کد خبر: ۱۰۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
بازار سرمایه نخستین روز کاری خود در سال جدید را صعودی آغاز کرد؛ به طوریکه شاخص کل بورس بیش از ۳۷ هزار واحد و شاخص کل فرابورس نیز بیش از ۳۰۰ واحد افزایش یافتند.



شاخص کل بورس امروز با ۳۷ هزار و ۸۷۰ واحد افزایش تا رقم یک میلیون و ۹۹۸ هزار واحد صعود کرد. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز ۷۳۲۹ واحد افزایش یافت و به رقم ۵۹۲ هزار و ۵۷۹  واحد رسید. در این بازار ۶۹۷ هزار  معامله انجام شد که ۸۴ هزار و ۵۱۴ میلیارد ریال ارزش داشت.

از میان ۲۰۵ نماد مثبت بورسی، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و صنایع پتروشیمی خلیج فارس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

شاخص کل فرابورس نیز امروز با ۳۲۵ واحد افزایش تا رقم ۲۴ هزار و ۷۱۹ واحد صعود کرد. در این بازار ۳۲۹ هزار معامله به ارزش ۳۵۶ هزار و ۸۳۶ میلیارد ریال انجام شد. طی معاملات امروز ۶۵ درصد نمادهای فرابورسی مثبت بودند که از میان آن‌ها  بیمه پاسارگاد، سرمایه گذاری صبا تامین و پلیمر آریاساسول نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.

بیشترین ورود پول حقیقی امروز به گروه‌های فلزات اساسی و خودرو و بیشترین خروج پول این گروه نیز از صندوق‌ها و گروه نفتی بود.

نام:
ایمیل:
* نظر: