کد خبر: ۲۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
در شرایطی که استقلال با آندره‌آ استراماچونی، سرمربی ایتالیایی‌اش جان تازه‌ای گرفته و با ارائه فوتبال زیبا و تهاجمی و چشم‌نواز تحسین همگان را برانگیخته روز گذشته یک شایعه باعث شد هواداران این تیم نگران شوند.

در شرایطی که استقلال با آندره‌آ استراماچونی، سرمربی ایتالیایی‌اش جان تازه‌ای گرفته و با ارائه فوتبال زیبا و تهاجمی و چشم‌نواز تحسین همگان را برانگیخته روز گذشته یک شایعه باعث شد هواداران این تیم نگران شوند. برخی رسانه‌ها و کانال‌های هواداری خاص از کاندیدا بودن استراماچونی برای هدایت تیم ملی فوتبال ایران خبر دادند، این در حالی بود که در روزهای گذشته رسانه‌های داخلی و خارجی همگی از نزدیک شدن برانکو ایوانکوویچ، سرمربی سابق تیم ملی به نیمکت این تیم و توافق او برای عقد قرارداد 3 ساله با فدراسیون فوتبال ایران خبر داده بودند. حتی برخی از این رسانه‌ها نقل‌قول‌هایی هم از پروفسور آورده و از قول او نوشته بودند با تیم ملی ایران به توافق رسیده‌ام و دیگر به پرسپولیس برنمی‌گردم. برخی رسانه‌ها هم از آپشن‌های برانکو برای توافق با فدراسیون فوتبال ایران رونمایی کرده بودند که البته نه تایید شد و نه تکذیب. همه این گمانه‌زنی‌ها و اخبار و شایعات درباره نیمکت تیم ملی ایران در حالی صورت گرفته و می‌گیرد که هنوز تکلیف مارک ویلموتس، سرمربی بلژیکی تیم ملی مشخص نشده و معلوم نیست وضعیت او با فدراسیون فوتبال چه می‌شود. در چنین شرایط ابهام‌آلودی برخی رسانه‌ها برانکو را سرمربی تیم ملی می‌دانند و برخی دیگر هم هر روز گزینه‌ای تازه به کاندیداهای سرمربیگری تیم ملی اضافه می‌کنند. در جدیدترین گمانه‌زنی‌ها هم نام رنار، سرمربی سابق و فرانسوی تیم ملی مراکش، یحیی گل‌محمدی، سرمربی شهرخودرو و استراماچونی، سرمربی استقلال به لیست گزینه‌های هدایت تیم ملی فوتبال ایران اضافه شده. این در حالی است که فدراسیون فوتبال هیچ واکنشی به این اخبار و شایعات و اسامی نشان نداده است.
 
اگر واقعا توافقی حتی به صورت شفاهی بین فدراسیون فوتبال و برانکو انجام شده با توجه به مشخص نبودن وضعیت مارک ویلموتس با تیم ملی و فدراسیون، این توافق اخلاقی و قانونی نیست و می‌تواند تبعات بسیار ناخوشایند چه به لحاظ مالی و چه به لحاظ معنوی برای فوتبال ایران در پی داشته باشد. اگر هم توافقی صورت نگرفته چرا کسی برانکو را برای این رفتارهای مضرش در خصوص فوتبال ایران توجیه و بازخواست نمی‌کند؟ نکته بعدی این است که اگر قرار به فسخ قرارداد ویلموتس باشد اصولا رویکرد و هدف‌گذاری فدراسیون فوتبال برای تیم ملی چیست که این همه مربی با سلیقه‌ها و راهبردهای متفاوت برای تیم ملی قطار شده‌اند و چرا فدراسیون واکنش مناسبی به این موضوع نشان نمی‌دهد؟
 
نکته دیگر درباره گزینه شدن استراماچونی برای تیم ملی فوتبال ایران است. این مربی جوان ایتالیایی با باشگاه استقلال قرارداد 2 ساله دارد و به گفته امیرحسین فتحی، مدیرعامل باشگاه استقلال قرارداد او برای 2 فصل تنظیم شده و او در لیگ بیستم هم با آپشن‌هایی که به قرارداد سال دومش اضافه می‌شود سرمربی استقلال خواهد بود. از طرفی او با توجه به نتایج خوبی که در هفته‌های اخیر با استقلال کسب کرده و آبی‌ها را به یک قدمی صدر جدول رسانده به شدت میان هواداران این تیم محبوب شده و قطعا آبی‌های پایتخت راضی به جدایی او نخواهند بود. البته فتحی هم به این موضوع واکنش نشان داده و گفته است: «من تا به حال چنین خبری را نشنیدم و وقتی خبری در میان نیست، پس لزومی ندارد در موردش حتی حرف بزنیم.» با این حال موضوع در فضای مجازی حسابی بازتاب داشته و برخی از کاربران و هواداران استقلال معتقدند بعید است فدراسیون فوتبال سراغ استراماچونی برود. آن‌ها معتقدند مسئولان فدراسیون با برانکو توافق می‌کنند و اگر نام مربی ایتالیایی آبی‌ها مطرح شده قطعا از روی شیطنت برخی افراد و رسانه‌هاست که دوست ندارند موفقیت استقلال را ببینند. به اعتقاد این عده از کاربران و هواداران مطرح شدن نام استراماچونی برای تیم ملی به منظور به هم ریختن تمرکز کادر فنی و بازیکنان استقلال و ضربه زدن به این تیم بوده و استراماچونی هرگز مورد نظر مسئولان فدراسیون نبوده و نیست.
نام:
ایمیل:
* نظر: