کد خبر: ۲۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
منابع آمریکایی گزارش داده‌اند که «دونالد ترامپ» ساعت 20:30 شب پنج شنبه به وقت محلی(19:30 به وقت تهران) وارد پایگاه هوایی بگرام در 40 کیلومتری شمال کابل شده و به مدت دو و نیم ساعت در این پایگاه حضور داشته است.

منابع آمریکایی گزارش داده‌اند که «دونالد ترامپ» ساعت 20:30 شب پنج شنبه به وقت محلی(19:30 به وقت تهران) وارد پایگاه هوایی بگرام در 40 کیلومتری شمال کابل شده و به مدت دو و نیم ساعت در این پایگاه حضور داشته است. پیش از این، به خبرنگاران دستور اکید داده شده بود که برای حفظ امنیت ترامپ، این سفر را مخفی نگاه دارند و به همین دلیل، خبر ورود وی به افغانستان و پایگاه بگرام با تأخیری چندساعته منتشر شد! خبرنگاران همچنین نوشته‌اند که پیش از فرود هواپیمای حامل ترامپ، تمام چراغ‌های داخل هواپیما خاموش شده و گوشی‌های همراه و دیگر تجهیزات خبرنگاران هم که ممکن بود سیگنالی صادر کنند، به طور موقت ضبط شده بود . اعضای تیم رسانه‌ای همراه ترامپ حتی هنگام ورود به هواپیما، از مقصد اطلاعی نداشته و تنها دو ساعت پیش از رسیدن به افغانستان، از مقصد اطلاع یافتند.
پیش از این نیز ترامپ سفر مشابهی به استان «الانبار» عراق داشته است. او پس از سفر مذکور با دلخوری گفته بود، علیرغم اینکه آمریکا در عراق تریلیون‌ها دلار هزینه کرده است، وی باز هم مجبور است شبانه و چراغ خاموش به عراق سفر کند!
ترامپ که ادعا می‌شود به ‌منظور دیدار با نظامیان آمریکایی به مناسبت «روز شکرگزاری» به افغانستان سفر کرده است. وی که بیش از دو ماه قبل، به‌طور ناگهانی مذاکرات صلح با طالبان را متوقف کرده بود. قبل از ورود به پایگاه هوایی بگرام، به خبرنگاران گفت: « طالبان مایل به امضای یک توافق صلح است و ما با آنها دیدار می‌کنیم. من به آنها می‌گویم باید آتش بس را بپذیرند؛ آنها پیش‌تر آتش بس را رد می‌کردند اما اکنون این گروه خواهان آتش‌بس است. آمریکا مذاکرات صلح خود را با طالبان از سر می‌گیرد». ترامپ در سخنرانی‌اش در پایگاه بگرام همچنین تأیید کرده است که قصد دارد تعداد نیروهای آمریکایی در افغانستان را به ۸۶۰۰ نفر کاهش دهد. آمریکا در حال حاضر بین ۱۲ تا ۱۳ هزار نیروی نظامی در افغانستان دارد. 
نام:
ایمیل:
* نظر: