کد خبر: ۱۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
شبکه‌های اجتماعی فیسبوک و توئیتر چندین حساب کاربری را به دلیل فعالیت‌های ضد ایران و قطر حذف کردند.

 پایگاه خبری بازفید در تحقیقی، شبکه‌ای از وب سایت‌ها و حساب‌های کاربری را که در شبکه‌های اجتماعی از جمله فیسبوک، توئیتر، یوتیوب و دیگر شبکه‌های اجتماعی بر ضد ایران و قطر فعالیت داشتند، افشا کرد.

این حساب‌ها که در حال حاضر فعالیت آن‌ها به حالت تعلیق درآمده، به طور حرفه‌ای از محلی در خاورمیانه و آفریقا اداره می‌شدند.

در ماه اوت فیسبوک اعلام کرد بیش از ۳۵۰ صفحه و حساب کاربری را که درگیر فعالیت‌های غیرمجاز بودند و از سوی شرکت‌های بازاریابی در مصر و امارات اداره می‌شدند، حذف کرده است.

اکنون فیسبوک در تماس با بازفید اعلام کرده این حساب‌ها جزئی از شبکه‌ای از صفحات، حساب‌های کاربری و وب سایت‌های مرتبط با موارد پیشتر حذف شده بوده اند و حساب‌هایی که در ماه اوت حذف شده بخشی از عملیات بزرگتری بوده که از سوی شرکت‌هایی در امارات و نیجریه هدایت می‌شدند.

در ماه سپتامبر نیز توئیتر اعلام کرد ۲۴۱ حساب کاربری دیگر که از مصر و امارات هدایت می‌شدند را حذف کرده است. در مجموع شبکه اجتماعی فیسبوک اقدام به حذف ۲۱۱ حساب کاربری، ۱۰۷ صفحه، ۴۳ گروه و ۸۷ حساب کاربری اینستاگرام کرده است.

همچنین در گزارش بازفید آمده است ۶۲ حساب توئیتری و ۱۲ حساب در یوتیوب نیز حذف شده اند. گفته می‌شود این حساب‌ها از امارات و مصر هدایت می‌شدند.

فیسبوک اعلام کرد این حساب‌ها را به خاطر انتشار مطالبی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران، فعالیت‌های امارات در یمن و انتقاد از قطر، ترکیه و ایران حذف کرده است.

شرکت فیسبوک پیش‌تر نیز صد‌ها حساب کاربری جعلی در فیسبوک و اینستاگرام مرتبط با امارات متحده عربی، عربستان و مصر را حذف کرده بود.

نام:
ایمیل:
* نظر: