کد خبر: ۱۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
آذری جهرمی دیشب سلطان قربانی خدمات ارزش افزوده را معرفی کرد
پاسخ زنده به تهمت‌های یک نماینده با میهمانان خاص و ویژه. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دیشب چند دقیقه‌ای بعد از ساعت 8 در لایو اینستاگرام که پیشتر وعده داده بود «حسابی جنجالی خواهد بود» به مخاطبان از شگردهای کلاهبرداری سرویس‌های ارزش خدمات افزوده گفت و سلطان قربانیان وس را معرفی کرد

پاسخ زنده به تهمت‌های یک نماینده با میهمانان خاص و ویژه. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دیشب چند دقیقه‌ای بعد از ساعت 8 در لایو اینستاگرام که پیشتر وعده داده بود «حسابی جنجالی خواهد بود» به مخاطبان از شگردهای کلاهبرداری سرویس‌های ارزش خدمات افزوده گفت و سلطان قربانیان وس را معرفی کرد. به گزارش «ایران» محمدجواد آذری جهرمی دیروز همچنین حمیده زرآبادی، نماینده قزوین در مجلس را دعوت کرده بود در لایو شرکت کند و درباره‌ تهمت‌هایی که درباره او و خانواده‌اش زده صحبت کنند؛ دعوتی که اجابت نشد. او به‌شکل‌گیری جریان ناسالم اقتصادی در کشور اشاره کرد که بنا بود محتوای فاخر از طریق تلفن همراه به دست مردم برسانند که افراد آگاهانه انتخاب می‌کردند روزانه با پرداخت مبلغی آیه قرآن یا شعر حافظ دریافت کنند، اما این روند دچار دگرگونی شد و به‌گفته وزیر ارتباطات «حجم تجارت ناسالم در این فضا افزایش یافت و انواع کلاهبرداری‌ها شکل گرفت.»
آذری جهرمی گفت: بعد از مدتی عده‌ای کلاهبردار یاد گرفتند مردم را به شیوه‌های مختلف مثل دستکاری در اپراتور تلفن همراه در این سرویس‌های ارزش افزوده عضو کنند. سال گذشته 5 شرکت با دستکاری در آمار، مردم را به اجبار عضو ارزش افزوده کرده بودند که با پیگیری مسأله 33 میلیارد تومان برگرداندیم و پرونده شرکت متخلف را به دادگاه فرستادیم. او به اپلیکشین‌های مختلفی اشاره کرد که در گوشی‌ها نصب است اما «کاربران غافل از این هستید که عده‌ای سودجو از طریق این اپلیکیشن‌ها دسترسی می‌گیرند و پیامک عضویت ارزش افزوده جای کاربران از سوی این سرویس‌ها به شرکت موبایل ارسال می‌شود. شرکتی شناسایی کردیم که بیش از 1000 اپلیکیشن تهیه کرده بود و این باعث شده بود مردم زیادی از این طریق عضو شوند که پرونده‌شان را به فتا فرستادیم.»
وزیر ارتباطات در این لایو اینستاگرام که تا 20 هزار بازدیدکننده داشت به شیوه‌های بخت آزمایی این سرویس‌ها پرداخت که حتی مراجع تقلید هم حرمت شرعی آن را اعلام کردند و گفت: با استفاده از برخی چهره‌های مشهور در فضای مجازی با انواع بهانه‌ها از قبیل گرفتن مچ شوهر تا پیدا کردن کسی که عاشقشان است درآمد زیادی کسب کردند. یک نماینده مجلس شورای اسلامی که فارغ التحصیل استنفورد است می‌گفت قبض تلفن همراه من هر ماه رقم ثابت دارد. او 18 ماه قربانی سرویس خدمات ارزش افزوده بوده است. در روز سالمند به خانه سالمندان رفتم. مادر پیری به من مراجعه کرد. گوشی داد به من و گفت پسرم خط من را شارژ می‌کند اما زود تمام می‌شود. دیدم او عضو 3 ارزش افزوده است. این سرویس کجاست. ما ستاره 800 ستاره 6 مربع راه انداختیم. همه مردم از این طریق ببینید چقدر پرداخت کرده‌اند. آذری جهرمی سلطان قربانیان ارزش افزوده را معرفی کرد: شایان 23 ساله کارگر مصالح ساختمانی از جوانرود کرمانشاه که 12.5 میلیون تومان در سه سال از حساب او کسر شده درحالی که گوشی نوکیا ساده دارد و از ارزش خدمات هوشمند استفاده نکرده است. او یکی از 3.5 میلیون نفری است که استعلام گرفتند و متوجه شدند چقدر از حسابشان کسر شده است. از یک نفر دیگر از قزوین 4 میلیون تومان کسر شده است.
وزیر قول داد «تلاش می‌کنیم این پول‌ها را به مردم برگردانیم. برای ساماندهی این فضا مصوباتی تهیه شده که در یکی دو هفته آینده به اطلاع می‌رسانیم. هرچند سنگ‌اندازی زیادی کردند.هر چند منتظر موج‌های سهمگین تر از این هستیم.»
درآمد این خدمات ارزش افزوده در 3 سال 2600 میلیارد تومان بوده که خود این شرکت‌ها رقم 13 هزار میلیارد تومان را هم مطرح کرده‌اند. وزیر ارتباطات ادعای این شرکت‌ها که 30 هزار شغل ایجاد کرده‌اند را به چالش گرفت و پرسید یک شرکت را به مردم معرفی کنید که این میزان شغل ایجاد کرده باشد.
بعد از این بخش سخنان آذری جهرمی، زهیر موسوی روزنامه‌نگار شروع به توضیح کرد. نماینده قزوین در سخنان خود با اشاره به انتشار توئیت این فرد درباره نطق خود قبل از انجام آن نتیجه‌گیری کرده بود که مکالمات تلفنی وی شنود می‌شود. موسوی در این رابطه توضیح داد که خبر نطق سیده حمیده زرآبادی علیه آذری جهرمی را از طریق یکی از دوستان خبرنگار خود در صدا و سیما دریافت کرده است. وی از نماینده قزوین پرسید:«شما سه شنبه ساعت 11 و 50 دقیقه نطق خود را شروع کردید این در حالی بود که متن نطق شما ساعت 11:48 دقیقه روی سایت نماینده که متعلق به حدادعادل است، قرار گرفته بود. در این رابطه چه توضیحی دارید؟»همچنین علی نواب‌زاده شوهر خواهر همسر آذری‌جهرمی نیز نفر بعدی بود که درباره قراردادهای بیمه خود با شرکت‌های مختلف ارتباطاتی توضیح داد و گفت که تمام این قراردادها مربوط به قبل از دوران وزارت آذری جهرمی است. وی از نماینده قزوین خواست تا هر سندی دال بر اعمال نفوذ وزیر ارتباطات در رابطه با این قراردادها دارد منتشر کند. نواب‌زاده همچنین توضیح داد که درآمد فعالیت‌های بیمه او در ماه نه 69 میلیون تومان بلکه 69 میلیون ریال بوده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: