کد خبر: ۱۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
بوریس جانسون ضمن اعلام استعفای خود از سمت نخست وزیری انگلیس از موافقت ملکه این کشور با برگزاری انتخابات سراسری زودهنگام به دلیل رد شدن توافق برگزیت در مجلس انگلیس خبر داد.

بوریس جانسون ضمن اعلام استعفای خود از سمت نخست وزیری انگلیس از موافقت ملکه این کشور با برگزاری انتخابات سراسری زودهنگام به دلیل رد شدن توافق برگزیت در مجلس انگلیس خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس روز گذشته از موافقت ملکه این کشور با برگزاری انتخابات سراسری زودهنگام در انگلیس خبر داد.
دیوید کامرون، ترزا می‌و بوریس جانسون سه نخست‌وزیر انگلیس بودند که بخاطر ناکامی در اجرای بریگزیت از سمت خود کناره‌گیری کردند.
جانسون طی سخنرانی در خیابان داونینگ مقابل دفتر نخست‌وزیری، ضمن اعلام رسمی آغاز فعالیت‌های انتخاباتی حزب محافظه‌کار، گفت مجبور به برگزاری انتخابات زودهنگام شده زیرا نمایندگان مجلس انگلیس با توافق جدید وی برای خروج از اتحادیه اروپا موافقت نکردند.
برای آغاز روند انتخابات زودهنگام، جانسون روز گذشته به دیدار ملکه انگلیس رفته و استعفای خود را تقدیم وی کرد. انتخابات سراسری جدید در انگلیس، روز 21 آذر برگزار خواهد شد.
به نوشته وبگاه شبکه «بی. بی. سی» وی در ادامه سخنرانی خود گفت اگر حزب وی در انتخابات پیروز شود، در عرض شش هفته توافق برگزیت را اجرا کرده و انگلیس را از اتحادیه اروپا خارج می‌کند.
نخست‌وزیر مستعفی انگلیس همچنین مدعی شد اگر حزب کارگر انگلیس به رهبری «جرمی کوربین» در انتخابات پیروز، آنگاه انگلیس شاهد برگزاری دو همه‌پرسی بزرگ خواهد بود؛ یکی همه‌پرسی مجدد بر سر برگزیت و دیگری همه‌پرسی دوباره برای استقلال اسکاتلند.
جانسون پیشتر در مصاحبه‌ای تلویزیونی ضمن عذرخواهی به‌خاطر بدقولی در اجرای برگزیت در تاریخ مقرر تاکید کرد که خواهان برگزاری انتخابات همگانی نبود اما این اقدام یک ضرورت است. بامداد سه‌شنبه بود که «لیندسی هویل» نماینده مجلس عوام انگلیس از حزب کارگر، به عنوان رئیس جدید مجلس این کشور برگزیده شد. هویل پیش از این، معاون «جان برکاو» رئیس مستعفی مجلس عوام انگلیس بود.
مجلس انگلیس منحل شد
در این میان مجلس انگلیس به منظور انتخابات زودهنگام منحل شد؛ تا زمان برگزاری انتخابات و مشخص شدن مجلس جدید در انگلیس، دیگر هیچ کاری در حوزه قانونگذاری در مجلس این کشور انجام نخواهد شد.
مجلس انگلیس تصمیم انحلال خود را سه شنبه (14 آبان) نیمه شب به وقت محلی و بیست و پنج روز قبل از انتخابات عمومی اعلام کرد.
انحلال مجلس فعلی به این معنی است که هم مجلس عوام و هم مجلس اعیان به فعالیت خودش پایان داده است. انتخابات مجلس عوام روز 21 آذر برگزار خواهد شد. در شرایط عادی، رئیس جدید مجلس به همراه مجلس عوام نیز انتخاب می‌شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: