کد خبر: ۲۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به اخراج نیرو‌های نظامی آمریکا از عراق، این کشور را به اعمال تحریم‌های گسترده تهدید کرد.

 دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در مسیر بازگشت از فلوریدا به واشنگتن در واکنش به تصویب قانون اخراج نیرو‌های نظامی آمریکا از عراق در پارلمان این کشور، عراق را به اعمال تحریم‌های گسترده تهدید کرد.

بر اساس گزارش خبرنگاران آمریکایی، ترامپ اعلام کرد: «ما نیروهایمان را از عراق بیرون خواهیم کشید، اما عراق باید هزینه پایگاه هوایی ما را بپردازد.»

او افزود: در صورتی که عراق خواستار خروج نیرو‌های آمریکایی از این کشور شود و این اقدام به صورت دوستانه صورت نگیرد، ما تحریم‌های بی سابقه‌ای علیه این کشور وضع می‌کنیمدیروز (یکشنبه) طرحی در پارلمان عراق تصویب شد، که بر لزوم اقدام دولت برای پایان دادن به حضور نیرو‌های آمریکایی در عراق تاکید می‌کند.

پارلمان عراق در جلسه خود خواستار اقدام برای پایان دادن به حضور تمام نیروهای خارجی در خاک عراق، لغو درخواست کمک‌ از ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش، منع استفاده نیروهای خارجی از حریم هوایی عراق به هر دلیلی، شکایت از آمریکا به شورای امنیت سازمان ملل متحد و نیز انحصار تسلیحات در دست دولت عراق شد.

نمایندگان پارلمان عراق دیروز در نشست پارلمان شعار‌هایی در مخالفت با حضور نظامی آمریکا در کشورشان و در پاسداشت یاد (سردار شهید) قاسم سلیمانی سر دادند.

نام:
ایمیل:
* نظر: