کد خبر: ۲۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
سیده فاطمه ذوالقدر- نیاز امروز کشور به ارتقاء سرمایه‏ها و اعتماد اجتماعی است تا به پشتوانه این سرمایه‏‏ها اهداف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی محقق شود، یقیناً باوراین است که افزایش این سرمایه‏ها در خلا و معجزه‏گونه رخ نمی‏دهد و زیرساخت‏های آن بر مدار شفافیت و عملگرایی صادقانه و صالحانه، مهیا خواهد شد.

سیده فاطمه ذوالقدر- نیاز امروز کشور به ارتقاء سرمایه‏ها و اعتماد اجتماعی است تا به پشتوانه این سرمایه‏‏ها اهداف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی محقق شود، یقیناً باوراین است که افزایش این سرمایه‏ها در خلا و معجزه‏گونه رخ نمی‏دهد و زیرساخت‏های آن بر مدار شفافیت و عملگرایی صادقانه و صالحانه، مهیا خواهد شد.
به همین منظور، توجه همگان را به توصیه‏های شهید عزیزمان حاج‏قاسم سلیمانی درباره ارتباط با مردم جلب می‏کنم که: «آن دختر باحجاب یا کم‏حجاب و یا بی‏حجاب هم، فرزند ماست، جامعه من و خانواده ما است، این ها همه مردم ما هستند، بچه‏های ما هستند»، لذا همگان به‏ویژه کسانی‏ که تریبونی به دست می‏آورند توجه داشته باشند که به گونه‏ای سخن نگویند که موجب تفرقه و انشقاق جامعه شود و به قول شهید حاج‏قاسم: «خُب پس چه کسی را می‏خواهید حفظ کنید».
در مجلس دهم، در تصویب طرح‏ها و لوایح، نیازهای کوتاه‏مدت جامعه و همچنین میان‏مدت و بلند‏‏مدت مد‏نظر بوده و همواره اهتمام خود را بر آن قرار دادیم که بتوانیم مطالبات و انتظارات مردم شریف را جامه عمل بپوشانیم. از این‏رو در فراکسیون زنان برای حوزه زنان و خانواده‏؛ سیاست‏های کاهش فقر مطلق را به کار بستیم و در این خصوص افزایش اعتبارات بیمه زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست را مصوب کردیم و آنها را در برخورداری از اعتبارات پرداختی برای دیه محکومان معسر جرائم غیرعمد و اخذ وام‏های اشتغال‏زایی و کارآفرینی در اولویت قرار دادیم. سیاست عدالت جنسیتی و اجرای ماده 101 قانون برنامه ششم توسعه، از دیگر موضوعات مورد پیگیری در فراکسیون زنان بود که ماحصل آن، حضور بیشتر زنان توانمند در پست‏های مدیریتی کشور بود و در این راستا از همه وزرا و مسئولان ذی‏ربط برای تحقق «دستورالعمل اختصاص 30درصد از پست‏های مدیریتی به زنان» مطالبه و درخواست شد. در بخشی دیگر از رویکردهای حمایتی از خانواده و زنان شاغل، افزایش مرخصی زایمان از شش‏ماه به نه‏ماه و پیگیری پرداخت مطالبات حقوق و مزایا برای همه زنان شاغل اعم از بخش دولتی و خصوصی در این دوره را داشتیم و همچنین برای زنانی که دارای شرایط خاص بودند نیز تسهیلاتی مصوب شد.
با هدف ایجاد امنیت شغلی و پاسخگویی به انتظارات بحق فعالان در بخش‏های صنایع دستی، گردشگری و هنری موضوع بیمه قالیبافان، هنرمندان، راهنمایان تورهای گردشگری و فعالان قرآنی و برخی مشاغل مورد پیگیری جدی قرار گرفت.
توسعه بر مدار سرمایه‏های انسانی حرکت می‏کند. از این‏رو خواست‏ها و انتظارات کودکان و نوجوانان به عنوان آینده‏سازان این مرز و بوم را مورد توجه جدی قرار دادیم و مشکل کودکان کار و خیابان را به عنوان یک دل‏مشغولی کلیدی که همواره موجب تاثر خاطر بوده و هست، پیگیری کردیم که بحمدالله، اراده‏ها بر تصویب این قانون راسخ شد و با مطالبات گسترده و رایزنی‏هایی که به انجام رساندیم، هم اینک در شرف تصویب است‏. همچنین گروهی از کودکان جامعه به دلیل نداشتن شناسنامه از بی‏هویتی در رنج بوده و از فرایند تحصیل و آموزش و برخورداری از خدمات بیمه‏ای و درمانی مناسب بازمانده‏اند که در فراکسیون زنان تلاش‏های بسیاری برای تصویب لایحه اعطای تابعیت به فرزندان متولد از ازدواج مادر ایرانی با مردان خارجی صورت پذیرفت که امیدواریم با اجرای آن مشکلات آنها تا حد امکان مرتفع شود.  همین‏طور درخصوص پدیده کودک‏همسری نیز تلاش‏هایی جهت پیشگیری از آن داشتیم که امیدواریم این موضوع در مسیر شرع و عرف و با هدف ارتقاء سطح سلامت و به دور از حاشیه‏سازی‏ها حرکت کند. برای کودکان دارای بیماری‏‏های خاص اوتیسم، EB، گوشه و پروانه‏‏ای، بودجه خاص در نظر گرفتیم و همچنین در این راستا لایحه حمایت از معلولان مصوب شد.
امید دارم در سایه‏سار حمایت‏های همیشگی ملت شریف و شهیدپرور و الطاف باری‏تعالی بتوانیم در مسیر اعتلا و توسعه کشور عزیزمان ثابت‏قدم بوده و توسعه‏ای پایدار آن‏گونه که زیبنده این مرز و بوم است را محقق کنیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: