کد خبر: ۱۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
راهپیمایی روز "مبارزه با استکبار جهانی" ‌دیروز با حضور گسترده دانش‌آموزان،طلاب، دانشجویان، مسئولان کشوری و لشکری و اقشار مختلف مردم در سراسر ایران اسلامی برگزار شد.

بخش خبری: راهپیمایی روز "مبارزه با استکبار جهانی" ‌دیروز با حضور گسترده دانش‌آموزان،طلاب، دانشجویان، مسئولان کشوری و لشکری و اقشار مختلف مردم در سراسر ایران اسلامی برگزار شد.
راهپیمایان 13 آبان که پیشاپیش آنان دانشجویان و دانش‌آموزان حضور داشتند با سردادن شعارهای همچون: مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا، سیاستهای استکباری در سراسر جهان را محکوم کردند. آنان همچنین پارچه نوشته‌ها و بنرهای زیادی با خود حمل می‌کردند که روی هریک از آنها سخنان بنیانگذار انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد سیاستهای استکبار ستیزی جمهوری اسلامی نقش بسته بود. در راهپیمایی امسال به مانند سال‌های گذشته پرچم آمریکا توسط شرکت کنندگان در راهپیمایی آتش زده شد. و صحنه‌های انسجام، وحدت و تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی(ره) و ر هبری را به نمایش گذاشته شد.
مراسم روز ملی مبارزه با استکبار در تهران نیز با حضور جمع کثیری از راهپیمایان در مقابل لانه جاسوسی (سفارت سابق آمریکا) برگزار شد.در این مراسم امیر سرلشکر «سید‌عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش در سخنانی گفت: 13 آبان به مستضعفان و مسلمانان عالم نشان داد که می‌توانند، در برابر غارتگران، مقاومت و ایستادگی کنند و پیروز شوند.
فرمانده کل ارتش افزود: نظام سلطه برای ادامه استیلای شیطانی خود، تلاش می‌کند که گفتمان سازش را در قالب واژه‌های خاکستری تحمیل کند.
وی افزود: همه شهدای ما در تاریخ معاصر به طور مستقیم یا غیرمستقیم قربانی سیاست‌های خصمانه آمریکای جهانخوار شدند.
سرلشکر موسوی گفت: سیزدهم آبان در شکل‌دهی تاریخ معاصر و انقلاب نقش تعیین‌کننده‌ای داشته است. سیزدهم آبان سال 43 سالروز تبعید امام (ره) در پی مخالفت با تصویب قانون ظالمانه کاپیتولاسیون بود و سیزدهم آبان 57 نیز یادآور به شهادت رساندن جوانان و دانش‌آموزان در اوج مبارزات انقلابی مردم ایران در مقابل دانشگاه تهران است.
وی افزود: سومین واقعه، در 13 آبان 58 در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام رقم خورد که هر سه رویداد نمادی از سه کارگردانی آمریکا در جنایت علیه ملت بزرگ ایران است که با رویکرد جوانان انقلابی و همسویی جوانان با رهبری دینی امام خمینی(ره)، این توطئه‌ها خنثی شد.
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: روز سیزدهم آبان، مبارزه با نظام سلطه را برای ملت ایران ترسیم می‌کند.
وی افزود: حادثه 13 آبان به جهت بازتاب و اهمیت ویژه، یکی از مهمترین حرکت‌های خودجوش در تاریخ انقلاب‌های جهان است؛ چرا که ابهت پوشالی آمریکا را در هم شکست و فریاد مظلومیت و آزادگی ملت ایران را در سراسر گیتی طنین انداز کرد.
سرلشکر موسوی گفت: 13 آبان روزی است که مردم این مرز و بوم به دنیا و تاریخ نشان دادند که با توکل بر خدا و قدرت ایمان می‌توان در برابر هر قدرت استکباری و غیرخدایی ایستاد و پیروز شد.
فرمانده کل ارتش افزود: آنچه که باعث اقدام شجاعانه جوانان انقلابی در تسخیر لانه جاسوسی شد، اوّل عقبه ذهنی جامعه ایرانی از رفتار‌های تحقیرآمیز و ضد مردمی آمریکا در وقایع تاریخی قبل از انقلاب، مانند کودتای 28 مرداد، حمایت از رژیم منحوس پهلوی و چپاول منابع ملّی ایران، ادامه دشمنی‌ها با انقلاب اسلامی و دوم، بررسی رفتار آمریکا در کشور‌های مختلف در طول 100 سال گذشته بود.
وی گفت: آمریکا در بیش از 60 کودتا و جنگ داخلی نقش داشته و ادامه فعالیت‌های مخرب و توطئه‌های آن‌ها در لانه جاسوسی به احتمال زیاد سرنوشتی شبیه 60 کشور دیگر را برای ما رقم می‌زد.
سرلشکر موسوی افزود: آمریکا که حامی و پشتیبان اصلی رژیم منحوس پهلوی بود و تمام توان و تلاش خود را برای جلوگیری از پیروزی انقلاب اسلامی به کار گرفته و ناکام شده بود، سفارتخانه خود را به پایگاهی برای طراحی و اجرای توطئه‌های گوناگون علیه انقلاب اسلامی تبدیل کرد، تا از این طریق بتواند انقلاب اسلامی مردم ایران را به شکست یا انحراف بکشاند. این بود که جوانان انقلابی ما رفتند و مرکز توطئه را تعطیل کردند.
فرمانده کل ارتش تاکید کرد: پیام 13 آبان، آزادی و آزادگی ملّتی سرافراز و غیرتمند، در برابر قدرت‌های پوشالی و اوج آمریکا‌ستیزی و نفرت نسبت به سیاست‌ها و جنایت‌های ضدبشری آمریکا در ایران و جهان است.
سرلشکر موسوی افزود: برخی از اندیشمندان غربی با ارائه شواهد و قرائن، افول آمریکا را پیش‌بینی کرده‌اند و مقایسه 20 سال پیش آمریکا با 10 سال پیش و امروز در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و نظامی موید این پیش‌بینی است؛ امّا تکیه‌گاه و استدلال محکم ما وعده‌های الهی است، این وعده تخلف‌ناپذیر الهی است که قطعاً جبهه حق بر باطل پیروز می‌شود و بندگان صالح خداوند در سراسر زمین حاکم خواهند شد.
قطعنامه پایانی راهپیمایی 13 آبان
قطعنامه تظاهرات یوم‌الله 13 آبان «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» در پایان این مراسم قرائت شد.
در بخشی از این قطعنامه آمده است: کماکان آمریکای درحال افول و فرو پاشی را دشمن شماره یک بشریت و سردمداران جنایت‌پیشه نظام فرعونی حاکم بر آن و کشورهای اروپایی را غیرقابل اعتماد دانسته، پرهیز مطلق از دل بستن به دشمن، اعتماد عملی به جوانان مومن انقلابی و رونق واقعی تولید را کلید حل معضل بیکاری و مشکلات اقتصادی کشور و وظیفه ذاتی و انقلابی مسئولین اعلام می‌داریم.
شهادت شماری از دانش‌آموزان تهرانی در 13 آبان سال 1357 در اعتراض به رژیم پهلوی داخل محوطه دانشگاه تهران علت نامگذاری روز دانش‌آموز است. همچنین یکسال پس از آن با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام در سال 1358، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی هم به این روز اضافه شد چرا که انقلابیون یقین داشتند همانند کودتای سال 1332 ازسوی امریکا و انگلیس، آمریکایی‌ها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و خروج شاه از ایران دوباره می‌خواستند با کودتا او را به کشور بازگردانند که اسناد افشاء شده نیز، دقیقا لانه جاسوسی بودن سفارت امریکا در تهران را تایید کرده بود.
نام:
ایمیل:
* نظر: