کد خبر: ۲۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
پس از شکست طرح آمریکا برای تغییر نظام سیاسی عراق از طریق آشوب‌های خیابانی، این کشور به تحریم و ترور بازگشته است؛ به گزارش ایسنا، وزارت خزانه‌داری آمریکا دیروز چهار شخصیت عراقی به نام‌های «خمیس فرحان الخنجر العیساوی»، «لیث الخزعلی»، برادرش «قیس الخزعلی» و «حسین فلاح اللامی» را در لیست تحریم خود قرار داد.

پس از شکست طرح آمریکا برای تغییر نظام سیاسی عراق از طریق آشوب‌های خیابانی، این کشور به تحریم و ترور بازگشته است؛ به گزارش ایسنا، وزارت خزانه‌داری آمریکا دیروز چهار شخصیت عراقی به نام‌های «خمیس فرحان الخنجر العیساوی»، «لیث الخزعلی»، برادرش «قیس الخزعلی» و «حسین فلاح اللامی» را در لیست تحریم خود قرار داد.
«دیوید شنکر» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه، در این رابطه گفت، این روند ادامه دارد و دیگر مسئولان عراقی را نیز شامل خواهد شد. شنکر گفت که خوب است مقامات عراقی به همکاری با آمریکا تمایل پیدا کنند!
این مقام آمریکایی در ادامه، اظهاراتی مضحک را بر زبان آورد و ادعا کرد، آمریکا ملت عراق را در فراهم سازی آنچه دولت عراق نتوانست محقق کند، یاری می‌کند و... این تحریم‌ها، باعث تقویت نهادهای قانون اساسی در دولت عراق می‌شود!
در میان این چهار نفر، قیس خزعلی، دبیرکل گروه «عصائب اهل حق»، معروف‌ترین چهره‌ای است که تحریم شده است.
حمله پهپادی به منزل مقتدا صدر
«صالح محمد العراقی» از منابع رسانه‌ای نزدیک به جریان «صدر» اعلام کرد که منطقه «الحنانه» در نجف، که منزل «مقتدا صدر» در آنجا واقع است، هدف حمله یک پهپاد ناشناس قرار گرفت. ظاهرا مقتدا صدر در زمان حمله، در خانه حضور نداشته است.
به اعتقاد کارشناسان، این حمله احتمالا کار آمریکایی‌ها بوده است و واشنگتن می‌خواهد از این طریق ، فتنه تازه‌ای را در عراق دست و پا کند و خصوصا، میان شیعیان دو دستگی بیندازد.
امتناع از بمباران داعش
آمریکا که مدعی است، تحریم به تقویت دموکراسی درعراق کمک می‌کند، در همان حال، از عناصر داعش در این کشور حمایت می‌کند. این اقدامات، به خوبی نیت واقعی آمریکا در عراق را بر ملا می‌کند و به همگان نشان می‌دهد که منظور از حفظ و تقویت دموکراسی در عراق، حفظ و تقویت منافع نامشروع آمریکا در این کشور است!
دیروز یک فرمانده «حشد‌الشعبی» در استان الانبار اعلام کرد، جنگنده‌های آمریکایی هسته‌های داعش در این استان را هدف قرار نمی‌دهند. این در حالی است که آمریکا مدعی است «ائتلاف ضد داعش» را برای همین منظور و حمله به داعش، به وجود آورده است.
به گزارش خبرگزاری فارس، این فرمانده حشد که نام وی ذکر نشد، فاش کرد که آمریکا حتی از تروریست‌های داعش در الانبار حمایت هم می‌کند.
این منبع در حشد تأکید کرد که جنگنده‌های آمریکایی مدت زمان زیادی را در این مناطق (غرب عراق) پرواز می‌کنند، ولی مراکز استقرار داعش را هدف قرار نمی‌دهند.
طی روزهای اخیر نیز کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس از جمله عربستان و امارات ، تلاش می‌کرده‌اند عناصر داعش را وارد بغداد کنند.
«حافظ آل بشاره» کارشناس مسائل امنیتی عراق، با بیان اینکه هدف آمریکا، وارد کردن داعش جنایتکار به مناطق معینی در پایتخت بوده است، تأکید کرد که آمریکا و ارتجاع عرب قصد داشتند توجیهی برای انتقال تروریست‌ها از سوریه و از استان‌های دیاله، صلاح الدین، الانبار عراق به بغداد، دست و پا کنند.خبر دیگر اینکه، حمله عناصر داعش به مقر نیروهای حشد‌الشعبی در کرکوک، دست‌کم پنج کشته و زخمی برجای گذاشت.
استقرار نیرو در بغداد به درخواست معترضان
فرماندهی عملیات بغداد دیروز از استقرار مجدد نیروهای امنیتی عراق در بغداد خبر داد. این نهاد نظامی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «تظاهر‌کنندگان درخواست کردند که نیروهای مسلح در مناطق السنک و الخلانی مجددا مستقر شوند». به گزارش خبرگزاری فارس، فرماندهی عملیات بغداد تأکید کرد که اگر نیروهای امنیتی در مناطق بغداد حضور می‌داشتند، کسی کشته یا زخمی نمی‌شد.
آغاز عملیات «ارادة النصر»
فرماندهی عملیات مشترک عراق، دیروز از آغاز هفتمین مرحله از عملیات «ارادة النصر» دراستان‌های کرکوک، دیاله و صلاح‌الدین خبر داد.
در بیانیه سرلشکر ستاد «عبدالامیر رشید یار الله» جانشین فرماندهی عملیات مشترک، آمده است: به دستور فرماندهی کل نیروهای مسلح و با نظارت فرماندهان عملیات مشترک، به لطف الهی، از صبح امروز(دیروز)، هفتمین مرحله عملیات «ارادة النصر»، از چهار محور آغاز شده است. وی افزود که در این عملیات، نیروهای حشدالشعبی نیز حضور دارند.
اواسط تیرماه گذشته، مرحله نخست عملیات ارادة النصر، با هدف پاکسازی مناطق محصور بین استان‌های صلاح‌الدین، نینوا و الانبار تا مرزهای بین‌المللی عراق و سوریه، آغاز شده و تاکنون، شش مرحله از این عملیات با موفقیت به اجرا در آمده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: