کد خبر: ۱۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
در مرحله دوم از بهره‌برداری طرح‌های عباس آباد، باغ و دریاچه هنر تهران روزگذشته با حضور حناچی شهردار تهران به بهره‌برداری رسید.

در مرحله دوم از بهره‌برداری طرح‌های عباس آباد، باغ و دریاچه هنر تهران روزگذشته با حضور حناچی شهردار تهران به بهره‌برداری رسید.
شهردار تهران در مراسم آغاز عملیات اجرایی چهار باغ ایرانی مصلای امام خمینی(ره) در زمین‌های عباس آباد تهران افزود: این باغ که کلنگ زنی شد یک ویژگی مهم دارد و آن فراهم سازی پیوستگی شمالی و جنوبی اراضی عباس آباد است.
وی یادآورشد: مساحت زمین‌های عباس آباد به 550 هکتار می‌رسد و بخشی که در اختیار نوسازی است به 350 هکتار می‌رسد.
حناچی اظهار داشت: اینجا از این جهت مهم است که نزدیک 50 هکتار ارتباط بخش‌های شمالی و جنوبی را در زمین‌های عباس آباد فراهم می‌کند و از آن مهمتر در این مقیاس فضای سبزی را داخل محدوده گسترش می‌دهیم.
شهردار تهران گفت: این کار بدون حمایت رهبری امکان پذیر نبود، رهبری هدیه بزرگی به مناسب عید غدیرخم به مردم تهران داده که قدردان آن هستیم.
وی در خصوص هزینه ساخت چهار باغ خاطر نشان کرد: هزینه ساخت چهارباغ ایرانی در برابر سلامتی مردم اصلا مهم نیست.
حناچی ادامه داد: در حداقل زمان ممکن همکاران شهرداری اینجا را تبدیل به فضای عمومی قابل استفاده مردم خواهند کرد.
شهردار تهران گفت: یکی از دستاوردهای این مجموعه اتصال به مصلا خواهد بود به این طریق که باید از روی بزرگراه رسالت عبور کنیم و در ترازی که تعیین خواهد شد کمترین هزینه و بیشترین بازده این اتصال ایجاد می‌شود.وی اضافه کرد: این محل مطمئنا یکی از مناطق ویژه تهران خواهد بود.
حناچی افزود: حداکثر سطح اشغال در این چهار باغ به پنج درصد می‌رسد و فاز اول آن یک سال بعد پیش‌بینی می‌شود.
شهردار تهران گفت: اینگونه فضاها باید جاذبه‌هایی هم داشته باشد که بتوانند به عنوان مقصد تفریحی و گردشگری تعریف شوند.
مدیرعامل شرکت نوسازی اراضی عباس آباد نیز در این مراسم توضیح داد: مسیر سبز این باغ از پارک آب و آتش آغاز شده است و از پل طبیعت عبور کرده و به باغ کتاب و کتابخانه ملی امتداد می‌یابد.
سید محمد حسین حجازی افزود: بوستان آب و آتش، پارک طالقانی و پل طبیعت، باغ کتاب و بخشی از این باغ شامل خانه شعر و ادبیات و خانه هنرهای تجسمی افتتاح شده است و دریاچه نیز به بهره‌برداری رسید و در مرحله سوم کوشک اصلی باغ به بهره‌برداری می‌رسد.
نام:
ایمیل:
* نظر: