کد خبر: ۱۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
مقام معظم رهبري صبح ديروز در ديدار مجمع‌عالي فرماندهان‌ سپاه پاسداران، سپاه را نهادي پرافتخار و رشديابنده در مسير تعالي و پيشرفت خواندند و با بيان توصيه‌هايي بسيار مهم افزودند: معتقدم سپاه مي‌تواند بسيار بيشتر از اين، پيشرفت کند.

مقام معظم رهبري صبح ديروز در ديدار مجمع‌عالي فرماندهان‌ سپاه پاسداران، سپاه را نهادي پرافتخار و رشديابنده در مسير تعالي و پيشرفت خواندند و با بيان توصيه‌هايي بسيار مهم افزودند: معتقدم سپاه مي‌تواند بسيار بيشتر از اين، پيشرفت کند. حضرت آيت‌ا... خامنه‌اي همچنين با اشاره به شکست بي‌ترديد سياست فشار حداکثري آمريکا و تسليم نشدن ايران در مقابل نظام سلطه گفتند: آنها اخيراً با کمک رفقاي اروپايي‌شان براي ملاقات با رئيس‌جمهور کشورمان و ايجاد يک حالت نمايشي از شکست ايران، تلاشي بي‌نتيجه کردند اما ايران با جديت و قاطعيت و تا رسيدن به نتيجه مطلوب به کاهش تعهدات هسته‌اي ادامه خواهد داد. مقام معظم رهبري همچنين با اشاره به سختي وضع معيشتي مردم تأکيد کردند: اگر نگاه به داخل، قوي و منطقي و مجاهدانه انجام شود، در معيشت و زندگي مردم تأثير مثبت خواهد داشت. مقام معظم رهبري، سپاه پاسداران را در ميان پديده‌هاي گوناگونِ برآمده از انقلاب، داراي خصوصياتي خواندند که در ساير برکات انقلاب، کمتر ديده مي‌شود. ايشان در تبيين اين خصوصيات افزودند: سپاه در بحبوحه حوادث و هيجان‌هاي بزرگ انقلاب ولادت يافت، در تلاطم عظيم دفاع مقدس رشد کرد و به بلوغ رسيد و بعد از جنگ نيز که دوران جبهه بندي‌هاي عميق و وسيع سياسي و فرهنگي ميان انقلاب و دشمنان بود، سپاه بدون لغزش و انحراف توانست مسير رشد و تکامل را ادامه دهد. حضرت آيت‌ا... خامنه‌اي مواجه شدن با دو راهي «تعالي يا انحطاط» را مرحله‌اي غالباً اجتناب‌ناپذير در زندگي فردي، سياسي و اجتماعي افراد، سازمان‌ها و حتي انقلاب‌ها خواندند و افزودند: سپاه از اين دوران و دوراهي نيز سربلند خارج شد و بدون فرسودگي يا انحطاط، عناصر اساسي هويت خود را حفظ کرد و به سمت تعالي ادامه حرکت داد. مقام معظم رهبري با اشاره به «ريزش‌ها و رويش‌ها» در همه مجموعه‌ها افزودند: در سپاه نيز ريزش‌هايي وجود داشته است اما قضاوت قاطع بنده اين است که در سپاه، غلبه با رويش‌ها بوده است و حرکت رويشي به سمت پيشرفت و تعالي ادامه داشته است. ايشان در همين زمينه به عرصه نوراني و درخشان جهاد و شهادت اشاره کردند و افزودند: سي سال پس از دفاع مقدس، شهادت دلاورِ جا افتاده‌اي همچون شهيد همداني و نوجوان تازه رسيده‌اي همچون شهيد حججي نشان دهنده استمرار طراوت و هويت سپاه در اين عرصه است. مقام معظم رهبري با بيان معياري اساسي افزودند: براي قضاوت صحيح درباره هر مجموعه و دستگاه، بايد موفقيت‌ها و ناکامي‌هاي آن مجموعه را با هم مقايسه کرد که با اين معيارِ مبنايي و مهم، سپاه از پرافتخارترين مجموعه‌هاي کشور است. حضرت آيت‌ا... خامنه‌اي در ادامه براي قضاوت دقيق‌تر در زمينه مقايسه موفقيت‌ها و ناکامي‌هاي سپاه به بيان چند سرفصل مهم پرداختند. ايشان در سرفصل و معيار «نوآوري و خلاقيت» يادآوري کردند: سپاه در اوايل جنگ براي داشتن حتي دو خمپاره دچار مشکل بود، اما امروز در توليد و ساخت ابزارها و تجهيزات پيشرفته و همچنين در شيوه‌هاي نظامي و دفاع مبتکرانه به مرحله برجسته‌اي رسيده است.
کارهاي سپاه
مقام معظم رهبري «ورود پرتوان به عرصه‌هاي گوناگون خدمات اجتماعي و مورد نياز مردم و کشور» را سرفصل ديگري خواندند که قضاوت صحيح درباره سپاه پاسداران را ممکن مي‌سازد. حضرت آيت‌ا... خامنه‌اي با اشاره به فعاليت‌هاي قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبياء به عنوان بازوي اجرايي قوي دولت‌ها، فعاليت بسيار گسترده و مؤثر سپاه در محروميت‌زدايي در مناطق مختلف کشور و حضور برجسته و تعيين‌کننده اين نهاد در حوادثي نظير زلزله کرمانشاه و سيل اوايل امسال تأکيد کردند: مجموعه کارهاي سپاه در عرصه خدماتي، اجتماعي و مردمي با هيچ سازمان و دستگاه ديگري قابل مقايسه نيست و در سازمانهاي نظاميِ جهان نيز نظير ندارد. ايشان در سرفصلي ديگر «فعاليت‌هاي سپاه در عرصه فرهنگ و هنر و انديشه» را نيز برجسته ارزيابي کردند و افزودند: «نگاه و نقش سپاه در جغرافياي مقاومت در منطقه» معيار ديگري براي قضاوت درباره سپاه پاسداران انقلاب اسلامي است. حضرت آيت‌ا... خامنه‌اي با تحسين توانايي‌هاي مجموعه عظيم مقاومت در مواجهه با جبهه متحد کفر و ظلم، افزودند: نقش سپاه پاسداران در اين عرصه به قدري برجسته است که دشمني آشکار مستکبران و جبهه بدهاي عالم را عليه سپاه برانگيخته است که البته دشمني اين جبهه خبيث براي سپاه پاسداران افتخار بزرگي است. مقام معظم رهبري «تلاش براي حفظ معنويت» را سرفصل بسيار مهمي خواندند که سپاه به آن اهتمام جدي داشته و تلاش کرده از باران رحمتِ معنويت براي طراوت و زيبايي و عزت خود استفاده کند. حضرت آيت‌ا... خامنه‌اي در جمع بندي اين بخش از سخنانشان تأکيد کردند: سپاه پاسداران در عمر پر برکت خود در زمينه سخت افزاري و نرم افزاري در جاده تعالي و پيشرفت کاملاً جلو رفته و اوج قابل توجهي گرفته است.
نام:
ایمیل:
* نظر: