کد خبر: ۱۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
۱۵ قلم آثار تاریخی- فرهنگی به نمایش درآمده در نمایشگاه شکوه تمدن‌های آسیا پس از سه ماه به‌سلامت به کشور بازگشت.

۱۵ قلم آثار تاریخی- فرهنگی به نمایش درآمده در نمایشگاه شکوه تمدن‌های آسیا پس از سه ماه به‌سلامت به کشور بازگشت.

به‌گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی موزه ملی ایران،  این آثار در موزه ملی چین در شهر پکن به نمایش گذاشته شد و با پایان کار نمایشگاه مذکور در روز یکشنبه 3 شهریورماه 1398 وارد کشور شد. موزه ملی چین موفق شد با بهره‌گیری از طراحی بسیار باشکوه، نحوه چیدمان مناسب آثار، پخش نماهنگ بسیار زیبا در ورودی نمایشگاه و بهره‌مندی از ابزارهای مدرن دیجیتال عملکرد بسیار موفقی در جذب بازدیدکنندگان و ارتقای دانش آن‌ها داشته باشد.

مطابق با اعلام موزه ملی چین بیش از دو میلیون نفر طی این مدشت از موزه مذکور و نمایشگاه‌های موقت آن بازدید کردند، این بازه زمانی کوتاه نشان‌دهنده موفقیت این رویداد بین‌المللی است.

موزه ملی ایران در نمایشگاه «شکوه تمدن‌های آسیا» با ۱۵ اثر تاریخی-فرهنگی متنوع شرکت کرد که قدیمی‌ترین آن سنگ پی بنای تخت جمشید مربوط به داریوش هخامنشی بود.

از دیگر آثار می‌توان به ریتون سفالی دماوند از دوره اشکانیان، سردیس گچی حاجی‌آباد فارس، بشقاب برنزی با نقش گریفون و آبگینه‌هایی از شوش و گیلان از دوره ساسانی، سفالینه و کاشی زرین‌فام از شهرهای باستانی تخت سلیمان و گرگان، چینی‌های آبی سفید از مجموعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی، کره برنجی به‌عنوان ابزار ستاره‌شناسی از دوره سلجوقی اشاره کرد.

نمایشگاه «شکوه تمدن‌های آسیا» ۲۳ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸ با حضور وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری خلق چین، سفرای کشورها، مقامات عالی‌رتبه سیاسی فرهنگی بیش از ۲۲ کشور آسیایی و محمد کشاورز زاده سفیر ایران در پکن و هیئت همراه در موزه ملی چین گشایش یافت.

نام:
ایمیل:
* نظر: