کد خبر: ۱۰۳۱۹
تاریخ انتشار:۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸
بازگشایی سامانه یکپارچه فروش خودرو در روزهای ۷ و ۸ فروردین
متقاضیان خودروی داخلی که در قالب طرح یکپارچه تخصیص خودرو در روزهای ۲۰ الی ۲۳ اسفند ماه ۱۴۰۱ حساب وکالتی ۱۰۰ میلیون تومانی به‌نام سازمان حمایت افتتاح کرده‌اند، روزهای هفتم و هشتم فروردین مهلت ثبت‌نام خواهند داشت.



سخنگوی وزارت صمت، با اشاره به بازگشایی مجدد سامانه تخصیص یکپارچه خودروها در روزهای هفتم و هشتم فروردین ماه، برای آن دست متقاضیانی که حساب وکالتی به‌نفع سازمان حمایت داشتند اما به دلایل مختلف موفق به ثبت‌نام نشده‌اند، تاکید کرد که امکان و ملاک ثبت‌نام در سامانه، در این مرحله فقط اعلام اسامی است که حساب وکالتی ۱۰۰ میلیون تومانی با سازمان حمایت ایجاد کرده‌اند؛ ضمن اینکه امکان ویرایش اطلاعات و تغییر نوع خودرو، پس از اعلام فهرست نهایی متقاضیان خودروها فراهم خواهد شد.

طبق اعلام امید قالیباف به ایسنا، متقاضیان خودروی داخلی که در قالب طرح یکپارچه تخصیص خودرو در روزهای ۲۰ الی ۲۳ اسفند ماه ۱۴۰۱ حساب وکالتی ۱۰۰ میلیون تومانی به‌نام سازمان حمایت افتتاح کرده‌اند، چنانچه از ۲۶ تا ۲۹ اسفند نتوانستند ثبت‌ درخواست خودروی مورد نظر را  داشته باشند، روزهای هفتم و هشتم فروردین نیز مهلت ثبت‌نام خواهند داشت. همچنین متقاضیانی که در مهلت یاد شده حساب وکالتی افتتاح کردند اما بانک‌ها اسامی آن‌ها را به سامانه یکپارچه ارسال نکرده بود، نیز می‌توانند طی روزهای یاد شده، ثبت‌نام خود را انجام دهند.

سخنگوی وزارت صمت تاکید کرد: ملاک ثبت‌نام در سامانه esalecar.ir در این مرحله فقط و فقط اعلام اسامی متقاضیانی است که حساب وکالتی ۱۰۰ میلیون تومانی با سازمان حمایت از سوی بانک‌ها ایجاد کرده‌اند؛ بنابراین اگر فردی در سامانه با اشکال مواجه می‌شود، باید علت را از بانک خود سوال کند که چرا اسمش ارسال نشده است.

پس از اعلام نهایی فهرست متقاضیان، امکان ویرایش فراهم خواهد شد

وی در رابطه با زمانِ امکان ویرایش متقاضی و تغییر خودرو انتخاب شده، اظهار کرد: پس از ثبت‌نام تمام متقاضیان که هشتم فروردین به پایان می‌رسد، کار بررسی اطلاعات متقاضیان( با توجه به شرایط ذکر شده در طرح) آغاز و فهرست نهایی متقاضیان خودروهای داخلی مشخص خواهد شد، پس از آن امکان ویرایش برای خریداران فعال خواهد شد.

قالیباف خاطرنشان کرد: در طرح یکپارچه تخصیص خودروهای داخلی، بیش از ۹۵۰ هزار متقاضی حساب وکالتی با سازمان حمایت افتتاح کرده‌اند (که ۸۸۰ هزار نفر تا ۲۹ اسفند ثبت‌نام و خودرو خود را انتخاب کردند) اما عده‌ای هم به دلایل مختلف از جمله یکی دانستن طرح فروش ایران‌خودرو با طرح یکپارچه تخصیص خودروهای داخلی، حساب وکالتی بنام ایران‌خودرو را ایجاد کرده بودند که باید به‌نام سازمان حمایت تغییر داده می‌شد؛ فذا به همین دلیل حذف شدند.

مشاور وزیر صمت در پایان خبر داد: با توجه به این مسئله وزارت صمت در اواخر بهار، مجدداً در قالب طرح یکپارچه تخصیص خودرو، ثبت‌نام خواهد گذاشت و افراد حذف شده در این نوبت می‌توانند ظرف مدت کمتر از سه ماه دیگر، جهت ثبت‌نام و خرید خودرو اقدام کنند.