستین تقابل‌شان بازنده نباشند. بازی مساوی شد و پرسپولیس و استقلال امتیازات را تقسیم کردند اما مثل همیشه شیوه بازی 2 تیم از سوی برخی مورد تمجید قرار گرفت و از سوی عده‌ای دیگر مورد انتقاد. برخی بر این باور بودند که استقلال تا زمانی که مهدی قائدی در زمین بود تیم برتر بود و برخی هم بازی با حوصله و بدون هیجان‌زدگی پرسپولیس را ستوده و برگ برنده این تیم را که توانست بازی باخته را با مساوی عوض کند تعویض‌های خوب یحیی و بازی‌خوانی خوب این مربی عنوان کردند. البته برخی اظهارنظرهای احساسی و متعصبانه هم بود؛ یا پرسپولیس را تیم برتر مطلق نامیدند یا استقلال را. البته نکات آماری جالبی هم از دربی 91 بر جای ماند؛ این‌که پرسپولیس نتوانست دهمین برد متوالی‌اش را جشن بگیرد و یحیی هم نتوانست با سرخ‌ها در برد هت‌تریک کند. یا هت‌تریک بردهای مجیدی تبدیل به پوکر نشد. حتی رکورد تاریخی هت‌تریک برد در یک سال برای یک تیم در دربی هم از دست پرسپولیس رفت و آن‌ها نتوانستند سومین برد متوالی‌شان در سال 98 مقابل استقلال را جشن بگیرند.
 
هرچه که باشد نقدهای فنی و منطقی را نمی‌توان نادیده گرفت و شاید مهمترین نقد فنی این بازی تعویض مهدی قائدی، ستاره جوان این روزهای استقلال باشد. استقلال که در یک ماه گذشته شرایط بحرانی و بغرنجی را پس از رفتن استراماچونی گذراند با چند مصدوم و محروم به دربی رسید و 2 بار هم از رقیب سنتی پیش افتاد. قائدی در غیاب شیخ دیاباته خوش درخشید و ستاره زمین بود اما با خروج نیمار ایرانی که به گفته فرهاد مجیدی به خاطر خستگی تعویضش کرد انگار ترمز استقلال کشیده شد. همان لحظه‌ای که قائدی تعویض شد قابل پیش‌بینی بود که یحیی خط دفاع را جلوتر بکشد. البته مجیدی توجیه عجیبی دارد. او شطرنج مربیان را باخته و معتقد است در آن لحظات قائدی خسته بوده و هافبک نفوذی به زمین برده تا از هافبک به قلب دفاع پرسپولیس بزند! پرسپولیس مگر جلو بود و دفاع چندلایه چیده بود که استقلال استارت حمله را از عقب‌تر بزند؟ تیمی که عقب افتاده باید دفاعش را در اطراف دروازه‌اش نگه دارد. قائدی همانقدر خسته بود که دفاع پرسپولیس. فوتبال بازی اشتباهات است و مجیدی اشتباه کرد.
 
نقطه قوت پرسپولیس بازی‌خوانی و تعویض‌های طلایی یحیی بود. او با آوردن بشار رسن و استوکس به بازی تیمش را از فشار حریف خارج کرد. اما سوال اینجاست که چرا بشار رسن در بازی‌های قبلی و همین بازی نیمکت‌نشین بوده و چرا محمد انصاری با وجود ضعف عملکردش در بازی‌های قبلی کماکان فیکس است؟ انصاری که از بهترین‌های چند سال  اخیر پرسپولیس و فوتبال ایران بوده بی‌تمرکز است و‌ افت کرده و کمال کامیابی‌نیا هم شادابی گذشته را ندارد. حتی بیرانوند و ترابی هم مثل همیشه نبودند و یحیی برای بازی‌های پیش رو و بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا باید ‌انگیزه آن‌ها را بالا ببرد.
 
 
غلامپور: زدن روزبه چشمی را تکذیب می‌کنم
بعد از پایان دربی صحنه‌ای از تلویزیون پخش شد که ظاهرا بهزاد غلامپور، مربی دروازه‌بان‌های استقلال با روزبه چشمی، مدافع تیمش درگیری فیزیکی پیدا کرده. غلامپور با رد این موضوع به فارس گفت: «تصاویر به شکلی بود که انگار من روزبه چشمی را زده‌ام. من و روزبه داشتیم با هم بحث فنی می‌کردیم که دست و پای ما با هم به حرکت درآمد(باخنده). واقعا فیلم به شکلی درآمد که انگار من چشمی را زده‌ام ولی چنین مسئله‌ای نبود. من شهامت آن را دارم که واقعیت را بگویم و زدن یک بازیکن نه در شأن من است و نه در شأن روزبه چشمی که چنین مسئله‌ای را ببیند. شاید باور نکنید ولی تمام فامیل‌های ما، مادر و همسرم همه به من زنگ زدند و به من گفتند تو چه کار کردی؟ برای آن‌ها قسم خوردم که این اتفاقی که شما می‌گویید درست نیست.»
 
 
پیروانی: علیپور قصد توهین نداشت
افشین پیروانی، سرپرست تیم پرسپولیس در خصوص شادی گل جنجالی علی علیپور گفت: «فکر نمی‌‌کنم بی‌احترامی شده باشد. خیلی از بازیکنان در زمین کارهای عجیب و غریبی انجام دادند. ما تلاش کردیم تا جو ورزشگاه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آرام کنیم. به علی علیپور گفتم عذرخواهی کند و کسی قصد توهین نداشت.»
نام:
ایمیل:
* نظر: