کد خبر: ۲۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
برخی سران حزب لیکود معتقدند که بنیامین نتانیاهو به شدت ضعیف شده است و دیگر نمی‌تواند نخست‌وزیر بماند.

به نقل از اسکای نیوز، بحران سیاسی که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با آن روبه‌روست ممکن است به بحران داخلی در حزب لیکود منجر شود.

شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی با اعلام این مطلب گزارش داد تصمیم مشاور قضایی کابینه نتانیاهو برای تقدیم کیفرخواست بر ضد بنیامین نتانیاهو بحران سیاسی را به صف سران حزب لیکود کشانده است.

«جدعون ساعر» عضو کنست از حزب لیکود خواستار برگزاری انتخابات فوری برای تعیین ریاست این حزب به عنوان نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شد.

در همین حال بنی گانتس، رئیس حزب آبی- سفید خواستار آن شد که منصب نخست‌وزیری در سرزمین‌های اشغالی به صورت متناوب گردشی شود.

«ایلی نیسان» پژوهشگر سیاسی اسرائیلی گفت: برخی سران لیکود معتقدند که نتانیاهو به شدت ضعیف شده است و دیگر نمی‌تواند نخست وزیر بماند و همین مسئله موجب جنگ داخل حزب لیکود شده است.

پارلمان اسرائیل موسوم به کنست، سه هفته فرصت دارد تا نخست وزیری که از اکثریت آرا برخوردار باشد، معرفی کند.

این در حالی است که نمی‌توان با قاطعیت گفت که ارائه کیفرخواست برضد نتانیاهو به عزل او و جلوگیری از برگزاری انتخابات برای بار سوم در یک سال منجر خواهد شد با این حال تقدیم کیفرخواست، او را داخل حزب لیکود با چالش‌های جدی مواجه و بحران سیاسی و شخصی او را تشدید کرده است.

همزمان شمار زیادی از ساکنان مناطق اشغالی برضد نتانیاهو تظاهرات کردند. برخی سران حزب لیکود نگرانند که اصرار نتانیاهو بر ادامه نخست وزیری همزمان با اعتراضات مردمی و اعتراض دیگر احزاب، این حزب را بیش از پیش درگیر اتهامات مربوط به فساد کند.

تلاش نتانیاهو دو بار در یک سال گذشته برای تشکیل کابینه به شکست انجامیده است و همین مسئله می‌تواند حزب لیکود را در انتخابات سوم، بیشتر دچار شکست و موضع بنی گانتس رقیب او را برای گرفتن قدرت بیشتر تقویت کند.

نام:
ایمیل:
* نظر: