کد خبر: ۲۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
ترامپ پیش از عزیمت به انگلیس برای شرکت در اجلاس سران ناتو طرح استیضاحش در مجلس نمایندگان آمریکا را شرم آور خواند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در سخنانی در جمع خبرنگاران و پیش از عزیمت به انگلیس برای شرکت در اجلاس سران ناتو درباره طرح استیضاحش در کنگره آمریکا، گفت: «دموکرات‌ها یعنی دموکرات‌های چپگرا و دموکرات‌هایی که هیچ کاری نمی‌کنند، تصمیم گرفتند که وقتی بنده برای شرکت در اجلاس ناتو می‌روم بهترین زمان برای کارشان (طرح استیضاح) است.»

وی افزود: «آن‌ها از یک سال پیش برای این کار تصمیم گرفتند که درست زمان حضورم در نشست ناتو این کار را انجام بدهند. این سفر یکی از مهمترین سفر‌هایی است که رئیس‌جمهور کشور انجام می‌دهد. اینکه آن‌ها این کار را انجام بدهند و الان طرح استیضاح را روی میز قرار بدهند، یک حقه است.»

ترامپ گفت: «اگر توجه کرده باشید امروز خبری فوری منتشر شد مبنی بر اینکه رئیس‌جمهور اوکراین به صراحت و با تاکید اعلام کرد رئیس‌جمهور ترامپ هیچ کاری اشتباهی انجام نداده است. پس ماجرا باید خاتمه یابد. وی چند ساعت پیش گفت که رئیس‌جمهور ترامپ هیچ کار اشتباهی نکرده است. با این سخنان، باید همه چیز تمام شود.


رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد: «اما این داستان هرگز تمام نخواهد شد، زیرا آن‌ها می‌خواهند کاری که را که دوست دارند انجام بدهند. آن‌ها در حوزه‌های انتخاباتی خودشان نابود شده اند. فکر می‌کنم فرصت عظیمی برای جمهوری خواهان در راه است. جمهوری خواهان هرگز و هرگز تا به اندازه حالا متعهد و متحد نبوده اند. پس از این جهات می‌بینم که اوضاع فوق العاده‌ای پیش آمده است. اما ازجهات دیگر، این وضعیت شرم آور است. این وضعیت برای کشورمان شرم آور است.»

این در حالی است که جمهوری خواهان ارشد کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا خواستار شهادت آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس در این کمیته در خصوص جلسات استماع علنی مربوط به تحقیقات استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور شدند.

محتوای گفت‌و‌گوی ترامپ و رئیس‌جمهور اوکراین که بوسیله افشاگر جامعه اطلاعاتی آمریکا فاش شد، رسوایی بزرگی را برای ترامپ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به همراه داشته و او را در معرض استیضاح قرار داده است.

او طی تماسی تلفنی در ۲۵ ژوئیه از رئیس‌جمهور اوکراین خواسته بود تا تحقیقات درباره فساد مالی جو بایدن و پسرش را تسریع بخشد. افشای این موضوع باعث شد دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا بار دیگر گزینه استیضاح را مطرح کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: