کد خبر: ۲۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز مدعی شد ارتش تروریست آمریکا عملیات‌های مشترک خود با عراق از سر گرفته است.

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز به نقل از ۲ افسر نظامی این کشور مدعی شد ارتش تروریست آمریکا بعد از وقفه‌ای ۲ هفته‌ای، عملیات‌های مشترک خود با عراق از سر گرفته است.

این در حالی است که پارلمان عراق در ۵ ژانویه در جلسه‌ای ویژه و با رای اکثریت نمایندگان طرح خروج نیرو‌های بیگانه از این کشور را تصویب کرد.

پس از آن نیز ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا در عراق گفته است عملیات‌های آموزش نیرو‌های عراقی در جنگ با داعش را به منظور تمرکز بر روی فراهم آوردن امنیت برای تمامی نیرو‌های ائتلاف در سرتاسر عراق متوقف خواهد کرد.

با این حال روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی مدعی شده است که آغاز عملیات‌های نظامی مشترک به وقفه ۲ هفته‌ای ایجادشده پس از تظاهرات‌ها مقابل سفارت آمریکا در عراق، پایان خواهد داد.

۲ افسر نظامی آمریکایی که خواسته‌اند نامشان فاش نشود زیرا مجاز نبوده‌اند درباره این مأموریت‌ها اطلاعاتی در اختیارخبرنگاران قرار دهند؛ در مصاحبه با نیویورک‌تایمز آغاز این عملیات‌های مشترک میان نظامیان دو کشور را تأیید کرده‌اند.

روز سه‌شنبه، ۲۴ دی، رهبر جریان صدر عراق خواستار برگزاری تظاهرات میلیونی در محکومیت حضور نیرو‌های آمریکایی در کشورش شد.

پیش از این نیز روزنامه آمریکایی وال‌استریت‌ژورنال گزارش داد، آمریکا در حال بررسی قطع ۲۵۰ میلیون دلار کمک نظامی به عراق در صورت اخراج نظامیان آمریکایی از این کشور است.

نام:
ایمیل:
* نظر: